Anonym bruker Skrevet 12. januar 2025 #26 Skrevet 12. januar 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Veldig mange har 3mnd oppsigelsesfrist og hvis ferieplanen legges i februar, så kan noen si opp innen 1.mars eller 1.april og så må ferieplanen legges på nytt. Anonymkode: c05af...6bc Kommer jo gjerne inn en ny da, og så mange sier ikke opp akkurat i det tidsrommet, så det burde ikke være et problem altså. Anonymkode: c9991...06d
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2025 #27 Skrevet 12. januar 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Der jeg jobber er vi helt avhengig av å ha noen med en spesiell kompetanse på jobb hele tiden. Vi er 4stk med den kompetansen, så hvis en av oss sier opp, må hele planen legges på nytt. På et sykehus med 6700 ansatte tviler jeg på at alle har samme kompetanse og det hjelper lite at ingen av de som jobber med rengjøring har sagt opp, hvis de to leger med samme spesialisering som skulle jobbet i juli sier opp. Da må noen (om ikke alle) endre sin feire. Eller motsatt, hvis flere av de som skulle jobbet med rengjøring i juli sier opp, hjelper det lite at ingen av legene hadde sluttet, for jeg nekter å tro at de i tillegg vil ta seg av at alt er rent. Anonymkode: c05af...6bc På min avdeling trenger man selvsagt ulik kompetanse til ulik tid. Og er det sånn at to leger slutter må vi leie inn eksternt. Renhold er ikke en del av vår avdeling så det er ikke så relevant. Vi må ha x antall sykepleiere på jobb til enhver tid, og i min avdeling med 27 ansatte går det helt fint. Hvis én sier opp får vi inn en ny. Anonymkode: d887b...512
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå