Gå til innhold

Jeg er idiot og har klart å miste lappen i 7 mnd..

Anbefalte innlegg

Kjørte for fort, altfor fort. Riktignok på en veldig oversiktlig strekning med svært få andre bilister, men like forbanna idiotisk allikevel. Nå må jeg være uten lappen i 7 mnd, og har et barn på 12. Svært dårlig kollektivt tilbud her jeg bor, så er helt avhengige av andre de gangene jeg skal handle, osv. Tror dere jeg overlever 7 mnd uten lappen? Går 7 mnd fort? Skjønner at jeg har vært usedvanlig idiot, klandrer meg selv hver dag, så værsåsnill å ikke presiser det 🥺

Anonymkode: 20a2a...826

Fortsetter under...

Overlever du 7 mnd uten lapp? Mest sannsynlig 

går 7 mnd fort? Forhåpentligvis ikke, for hele poenget at du skal kjenne straffen. Jeg vil ikke ha en som kjører for fort der jeg kjører, for eksempel, så håper 7 mnd går akkurat som de er ment å gå for din del

Anonymkode: 5c8e4...185

Du overlever. Jeg mistet den i 3 måneder etter en kollisjon, så vet hvor surt det er. Men man finner andre måter å ordne seg, men uheldig at du bor et sted med dårlig kollektivtilbud. For meg var det bra for lommeboka, jeg ble nøye på hva jeg gadd å bære med meg hjem og bra for helsa siden jeg måtte gå mye mer enn jeg var vant til. Prøv å finn noe positivt i det, og se på hvilke løsninger som kan fungere. Ikke tenkt på alt det du ikke kan få gjort.

Anonymkode: 04157...672

Tiden uten hadde ikke vært det værste for min del. Er både Oda og mulighet for samkjøring her. Det at jeg derimot måtte til med ny oppkjøring hadde faktisk vært verre, med alle uvanene jeg har lagt meg til 🙈

I tillegg vet jeg det kan være problemer med å få time til oppkjøring da det er stort press på trafikkstasjonene. 

Anonymkode: e76ea...72a

Annonse

Svaret er vel at 7 mnd går veldig fort, men allikevel sakte. Det er mulig å søke om å få den før, men det skal tungtveiende grunner til (mer enn å handle på butikken). Hvis det er din første overtredelse og du tar hele og fulle ansvar, så kan det være du får medhold. Alle kan gjøre feil og de fleste har nok kjørt for fort en gang eller ti, det er litt flaks og uflaks også hvem som blir tatt i gjerningsøyeblikket. Jeg har i hvert fall sitti i egne tanker, plutselig var det 60 i stedet for 80. Det er flaks at jeg ikke ble målt, selv om jeg ikke er en råkjører av natur og normalt veldig påpasselig. 

Prøv å se det som læring og en utfordring. Hvor mye kan du spare på at du ikke kjører? Ikke minst på butikken (som en over skriver, gidder ikke bære mer enn jeg må). Så skader det ikke å ta en telefon til jurist hos politiet for å undersøke om det er muligheter for å få den tilbake om hverdagen er umulig med yngre barn og lite kollektivt. Det viktigste her er jo at du ikke gasser på i fremtiden, tenker jeg. 

Anonymkode: e6f05...f3c

Jeg mistet den i 6 mnd pga en ulykke, med hodeskader tar de den en stund etterpå.

Det gikk greit, men folk var veldig hjelpevillige her da, det er ikke sikkert alle er like på tilbudssiden når du mistet den pga råkjøring 🙈

Jeg slapp ny oppkjøring og teori siden jeg mistet den av medisinske grunner, det gjør ikke du, og det hadde nesten vært det verste for meg...

Anonymkode: 0721c...184

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tiden uten hadde ikke vært det værste for min del. Er både Oda og mulighet for samkjøring her. Det at jeg derimot måtte til med ny oppkjøring hadde faktisk vært verre, med alle uvanene jeg har lagt meg til 🙈

I tillegg vet jeg det kan være problemer med å få time til oppkjøring da det er stort press på trafikkstasjonene. 

Ny oppkjøring hadde vært skrekken for meg og, man får noen unoter med årene, glad jeg slapp unna det.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Kjørte for fort, altfor fort. Riktignok på en veldig oversiktlig strekning med svært få andre bilister, men like forbanna idiotisk allikevel. Nå må jeg være uten lappen i 7 mnd, og har et barn på 12. Svært dårlig kollektivt tilbud her jeg bor, så er helt avhengige av andre de gangene jeg skal handle, osv. Tror dere jeg overlever 7 mnd uten lappen? Går 7 mnd fort? Skjønner at jeg har vært usedvanlig idiot, klandrer meg selv hver dag, så værsåsnill å ikke presiser det 🥺

Anonymkode: 20a2a...826

Ja overlever gjør du heldigvis, anbefaler deg å skaffe deg en sykkel så kan du i hvertfall sykle å handle.

Må du også ta førerprøve på nytt siden du mister førerkortet så lenge?

Anonymkode: 8fc89...92f

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Tid går, men hvor fort avhenger jo av hva en gjør med tiden. Du trenger ikke svare, jeg spør bare, men hva skjedde egentlig?

Anonymkode: de320...8b2

Hun skriver jo det, hun kjørte for fort

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

7 mnd?? Hvor fort kjørte du??

Anonymkode: 3bf96...2ff

Ikke meg du spør men, skal ikke så mye til å miste den så lenge. 120 i 80 sonen så gjør du det feks 

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ikke meg du spør men, skal ikke så mye til å miste den så lenge. 120 i 80 sonen så gjør du det feks 

Jeg synes nå at 120 i 80-sonen er mer mye da. 

Anonymkode: 82e4d...e35

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Spørs på veien det, fort så er det satt ned på grunn av miljfartsgrense så det normalt egentlig er høyere, og veldig mange 80 veier er alt for lave grenser. Synes å miste lappen for "kun" å kjøre noe for fort i soner med grense over 60 og det ikke har vært noe farlig kjøring utenom det er for hard straff 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Spørs på veien det, fort så er det satt ned på grunn av miljfartsgrense så det normalt egentlig er høyere, og veldig mange 80 veier er alt for lave grenser. Synes å miste lappen for "kun" å kjøre noe for fort i soner med grense over 60 og det ikke har vært noe farlig kjøring utenom det er for hard straff 

Mulig det. Jeg er nok miljøskadd av å bo på Vestlandet. 120 i disse traktene er vilt! 😅

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Mulig det. Jeg er nok miljøskadd av å bo på Vestlandet. 120 i disse traktene er vilt! 😅

Hehe ja kommer som sagt an på veien, noen 80 veier kan til og med 80 være for mye mens andre burde vært 110 sone uten problemer 🙂

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Ja overlever gjør du heldigvis, anbefaler deg å skaffe deg en sykkel så kan du i hvertfall sykle å handle.

Må du også ta førerprøve på nytt siden du mister førerkortet så lenge?

Over 6 mnd så må du ta lappen på nytt.

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Det kommer vel an på prikker også, har du prikker fra før trenger du ikke kjøre så fort for å bli straffet.

Selvfølgelig kommer du til å overleve. Mangel på sertifikat er ingen vanlig dødsårsak, men det kommer sikkert til å bli plundrete for deg, men du får gjøre det beste ut av det. Heldigvis har du bare deg selv å bli sur på for denne situasjonen. El-sykkel med vinterdekk og sykkelvesker kan være til god hjelp når du skal handle, så blir du ikke så avhengig av andre, og så får du prøve å inngå avtaler om kjøring for barnet ditt med noen andre. Det viktigste er at du lærer av dette og blir en mer oppmerksom og forsiktig sjåfør. 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Over 6 mnd så må du ta lappen på nytt.

Kun praktisk oppkjøring hvis det er mellom 6 og 12 mnd. Fra og med 12 mnd så må du teorien også på nytt. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er det. Men 26 over på en 60-sone kan være litt lettere å bomme på. Her har vi i hvert fall en del veier som veksler mellom 60 og 80 ofte, uten at det nødvendigvis er så opplagt i forhold til veien. Så hvis en er litt uoppmerksom en kveld man er omtrent alene på veien 😬

Anonymkode: e6f05...f3c

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Heldigvis er det ikke opp til den enkelte bilist å vurdere og avgjøre hvor fartsgrensen er «for lav». Fartsgrensen er satt av en grunn.

Anonymkode: fd01d...114

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vil ikke si  at det å kjøre 40-50 km over fartsgrensen er å kjøre noe for fort.

Jeg vil bare berømme deg, virkelig, fordi du selv legger deg flat og sier at du gjorde noe idiotisk. Alt for få gjør det i samfunnet i dag (spesielt blant politikere! Men også generelt).

Jeg synes det var flott å lese og fikk et godt inntrykk av deg.

Disse 7 månedene blir nok tøffe, men du klarer det! Se på det som en utfordring!  Til våren kan du kanskje sykle?

Anonymkode: c77a5...fc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...