Gå til innhold

USA, Kina og Russland kommer til å ta over hele verden

Anbefalte innlegg

Kina tar landende nært seg. Russland kommer til å «spise opp» landene nærmest seg, USA begynner med Grønland, så blir det Svalbard… Island. Hvor stopper det?

Blir spennende å se hvem av dem som ender opp med Norge, USA eller Russland. 

Tror du ikke det kan skje? Det gjør jeg. Om 20 år kanskje.

Men jeg håper jeg tar feil

Anonymkode: 91edb...79a

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Grønland ble tatt fra Norge av danskene. Bryr meg midt der ryggen bytter navn hvis USA tar Grønland fra danskene.

Anonymkode: 67d18...35e

Ok, så din tilnærming er hevn. Du er ikke prinsipielt imot at en stat kan ta en annen stat? Ikke så viktig å opptre sivilisert?

Anonymkode: 4e910...949

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ok, så din tilnærming er hevn. Du er ikke prinsipielt imot at en stat kan ta en annen stat? Ikke så viktig å opptre sivilisert?

Hvis jeg er mot det så er jeg mot at Danmark kan ta Grønland fra Norge. Er du mot at Danmark kan ta Grønland fra Norge? For hvis ikke så er du heller ikke mot at USA kan ta Grønland fra Danmark.

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvis jeg er mot det så er jeg mot at Danmark kan ta Grønland fra Norge. Er du mot at Danmark kan ta Grønland fra Norge? For hvis ikke så er du heller ikke mot at USA kan ta Grønland fra Danmark.

Jeg er imot at et land kan ta et annet land fra noen. Det innebærer at jeg mener det er feil at USA kan ta Grønland fra Danmark, selv om Danmark «tok» (godkjent av Norge…) fra Norge for mange, mange år siden. Selv om noe galt liksom har skjedd med noen, så driter jeg ikke i at noe galt skjer med andre.

Russland og USA tror jeg ikke har så mye å stille opp med, men Kina bekymrer meg. Kina 'hjelper' land som India, ulike land i Afrika og Asia med å sponse store prosjekter som de ikke alltid trenger og som setter landene i stor gjeld. 

Kina driter i miljøvern. Så vi må gjerne kildesortere det vi makter her, men det spiller ikke noen rolle så lenge Kina bare kjører på. 

https://www.aftenbladet.no/okonomi/i/M9ax5/kina-invaderer-afrika

Anonymkode: 8c57d...80e

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Man kan være mot at USA tar Grønland på hvilket grunnlag man vil 

Anonymkode: b5cc4...323

Grønland burde absolutt ikke være dansk. Det er bare å se på kartet hvor meningsløst det er. Grønland burde innlemmes i Canada. Det tror jeg Grønlendingene ville vært positive til. 

Jeg har liten tro på at Russland vil ta over noe som helst. Det er et land fullt av kjeltringer og vil bli behandlet deretter. Men de vil være haleheng på Kina, som vil ta over mer og mer. 

USA vil forbli sterkt, om ikke demokratene tar over, og gjør USA til et destruktivt demokrati som Europa. Hvor mer og mer handler om å regulere og kontrollere, framfor å gi mennesker frihet til å skape. Akkurat som i Norge altså. Alt skal innom politikerne, og alt skal godkjennes og beskattes av politikere. 

https://e24.no/naeringsliv/i/Ppq25z/wallenberg-mener-eu-taper-mot-usa-har-ingen-sykdomsinnsikt?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Anonymkode: cb4ec...01c

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

At noen som synes det er en god ode at en gal mann skal styre Usa er over min fatteevne.

Anonymkode: aebc2...511

Trump er opptatt av USA og sine innbyggeres velferd. Det er galskap for nordmenn. Det er jordkloden og klima som er viktig, og internasjonal status.

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Russland og USA tror jeg ikke har så mye å stille opp med, men Kina bekymrer meg. Kina 'hjelper' land som India, ulike land i Afrika og Asia med å sponse store prosjekter som de ikke alltid trenger og som setter landene i stor gjeld. 

Kina driter i miljøvern. Så vi må gjerne kildesortere det vi makter her, men det spiller ikke noen rolle så lenge Kina bare kjører på. 

https://www.aftenbladet.no/okonomi/i/M9ax5/kina-invaderer-afrika

Helt riktig. Det er Kina (og Russland) som sender afrikanere inn i Europa. De vil ha Afrika, men ikke afrikanerne. Afrikanerne må vi ta vare på med vår høye moral og høye krav til menneskerettigheter. Moral og menneskerettigheter prioriteres ikke av kinesiske ledere. Vesten har i årevis plaget kinesere og russere med sin menneskerettigheter, enten det er frittalende politikere eller forfattere som er fengslet for sin kritikk av styresmaktene, eller all annen maktmisbruk. 

Annonse

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Nå tapte Norge så det sang mot Danmark i den internasjonale domstolen i Haag i 1933, så den saken kan du trygt legge død. 

https://snl.no/Grønlandssaken

Anonymkode: fb36c...39d

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Helt riktig. Det er Kina (og Russland) som sender afrikanere inn i Europa. De vil ha Afrika, men ikke afrikanerne. Afrikanerne må vi ta vare på med vår høye moral og høye krav til menneskerettigheter. Moral og menneskerettigheter prioriteres ikke av kinesiske ledere. Vesten har i årevis plaget kinesere og russere med sin menneskerettigheter, enten det er frittalende politikere eller forfattere som er fengslet for sin kritikk av styresmaktene, eller all annen maktmisbruk. 

Dessverre så følger Europa alle FN sine krav til menneskerettigheter og joda jeg skjønner at tanken er god men når noen land (eks Russland, Hviterussland og Kina) bruker de reglene for å ødelegge andre land så er det på tide å revurdere de. 

Litt ironisk at f.els. land som Tyrkia hyller Kina, men fordømmer at Norge, Sverige eller Danmark brenner en koran. Kina pleier å hive seg med i forsømmelse-koret og ingen tør å nevne at det i Kina er forbudt å eie en koran og at de har leirer for å omvende muslimer. 

Det som er så sykt er at allerede 2 uker før han tar over som president truer T**** med å ta landområder med militærmakt - åpen konflikt med et annet NATO land. Mannen er enda sykere nå enn i sist runde, og med seg har han en like syk mann. Sug på den karamellen. Lykke til til oss 

Anonymkode: af807...56f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...