Gå til innhold

Jeg er idiot og har klart å miste lappen i 7 mnd..

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Kjørte for fort, altfor fort. Riktignok på en veldig oversiktlig strekning med svært få andre bilister, men like forbanna idiotisk allikevel. Nå må jeg være uten lappen i 7 mnd, og har et barn på 12. Svært dårlig kollektivt tilbud her jeg bor, så er helt avhengige av andre de gangene jeg skal handle, osv. Tror dere jeg overlever 7 mnd uten lappen? Går 7 mnd fort? Skjønner at jeg har vært usedvanlig idiot, klandrer meg selv hver dag, så værsåsnill å ikke presiser det 🥺

Anonymkode: 20a2a...826

Så bra at du blei tatt og mistet lappen, er superglad for hver som blir tatt når de ikke kan kjøre normalt! 
Håper du tar til vett og slutter og være egoistisk.

Når det er sagt, må du bare spørre andre fint om hjelp

Anonymkode: 9302f...0a4

Fortsetter under...

Er dommen rettskraftig enda eller mulighet for anke fortsatt? ( Du har tre uker på deg) Har du samtykket til førerkortbeslag kan du også trekke samtykket. Hadde veldig vurdert å prøve saken for å fått under 6 mnd med tanke på ny teoriprøve og oppkjøring. 

Hva sier eventuelt dommen din om den er rettskraftig? Sjekk om du kan kjøre UTV, ATV  eller mopedbil. Dette avhenger av hva dommen din sier. 

Ville sjekket ut med advokat om det finnes og eventuelt hvilke muligheter som finnes🤞

Anonymkode: 9ad44...956

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva sier eventuelt dommen din om den er rettskraftig? Sjekk om du kan kjøre UTV, ATV  eller mopedbil. Dette avhenger av hva dommen din sier. 

Mister man førerrettem så mister man føreretten til alle kjøretøy.

Anonymkode: 04157...672

Jeg mistet kortet mitt for 4 mnd for noen år siden ved å kjøre 91 i en 60 sone da jeg skulle rekke ferga. Det var helt jævlig følelse å være uten mulighet til å kjøre bil. 

Jeg var heldig å bodde i sentrum jeg da, sånn at både skole og butikker var i gåavstand. Likevel ble det en begrensing i å ikke kunne besøke foreldrene mine som bodde i nabobyen, og en gang jeg måtte handle litt ekstra ble det tungt å gå med varene. 

Jeg lærte, at å kjøre for fort faktisk ikke er smart. Var så glad når de månedene var over. 

Du er straffet en god del hardere da, med flere måneder, ny oppkjøring, bor dumt til osv. Føler bare såå med deg. Du må finne ut hvordan dette skal fungere, ved å spørre om hjelp til handling i allefall. Ungen bor vel ikke så langt unna skolen? 

Anonymkode: 1e649...2cf

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Er dommen rettskraftig enda eller mulighet for anke fortsatt? ( Du har tre uker på deg) Har du samtykket til førerkortbeslag kan du også trekke samtykket. Hadde veldig vurdert å prøve saken for å fått under 6 mnd med tanke på ny teoriprøve og oppkjøring. 

Ville sjekket ut med advokat om det finnes og eventuelt hvilke muligheter som finnes🤞

Nydelig tanke. Du har brutt loven og er mest opptatt av å slippe billigst mulig unna. Sånt syns jeg er ufyselig. 

Anonymkode: 66a86...506

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Trenger ikke ny teoriprøve på 7mnd. Kun oppkjøring. Ny teoriprøve slår ikke inn før ved 12 måneders førerkortbeslag. 

Anonymkode: e76ea...72a

Annonse

Ja for all del. Bruk masse av fellesskapets ressurser på å krangle på straffen for å ha kjørt altfor fort.

Og folk lurer på hvorfor byråkratiet vokser…

Anonymkode: fd01d...114

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ja for all del. Bruk masse av fellesskapets ressurser på å krangle på straffen for å ha kjørt altfor fort.

Og folk lurer på hvorfor byråkratiet vokser…

Nå er det jo en rettighet man har da, men man kan og risikere strengere straff.

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Ja, og disse rettighetene vi har til å krangle krever enorme ressurser.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei mye bedre med en politistat uten rettigheter...

Anonymkode: 8fc89...92f

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig skal vi ha rettigheter til å klage, det er ikke alltid at avgjørelsen som ble tatt om straff var riktig. Vi er et demokrati, ikke en politistat.

Jeg har vært meddommer i lagmannsretten i mange år. Uten unntak har de sakene jeg har vært med i der folk har anket fartsbøter/tap av førerrett slått dårlig ut for dem. 

Anonymkode: 70b3b...b38

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Jeg har vært meddommer i lagmannsretten i mange år. Uten unntak har de sakene jeg har vært med i der folk har anket fartsbøter/tap av førerrett slått dårlig ut for dem. 

Anonymkode: 70b3b...b38

Ja, og tror det er slik at hvis man taper rettssaken, så kommer det på rullebladet.

Anonymkode: b9c9e...1d9

Annonse

Selvfølgelig skal vi ha rettigheter til å klage, det er ikke alltid at avgjørelsen som ble tatt om straff var riktig. Vi er et demokrati, ikke en politistat.

Nei, jeg synes ikke det bør være en selvfølge at vi skal kunne klage på absolutt alt. Selv vedtak der man får innvilget noe man har søkt om kan man job klage! Det er helt komisk. 
Hvis man insisterer på å kunne klage på hver minste ting så bør man i hvert fall ikke samtidig klage på et enormt byråkrati og enorme offentlig kostnader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...