Gå til innhold

Hva feiler folk som ikke viser sympati

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster har hatt ei svigerinne gjennom 35 år. De har vært nærmeste naboer, passer hverandres barn gjennom hele oppveksten til barna. De har vært på turer og på det meste sammen. Det ble slutt med svigerinnen og mannen. Et halvt år senere dør min søsters datter brått og uventet, bare en ungdom. Svigerinnen kom i begravelsen, men har ikke snakket med min søster siden dødsfallet. Ikke en melding, tlf samtale eller kommet innom. Ikke et hjerte, ingenting. De møttes tilfeldigvis på gata for en ukes tid siden, svigerinnen sa hei og fortalte om en bukse hun hadde kjøpt som hun angrer på og skulle bytte, så hastet hun videre. Nei, hun er ikke syk hverken fysisk eller psykisk, og det var heller ikke et vondt brudd mellom henne og mannen. Hun har bare kuttet helt ut min søster. Selv legger hun ut på sosiale media at hun er så takknemlig for alle de fine folkene hun har i livet som som kommer på besøk til henne, og som gratulerer henne med dagen, som kan feste sammen og som osv. men hva med hun selv? Hvilke menneske er hun? Hva gjør hun for andre? Aaaarg, måtte bare få det ut 

Anonymkode: 7c8ea...0fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men, om hun har kuttet ut søsteren din etter bruddet, hvorfor skulle hun gjøre så mye i forhold til dødsfallet?

Hun kom i begravelsen og viste sin respekt og medfølelse ved å gjøre det. Mer enn det er det vel ikke normalt å forvente av eks-familie?

Klart hun kunne sagt kondolerer en gang til istedenfor å snakke om en bukse når de tilfeldigvis møttes, men mange synes det er veldig vanskelig å snakke med folk i sorg. De som har mistet noen nær forteller om folk som krysser gata, later som de ikke ser dem osv, for de vet ikke hva de skal si og velger å holde seg unna. For det kan være vanskelig, noen sørgende ønsker at alle skal huske det og nevne det, mens andre helst vil snakke om noe annet og ikke hele tiden bli minnet om sin sorg. Det er vanskelig å vite om man gjør rett eller galt....

Synes ikke hverken din søster, og ihvertfall ikke du, kan bruke dette mot eks-svigerinnen altså. De er jo ikke i hverandres vennekrets lenger.

Anonymkode: 151c8...a31

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Men, om hun har kuttet ut søsteren din etter bruddet, hvorfor skulle hun gjøre så mye i forhold til dødsfallet?

Hun kom i begravelsen og viste sin respekt og medfølelse ved å gjøre det. Mer enn det er det vel ikke normalt å forvente av eks-familie?

Klart hun kunne sagt kondolerer en gang til istedenfor å snakke om en bukse når de tilfeldigvis møttes, men mange synes det er veldig vanskelig å snakke med folk i sorg. De som har mistet noen nær forteller om folk som krysser gata, later som de ikke ser dem osv, for de vet ikke hva de skal si og velger å holde seg unna. For det kan være vanskelig, noen sørgende ønsker at alle skal huske det og nevne det, mens andre helst vil snakke om noe annet og ikke hele tiden bli minnet om sin sorg. Det er vanskelig å vite om man gjør rett eller galt....

Synes ikke hverken din søster, og ihvertfall ikke du, kan bruke dette mot eks-svigerinnen altså. De er jo ikke i hverandres vennekrets lenger.

Gjøre så mye? Hva legger du i mye? Vært naboer i 35 år, vært på alle ferier sammen,  passet barna til hverandre og delt livet sammen omtrent. Et halvt år etter bruddet så er de ikke bekjente engang tenker du? Hva koster det å ta en tlf eller sende en sms? Ikke for å kondolere igjen, men si hei og høre hvordan de har det? 

Skrevet

I mitt hode er dette tanten til barnet som døde? Og jeg synes det er helt rystende å høre slike ting? Kutter man virkelig folk ut så lett ??? Hadde ett av mine tantebarn dødd, hadde jeg ringt og dukket opp på døra. Med mat. Uansett hvor lenge etter jeg og mannen ble skilt egentlig. 6 mnd er ingenting 

Kondolerer til deg. ❤️ 

Anonymkode: 8898a...602

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

I mitt hode er dette tanten til barnet som døde? Og jeg synes det er helt rystende å høre slike ting? Kutter man virkelig folk ut så lett ??? Hadde ett av mine tantebarn dødd, hadde jeg ringt og dukket opp på døra. Med mat. Uansett hvor lenge etter jeg og mannen ble skilt egentlig. 6 mnd er ingenting 

Kondolerer til deg. ❤️ 

Anonymkode: 8898a...602

Ja hun var tante til barnet og har fulgt henne hele oppveksten. Alle i lokalsamfunnet har stilt opp, både med mat, og alt de kan. Både nære og fjerne har tatt kontakt for å vise omtanke. Så at nær familie (selv om det er slutt etter 35 år) ikke gir lyd fra seg er rystende 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Enig

Anonymkode: 6498f...daf

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Enig

Anonymkode: 6498f...daf

Enig i at et et søsken/ svigerinne par som har vært nære venner og naboer i 35 år, som kjente datteren like godt som foreldrene, og stått sammen i tykt og tynt ikke skal gi så mye som et tegn fra seg når datteren dør? Det var et fint brudd og de er gode venner, og nei min søster og henne er ikke uvenner eller noe ugreit i mellom seg. Det er ingen som bruker dette «mot» henne, dette er bare en tanke jeg sitter med. Svigerinnen kjenner min søster inn og ut og vet akkurat hva hun trenger, men velger da å se en annen vei. Det koster veldig lite å sende en melding og spør hvor det går med de, eller stikke innom på en kaffe. Jeg har også tanter og onkler som er skilt, og jeg har like god kontakt med den inngiftet som ikke er i familie mer, og nye partnere har blitt venninner med tidligere partnere, nettopp fordi de deler samme flokken med både barn og barnebarn. Men folk er ulik da, glad jeg ikke er en slik person som du. Jeg hjalp min eks svigerinne å passe barnet hennes med sin nye mann da hun var hos tannlegen, selvf gjør jeg det, det er jo ikke vi to som har skilt seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...