Gå til innhold

Reseptfrie sovemedisiner

Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig med søvnen for tiden, har slitt i mangen år og hatt ett snitt på 5,5 timer pr natt. Men har alltid sovnet raskt når jeg har lagt meg. Den siste uken nå har jeg slitt veldig med å sovne, ligger gjerne 2 timer før jeg sovner. Så da har jeg sovet mellom 3 og 4 timer den siste uka sånn ca. 

Ingen vaner/uvaner er endret, temperaturen på soverommet er lik som den pleier osv. 

Har ikke lyst å få sovemedisin på resept, har hørt at mange av de gir en hangover følelse dagen etter å det orker jeg ikke. Melatonin er prøvd tidligere uten at det fungerte, fikk bare en veldig uro i kroppen samt hjertebank av den. 

Så er det noen som har prøvd noen reseptfrie sovemedisin og kan anbefale noe?

Anonymkode: a4a4e...6c9

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451913-reseptfrie-sovemedisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg sliter veldig med søvnen for tiden, har slitt i mangen år og hatt ett snitt på 5,5 timer pr natt. Men har alltid sovnet raskt når jeg har lagt meg. Den siste uken nå har jeg slitt veldig med å sovne, ligger gjerne 2 timer før jeg sovner. Så da har jeg sovet mellom 3 og 4 timer den siste uka sånn ca. 

Ingen vaner/uvaner er endret, temperaturen på soverommet er lik som den pleier osv. 

Har ikke lyst å få sovemedisin på resept, har hørt at mange av de gir en hangover følelse dagen etter å det orker jeg ikke. Melatonin er prøvd tidligere uten at det fungerte, fikk bare en veldig uro i kroppen samt hjertebank av den. 

Ikke det du spør om, men Alimemazin kan taes kl 20 kvelden i forveien uten å gi hangover dagen etterpå. Bare et tips.

Anonymkode: e6096...429

Det finnes vel ikke sovetabletter uten resept?

Men mange blir trøtt av allergimedisin, det kan jo prøves.

Eller beroligende "god natt" te.

Ellers er vel kiwi frukt kjent for å være til hjelp. Bare google kiwi + søvn

Det er noen andre matvarer som også skal hjelpe kroppen å produsere de riktige hormonene for søvn, ihvertfall melk, men tror det var noen nøtter også, mandler?

Anonymkode: 127c9...f20

Kan det være at du nærmer deg overgangsalder? Livet mitt endret seg drastisk da jeg startet med østrogen og riktig dosering av den. Mangel av østrogen påvirker søvnen 

Tatt fra nett:

Perioden før full overgangsalder kalles perimenopause. Dette er fasen hvor hormonproduksjonen begynner å svinge, og menstruasjonen blir uregelmessig. Perimenopausen kan starte 4–10 år før menopausen, som er tidspunktet for den siste menstruasjonen

Anonymkode: 65c8e...c0f

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke det du spør om, men Alimemazin kan taes kl 20 kvelden i forveien uten å gi hangover dagen etterpå. Bare et tips.

Anonymkode: e6096...429

Det er veldig ulikt fra person til person. Jeg blir zombie en hel dag av dem. Grusomt. Sovner lettere med den enn mye annet, men følelsen dagen etter er ugrei

Anonymkode: b4e75...c6e

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Er noen som heter Sedix, brukes for søvn, mot uro osv, de funker for mange!

Alimemazin på resept virker og for noen, ikke alle, men der kan noen få hang over dagen etterpå( det er det samme som Vallergan som fantes tidligere).

Er og en med valerianarot, virker og for å slappe av i kroppen og gjør det lettere å sovne til igjen viss en våkner opp på natta.

De tingene som er uten resept, virker godt for mange, så en må slutte å si at det ikke virker. Hadde desse tablettene blitt satt bak i apoteket, og tatt frem viss en lege hadde skrevet det som en resept, så hadde den nok « virket» bedre enn å bare plukke i håndkjøp. 

Anonymkode: 01812...e69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...