Gå til innhold

Noen som har hatt analfissur her?

Anbefalte innlegg

Holder på å dø av smerte. Hadde det bare vært ved avføring, men det er konstante smerter, vært det i tre dager nå, får ikke engang sove pga smertene. Klarer ikke å snakke uten å ha smerter. Drar til legen imorgen og tigger om et inngrep. Er det noen som har hatt det her? Googling skremmer meg, ser at noen har det i årevis.. det klarer ikke jeg, klarer ikke gå på jobb, klarer ikke plukke opp ting fra gulvet, klarer jo ingenting! Er begynt å drømme om å dra på plata faktisk.

Anonymkode: b276b...b87

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451894-noen-som-har-hatt-analfissur-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Holder på å dø av smerte. Hadde det bare vært ved avføring, men det er konstante smerter, vært det i tre dager nå, får ikke engang sove pga smertene. Klarer ikke å snakke uten å ha smerter. Drar til legen imorgen og tigger om et inngrep. Er det noen som har hatt det her? Googling skremmer meg, ser at noen har det i årevis.. det klarer ikke jeg, klarer ikke gå på jobb, klarer ikke plukke opp ting fra gulvet, klarer jo ingenting! Er begynt å drømme om å dra på plata faktisk.

Anonymkode: b276b...b87

Kjøp xylocain og smør på. Det tar smertene. Be om å få resept på rectogesic - det får den til å gro fortere.

Dersom den skulle bli kronisk, så er det botox som gjelder - du må få henvisning til gastro av legen for det. Botoxen fikser det på kort tid. Men du må prøve rectogesic først.

Lykke til -det er jævlig uten behandling. 

Anonymkode: f6b74...163

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kjøp xylocain og smør på. Det tar smertene. Be om å få resept på rectogesic - det får den til å gro fortere.

Dersom den skulle bli kronisk, så er det botox som gjelder - du må få henvisning til gastro av legen for det. Botoxen fikser det på kort tid. Men du må prøve rectogesic først.

Lykke til -det er jævlig uten behandling. 

Glemte å skrive - bruk xylocain flere ganger per dag. Det er bedøvelseskrem. 

Jeg fikk flytende xylocain i sprøyte til bruk før avføring for å bedøve innvendig også. I tillegg til midler for å holde avføringen løs til det var grodd.

Sluttet å tørke med papir, spylte kun i dusjen etter dobesøk. Hadde våte engangskluter (ikke våtservietter) i tett pose eller boks til bruk hjemmefra.

Anonymkode: 5c017...1d7

Rectogesic! Eneste som hjalp for meg, to ganger om dagen i 8 uker og jeg var helt kvitt problemet.

Det starta å hjelpe allerede første dagen, altså. Men helt grodd tok litt tid. Hadde så vondt før jeg starta at jeg ikke fikk sove, ingen smertestillende hjalp. Var helt grusomt og du har all min sympati.

Håper du får god hjelp hos legen i morgen.

Anonymkode: 3a045...196

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Må man ha vondt? Kjenner jeg har en utposning ved rompehullet.  Men ingen smerter annet enn når jeg bæsjer. Det klør, men det er nok fordi det gror. Men åpner seg hver gang jeg bæsjer. 

Anonymkode: e7696...b37

Det høres mer ut som en marisk 

Det er veldig vanlig å ha, og trenger ikke være vondt eller plagsomt i det hele tatt.

Men det kan gi plager, som kløe, væsking osv og kan fjernes.

Anonymkode: 7b5be...be6

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Det høres mer ut som en marisk 

Det er veldig vanlig å ha, og trenger ikke være vondt eller plagsomt i det hele tatt.

Men det kan gi plager, som kløe, væsking osv og kan fjernes.

Anonymkode: 7b5be...be6

Takk. Det hadde jeg ikke hørt om en gang...

Anonymkode: e7696...b37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...