Anonym bruker Skrevet 11. januar #1 Del Skrevet 11. januar Hva må oppleves der? Hvordan er prisnivået på mat, restaurant og shopping? Anonymkode: e6d98...4a3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451960-noen-som-har-v%C3%A6rt-i-lisboa-anbefales/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. januar #2 Del Skrevet 11. januar Lisboa er nydelig, jeg har vært der på sommeren og våren. Billig mat og drikke. Vi vandret stort sett rundt og bare pustet inn byen . Tok ting litt på sparket. Hvis dere har tid, så er en tur til Sintra også veldig fint. Dette foreslår ChatGPT Lisboa er en fantastisk by med mye å by på, fra historiske attraksjoner til spennende matopplevelser og vakker natur. Her er noen tips til hva du kan gjøre på en byferie i Lisboa: 1. Utforsk historiske bydeler • Alfama: Gå gjennom trange, brosteinsbelagte gater i Lisboas eldste bydel. Her finner du tradisjonelle fado-restauranter og fantastisk utsikt fra Miradouro da Senhora do Monte. • Bairro Alto: Perfekt for natteliv og koselige restauranter. • Belém: Besøk Jerónimos-klosteret (UNESCO) og Belém-tårnet, og smak på den berømte Pastéis de Belém. 2. Se byens høydepunkter • São Jorge-slottet: Nyt panoramautsikt over byen og opplev historien til denne gamle festningen. • Elevador de Santa Justa: En ikonisk heis som gir flott utsikt over Baixa. • Praça do Comércio: Slapp av ved den imponerende hovedplassen med utsikt over elven Tejo. 3. Opplev kulturen • Fado: Gå på en fado-konsert for å oppleve Portugals tradisjonelle musikk. • Museer: Utforsk Museu Nacional do Azulejo (flisekunst) eller det moderne MAAT (Museum of Art, Architecture, and Technology). 4. Ta trikk 28 Den ikoniske gule trikken tar deg gjennom noen av byens mest sjarmerende områder, som Alfama, Graça og Baixa. 5. Nyt mat og drikke • Mat: Prøv Bacalhau à Brás (klippfisk) eller sardiner på en lokal taverna. • Drikke: Nyt et glass portvin eller ginjinha (kirsebærlikør). • Besøk Time Out Market for å smake på moderne portugisisk mat fra lokale kokker. 6. Dagsturer fra Lisboa • Sintra: En magisk by kjent for eventyrlige slott som Pena-palasset og Quinta da Regaleira. • Cascais: En sjarmerende kystby med fine strender og restauranter. • Cabo da Roca: Europas vestligste punkt med spektakulær utsikt. 7. Handle og oppdag det lokale • Gå til Rua Augusta for shopping og koselige kaféer. • Utforsk loppemarkedet Feira da Ladra (Tyvenes marked) i Alfama. 8. Nyt utsikten • Besøk miradouros (utsiktspunkter) som Miradouro de Santa Catarina eller Miradouro da Graça for fantastiske solnedganger. Lisboa kombinerer kultur, mat og historie på en unik måte, og byen passer perfekt både for avslapning og eventyr. Anonymkode: c70d8...358 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451960-noen-som-har-v%C3%A6rt-i-lisboa-anbefales/#findComment-150173400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
the amazing spidermamma Skrevet 11. januar #3 Del Skrevet 11. januar Lisboa er en vakker by, Portugal er relativt rimelig, billigere enn Spania. Nå er det tjue år siden jeg var der, men de har bl.a et fantastisk flott akvarium. De har strender ikke så langt fra byen, men vannet er iskaldt, for Golfstrømmen går ikke forbi der. Jeg vil si meg ganske enig med chatGPT, faktisk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451960-noen-som-har-v%C3%A6rt-i-lisboa-anbefales/#findComment-150173402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. januar #4 Del Skrevet 11. januar the amazing spidermamma skrev (2 timer siden): Lisboa er en vakker by, Portugal er relativt rimelig, billigere enn Spania. Nå er det tjue år siden jeg var der, men de har bl.a et fantastisk flott akvarium. De har strender ikke så langt fra byen, men vannet er iskaldt, for Golfstrømmen går ikke forbi der. Jeg vil si meg ganske enig med chatGPT, faktisk! Golfstrømmen "går" forbi, men det er Atlanterhavet, så en del kaldere enn Middelhavet Anonymkode: ba6f9...d88 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451960-noen-som-har-v%C3%A6rt-i-lisboa-anbefales/#findComment-150173422 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå