Anonym bruker Skrevet 9. januar #1 Del Skrevet 9. januar Det er enkelte elever som har pc i friminutt, tenkte kanskje det kunne være en mulighet å gjøre unna lekser i friminuttene. Saken er at det sosiale har gått helt skeis på skolen. Det er en sterk klikk, med noen få utenfor, blant annet min ungdom. De snur bare ryggen til og behandler som luft, blir så tydelig når mobilen er fjernet og ungdommen blir bare stående der alene og vente på at friminuttet skal være overstått. Vi har gjort flere forsøk på å finne på ting sosialt på fritiden med noen av de andre, men på skolen blir ungdommen bare luft. Har snakket med skolen, de forsøker å løse via trinnleder, men gruppene er altfor satt nå på tampen av ungdomsskolen. Det er virkelig utrivelig for ungdommen å kjenne på det så tydelig hver eneste dag at alle andre henger sammen. Siden flere elever kan sitte på pc, så tenkte jeg kanskje det kunne være en mulighet, får da unna lekser og oppgaver i friminutt og kan bruke kveldene på bygge det sosiale. Ha kontakt med noen andre som skal gå på samme skole fra høst, bruke fritiden på det i stedet for å ta med skolen hjem i tillegg. Har i grunn gitt opp å få til en løsning siste halvår nå, for både vi og skolen har forsøkt det meste uten hell. Anonymkode: bb053...8d3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451918-mobilfri-skole-er-det-helt-fjernt-%C3%A5-sp%C3%B8rre-l%C3%A6rer-om-ungdommen-kan-jobbe-p%C3%A5-pc-i-friminutt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar #2 Del Skrevet 9. januar Snakk med skolen, det går sikkert an å få til en eller annen løsning. Her vet jeg et par stykker har tillatelse til å sitte igjen i klasserommet når de andre går ut. Anonymkode: 7ef8a...c82 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451918-mobilfri-skole-er-det-helt-fjernt-%C3%A5-sp%C3%B8rre-l%C3%A6rer-om-ungdommen-kan-jobbe-p%C3%A5-pc-i-friminutt/#findComment-150172611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå