Gå til innhold

Min datter har hatt only fans konto!

Anbefalte innlegg

Jeg fant nettopp ut at min datter på 20 har hatt only-fans konto i et par år. Hun sier at hun ikke har det lenger nå. Jeg kan for så vidt ikke bestemme noe, i og med at hun er myndig. Men jeg er så skuffet! Det var en venninne av meg som fortalte meg det, hun hadde hørt det fra sin datter. Min jente tilstod overfor meg da hun ble konfrontert med det. 

Jeg så nylig at eks-kjæresten hennes hadde fått seg ny kjærest, og da la min datter ut på sosiale medier at hun lo høyt da hun så hvem som hadde erstattet henne. Hun er så voldsomt høy på seg selv. Og jeg skjønner ikke hvorfor. Er redd for at hun vil bli både venneløs og upopulær til slutt. Hvordan takle dette på en ok måte? 

Anonymkode: a70f3...ca1

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451905-min-datter-har-hatt-only-fans-konto/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fant nettopp ut at min datter på 20 har hatt only-fans konto i et par år. Hun sier at hun ikke har det lenger nå. Jeg kan for så vidt ikke bestemme noe, i og med at hun er myndig. Men jeg er så skuffet! Det var en venninne av meg som fortalte meg det, hun hadde hørt det fra sin datter. Min jente tilstod overfor meg da hun ble konfrontert med det. 

Jeg så nylig at eks-kjæresten hennes hadde fått seg ny kjærest, og da la min datter ut på sosiale medier at hun lo høyt da hun så hvem som hadde erstattet henne. Hun er så voldsomt høy på seg selv. Og jeg skjønner ikke hvorfor. Er redd for at hun vil bli både venneløs og upopulær til slutt. Hvordan takle dette på en ok måte? 

Dårlig oppdragelse... Du har tydeligvis bommet totalt. 

Anonymkode: b330a...fae

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg sitter jo også igjen med den følelsen. Men jeg har ikke gjort noe anderledes med henne enn med de andre barna mine. Og de klarer seg utmerket fint, med både god utdannelse og jobber. Jeg skjønner bare ikke det korttenkte valget hennes. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg sitter jo også igjen med den følelsen. Men jeg har ikke gjort noe anderledes med henne enn med de andre barna mine. Og de klarer seg utmerket fint, med både god utdannelse og jobber. Jeg skjønner bare ikke det korttenkte valget hennes. 

Bit IKKE på den kommentaren om dårlig oppdragelse! 

Ikke vet jeg hvordan du har oppdratt din datter, men å si at du har gjort en dårlig gjort basert på hva din datter gjør er uaktuelt! Man kan gjøre en glimrende jobb og få "barn" som tar dårlige valg. Og man kan gjøre en vanvittig dårlig jobb, og få barn som tar alle de gode valgene! 

Det er lite du får gjort, hun er myndig. Spurte du henne om hvorfor hun slettet den? Det at hun ler av eks-kjæresten sin nye kjæreste kan også være ett tegn på usikkerhet. På en eller annen måte må hun heve seg selv. Selv om hun er 20 år, kan du fremdeles snakke med henne om hvordan hun selv fremstår i slike situasjoner og hva hun heller burde gjøre. Ikke kjeft, snakk og forklar. Da er i allefall sjansen for at hun faktisk LYTTET litt større. 

Anonymkode: 42a46...e80

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Uansett, så er det absolutt ingenting du kan gjøre med det. Dette er hennes valg som ung og dum voksen. Det er mange løse jenter som får inntekter via Onlyfans, så hun er ikke alene. Er bare så synd at dette er dagens idealer blandt unge jenter. Er populært å være løs i dag. 

Annonse

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Uansett, så er det absolutt ingenting du kan gjøre med det. Dette er hennes valg som ung og dum voksen. Det er mange løse jenter som får inntekter via Onlyfans, så hun er ikke alene. Er bare så synd at dette er dagens idealer blandt unge jenter. Er populært å være løs i dag. 

Løs? Hva legger du i det?

Anonymkode: 4e7f5...307

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det nekter jeg å tro er populært altså. Jeg er redd for at dette vil henge ved henne, at hun vil bli husket for dette i framtiden når hun blir litt mer voksen i hodet. Jeg vil ikke tro at noen synes det er kult å være "løs" med viten og vilje. 

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Det nekter jeg å tro er populært altså. Jeg er redd for at dette vil henge ved henne, at hun vil bli husket for dette i framtiden når hun blir litt mer voksen i hodet. Jeg vil ikke tro at noen synes det er kult å være "løs" med viten og vilje. 

Tro meg, det vil henge ved henne resten av livet. Dessverre. 

Det å være såkalt løs har aldri, og vil aldri bli populært. Vil tro at det i enkelte sosiale kretser er stas å ligge rundt og kunne skryte av det. Er jo en enkel måte å få oppmerksomhet på. Men disse er nok ikke overrepresentert. 

Min datter og venninnen traff på ei gammel klassevenninne de ikke hadde sett på en stund. Hun kunne fortelle at hun nylig hadde vært på ferie, og at hun der hadde blitt slikket av en tilfeldig fyr i all offentlighet på en nattklubb, og at denne fyren og kompisene ble med hjem til hotellet deres for gruppesex. Det var visst denne jenta og en venninne med type hjemme. Det virket visst som det hele var veldig kult. Reaksjonen til min datter og venninnen var kun vemmelse. Så at noen synes sånt er stas, det er jo tydeligvis reellt. 

Endret av Sommerkroppen 2029
Sommerkroppen 2029 skrev (54 minutter siden):

Det virket visst som det hele var veldig kult. Reaksjonen til min datter og venninnen var kun vemmelse. Så at noen synes sånt er stas, det er jo tydeligvis reellt. 

Blir kvalm av å tenke på det. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Blir kvalm av å tenke på det. 

Jeg også. Og så tenker jeg litt på hva som skyldes denne oppfatning av at sånt er kult? Er det oppvekst, arv og miljø, eller er det ren og skjær personlighet? Muligens en salig blanding.....

Endret av Sommerkroppen 2029

Annonse

Annie: - Hadde sex med 300 på ett år
- Jeg føler meg styrket etterpå, sier 26-åringen.

https://www.kk.no/samliv/annie-hadde-sex-med-300-pa-ett-ar/80402669

Lillian hadde sex med 100 menn på én dag – nå er målet 1000
https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2024/10/29/196039558/lillian-hadde-sex-med-100-menn-pa-en-dag-na-er-malet-1000

Anonymkode: ab2aa...9f8

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Annie: - Hadde sex med 300 på ett år
- Jeg føler meg styrket etterpå, sier 26-åringen.

https://www.kk.no/samliv/annie-hadde-sex-med-300-pa-ett-ar/80402669

Lillian hadde sex med 100 menn på én dag – nå er målet 1000
https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2024/10/29/196039558/lillian-hadde-sex-med-100-menn-pa-en-dag-na-er-malet-1000

Anonymkode: ab2aa...9f8

Eksempel på at veiledning og oppdragelse har feilet totalt. 

Men hva publiserte hun der da? Det er faktisk kontoer der med innhold av trening, kosthold, prosjekter, kunst osv. Ikke alle kontoene der er lettkledd semiprostitusjon. 

Ikke mye du får gjort nå, men livet vil nok også ha en viss oppdragende effekt. Mange hoverer over eks, men de fleste har nok lært at det du legger på SoMe kan bite deg i ræva en dag og har vett på å la være. Så la henne nå bare erfare det, selv om det er vanskelig å stå på sidelinjen mens en river seg i håret. Ikke alltid de lytter til foreldre, venner og SoMe har minst like stor innflytelse noen år. Vi er vel egentlig programmert til å gjøre opprør fra naturens side, fra den tid innavl var en utfordring. Noen gjør mer opprør enn andre, selv om de er født i samme form og vokst opp i samme hjem. 

Anonymkode: 85850...40b

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Eksempel på at veiledning og oppdragelse har feilet totalt. 

Man kan faktisk ikke skylde på foresatte til voksne barn som tar helt egne valg.. Man kan håpe at ens barn tar gode valg, men man kan ikke garantere det, samme hvor grundig oppdratt de er eller hvor godt de har blitt fulgt opp. Venner, penger, status er ofte drivkrefter som er viktigere. 

Anonymkode: 01f0d...0c3

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Men hva publiserte hun der da? Det er faktisk kontoer der med innhold av trening, kosthold, prosjekter, kunst osv. Ikke alle kontoene der er lettkledd semiprostitusjon. 

Ikke mye du får gjort nå, men livet vil nok også ha en viss oppdragende effekt. Mange hoverer over eks, men de fleste har nok lært at det du legger på SoMe kan bite deg i ræva en dag og har vett på å la være. Så la henne nå bare erfare det, selv om det er vanskelig å stå på sidelinjen mens en river seg i håret. Ikke alltid de lytter til foreldre, venner og SoMe har minst like stor innflytelse noen år. Vi er vel egentlig programmert til å gjøre opprør fra naturens side, fra den tid innavl var en utfordring. Noen gjør mer opprør enn andre, selv om de er født i samme form og vokst opp i samme hjem. 

Anonymkode: 85850...40b

Det var snakk om lettkledde bilder og nakenbilder.....

Her går jeg litt mot strømmen. Selvsagt er ikke OnlyFans-konto det man ønsker for sin datter, og det er ikke rart at du reagerer. 

Men hun er voksen, og det er faktisk hennes liv. Jeg ville derfor forsøkt å nærme meg henne på en god og respektfull måte og ikke ødelegge relasjonen ved å være veldig dømmende. Du kan godt si at du ikke synes noe om det, men samtidig være åpen og lyttende rundt hvordan hun opplevde noe som faktisk handler om hennes kropp, hennes valg og hennes liv. 

Jeg ville også blitt litt bekymret for hva som lå bak, hvis min datter gjorde slike valg. Folk i denne tråden uttaler seg om jenter som ligger med 100-vis av menn på kort tid som et slags stunt og skriver at disse jentene "er løse" og har "dårlig oppdragelse" osv. Men de jentene det her dreier seg om er jo åpenbart psykisk forstyrret, ellers ville de ikke ha drevet med sånn massiv selvskading. Det er f.eks velkjent at seksuelle overgrep kan føre til promiskuøs atferd (man mister respekten for seg selv og evnen til å kjenne sine grenser når grensene blir tråkket på).

Det er ikke sikkert det ligger noe sånt bak med din datter. Uansett - vær åpen, nysgjerrig og respektfull. Prøv å finne ut hvordan hun har det, hvorfor hun valgte det hun gjorde, hvorfor hun sluttet og hvordan hun opplever det i ettertid.

Anonymkode: c7591...84c

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

I den alderen betyr miljø og vennekrets mer enn oppdragelsen. Ungdom må få lov til å utforske uten at de skal rapportere til foreldrene. Mor bør holde fast ved sin kjærlighet til datteren, men påvirke henne ved å stå på sitt. Vi kan gjøre mye dumt i ung alder og likevel bli fine voksenpersoner. Hun er bare 20 år, har bare vært voksen i noen få år. Hun finner nok fram til noe mer fornuftig innen 5 år. Ungdom må lære selv. Akkurat som oss. Ingen vil følge i nøyaktig samme spor som foreldrene.

Anonymkode: 9cccd...586

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det var snakk om lettkledde bilder og nakenbilder.....

Flåsete kommentarer fra henne om exen hører alderen til. De fleste er fjollete i så ung alder, uten at de for alltid vil være fjols for det. Det er ikke rart om enkelte faller for fristelsen til å vise seg fram. Hun er voksen nok til å velge selv, men ikke voksen nok til å stå i mot alle fristelser. Det må ikke være evig skam om hun har lagt ut bilder av seg selv lettkledd og naken. I den alderen er det et stort press, både fra andre, og fra en selv om å prestere og markere seg. Mange gjør dette på sosiale medier, de er unge og har mye å vise fram. De er jo vakre i den alderen. Terskelen blir lav, og fristelsen stor. La henne få rase litt fra seg, hun lærer på det. Det er en vanskelig alder. Du må bare støtte henne, så langt du klarer.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Flåsete kommentarer fra henne om exen hører alderen til. De fleste er fjollete i så ung alder, uten at de for alltid vil være fjols for det. Det er ikke rart om enkelte faller for fristelsen til å vise seg fram. Hun er voksen nok til å velge selv, men ikke voksen nok til å stå i mot alle fristelser. Det må ikke være evig skam om hun har lagt ut bilder av seg selv lettkledd og naken. I den alderen er det et stort press, både fra andre, og fra en selv om å prestere og markere seg. Mange gjør dette på sosiale medier, de er unge og har mye å vise fram. De er jo vakre i den alderen. Terskelen blir lav, og fristelsen stor. La henne få rase litt fra seg, hun lærer på det. Det er en vanskelig alder. Du må bare støtte henne, så langt du klarer.

Nei vet du, dette klarer jeg faktisk ikke å støtte henne i! Det kan få ganske store følger for henne. Hva om en potensiell arbeidsgiver finner ut hva hun har postet på sosiale medier. Alt er jo å finne i vår digitale verden. Jeg er redd for at dette kan følge henne på en negativ måte. Vi er voksne og klarer å tenke at unge mennesker gjør dumme ting. Men jeg husker selv de som ble stemplet for å være billige og løse på tråden. Det slår meg den dag i dag, hvis jeg treffer på dem. Det er selvfølgelig ikke noe jeg går rundt og tenker på, men jeg forbinder liksom den personen med det ryktet. 

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Nei vet du, dette klarer jeg faktisk ikke å støtte henne i! Det kan få ganske store følger for henne. Hva om en potensiell arbeidsgiver finner ut hva hun har postet på sosiale medier. Alt er jo å finne i vår digitale verden. Jeg er redd for at dette kan følge henne på en negativ måte. Vi er voksne og klarer å tenke at unge mennesker gjør dumme ting. Men jeg husker selv de som ble stemplet for å være billige og løse på tråden. Det slår meg den dag i dag, hvis jeg treffer på dem. Det er selvfølgelig ikke noe jeg går rundt og tenker på, men jeg forbinder liksom den personen med det ryktet. 

Her er du klok. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja jeg er også redd for det.....

Jeg tror at å poste sånne kommentarer som hun gjorde, er vel så ødeleggende. Det var neppe første gang, og det er neppe siste gang heller.

Anonymkode: b4614...e4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...