Gå til innhold

Noen som har vært i Dubai?

Anbefalte innlegg

Vi har lyst å ta med barna våre, 15 og 17 år, til Dubai i høstferien. Da fyller 17 åringen vår 18 år. Vi ønsker et varmt sted og noe annerledes , et sted vi ikke har vært før. Vært mye i Spania og nedover Europa med de hele oppveksten.

Hvordan er Dubai? De vil som sagt være 15 og 18 år da. Har noen tips ang Dubai?

Anonymkode: 0d8d8...182

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451952-noen-som-har-v%C3%A6rt-i-dubai/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søsteren min er toppidrettsutøver og var der i forbindelse med et idrettsarrangement. 

Hun sier at det var noen ting som var gøy å se, men hun ville aldri dratt dit som turist.

Veldig dyrt der, både å spise og handle er så dyrt at det svir lenge etterpå. Hun handlet ingenting, butikkene er veldig eksklusive og hun følte du måtte pynte deg for å dra på senteret. 

Det føltes litt utrygt å være der rett og slett, hun sa du var som en statist i en resignert film og var redd for å si eller gjøre noe feil.

Folk blir jo kastet i fengsel for å gjøre ting feil der.

Anonymkode: 52156...a69

Det er en stor opplevelse. Det er varmt og godt. Kanskje litt for varmt i høstferien, men man oppholder seg mye innendørs. Mye bra shopping og gode restauranter. Fantastisk kino med middagsservering. Anbefaler å booke noen utflukter. Ørkensafari med kjøring i sanddynene og middag i solnedgangen i ørkenen etterpå. Det er en stor opplevelse. Også veldig kult med en visningstur for å se fantastiske leiligheter og hus. Det er også et veldig fint badeland der, hvis ungdommene liker det. 
Anbefaler også en tur til gamle Dubai. 

Anonymkode: e8bac...5a9

Jeg har vært der i regi av jobben. Drittsted, reiser aldri tilbake. Føles utrygt og gjennomfalskt. De såkalte severdighetene er gigabygninger, kjøpesenter med skianlegg inni, fantastiske fontener etc. Alt bygd med slavearbeid. Var p såkalt dunesurfing i ørkenen med jeep. Det var greit nok, men ikke noe jeg hadde hatt lyst til å gjøre igjen. Føltes ekstremt regissert og ikke autentisk i det hele tatt.

Les dessuten om norske Marthe som anmeldte en kollega for voldtekt i Dubai, men som selv ble dømt for å ha hatt sex utenfor ekteskapet:

https://www.nrk.no/urix/marte-innkalt-til-statsadvokaten-1.11143347

Anonymkode: 48110...16e

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det er en stor opplevelse. Det er varmt og godt. Kanskje litt for varmt i høstferien, men man oppholder seg mye innendørs. Mye bra shopping og gode restauranter. Fantastisk kino med middagsservering. Anbefaler å booke noen utflukter. Ørkensafari med kjøring i sanddynene og middag i solnedgangen i ørkenen etterpå. Det er en stor opplevelse. Også veldig kult med en visningstur for å se fantastiske leiligheter og hus. Det er også et veldig fint badeland der, hvis ungdommene liker det. 
Anbefaler også en tur til gamle Dubai. 

Anonymkode: e8bac...5a9

Hvorfor så mye innendørs?

Anonymkode: 502da...d47

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Fordi det er for varmt ute. En venninne av meg bodde i Oman og de var ikke ute annet enn helt nødvendige æren når det var på det varmeste. 

Anonymkode: 71718...f56

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Pga varmen, innendørs er det aircondition. 

Naboen min var der og han besvimte på gaten pga varmen, fikk heteslag.

Det er jo et ørken, i en ørken er det varmt.

Jeg har vært der flere ganger i jobbsammenheng. Ville ikke dratt dit på ferie. Det er veldig dyrt og alt er veldig kunstig. Mange bygninger er helt tomme og er som kulisser. Lite å se og gjøre med mindre man elsker store kjøpesentre. Man oppholder seg lite utendørs. Det er for varmt, og byen egner seg ikke for gange.

Anonymkode: fa1cc...0df

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Pga varmen, innendørs er det aircondition. 

Naboen min var der og han besvimte på gaten pga varmen, fikk heteslag.

Det er jo et ørken, i en ørken er det varmt.

Dette er vel en sannhet med modifikasjoner. https://snl.no/ørken

Anonymkode: 1aaab...3e3

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ørken er forøvrig et hankjønnsord. https://ordbokene.no/nob/bm/ørken

Anonymkode: 1aaab...3e3

Du ser at det ble brukt både et og en? Altså så kan man gå ut fra at det var en skrivefeil. Om man legger godviljen til. Du burde prøve. 

Anonymkode: 71718...f56

Selma_ skrev (3 timer siden):

Jeg har vært i Dubai for en del år siden, likte meg godt der, mye å se, god mat og  så rent overalt, ikke sett makan til. Dra å kos dere er mitt tips, kommer ikke til å angre.

Et godt svar på hva Hi spør, da er vi to...

Jeg skal rapportere om avsporing, så for vi se om Admin gjør noe med det. 

Anonymkode: 6d311...c48

Dit kunne jeg ikke tenke meg å dra.

Lite historisk, en moderne kapitalistisk oljeby bygd av og for alt for rike mennesker. 

Vi sparer for å dra til Japan. Der er det mye historie, kultur, spennende mat og flott natur. Ville heller dratt et slikt sted.

Om du vil til et arabisk land ville jeg heller dratt til Egypt eller Tunisia. Evt. Marokko!

Anonymkode: 382f3...1fc

Jeg har vært i Dubai, på besøk hos noen som bodde der i noen år. Det er varmt og kunstig. Strenge regler for alle andre enn turistene, og få opplevelser utover strand og shopping. Ville ikke dratt igjen. 

Hva med Sørøst-Asia? Eller Mexico eller Kapp Verde? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...