Gå til innhold

Kjenner jeg blir forbannet

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Pga innvandringspolitikken (som bør være åpenbar), og at samfunnet formes etter de svake menneskene i landet. For å nevne noe. 

Anonymkode: a45ca...d5f

Skjønner ikke hva du er flau over? For streng eller for mild innvandsingspolitikk? Ønsker du ikke svake i samfunnet eller er det for få svake?

Anonymkode: 1d7c0...158

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Men innvandrere skal kun være takknemlige?

Anonymkode: c32cb...d8a

Ja det skal de virkelig! Og er de ikke fornøyd så er det ingen som tvinger de til å dra. Har heller aldri skjønt det at innvanderer ønsker å ha det tilnærmet slik de hadde det i det landet de dro fra? Hvis der var så flott hvorfor drar de da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Men innvandrere skal kun være takknemlige?

Det burde de virkelig være, de kommer til et fritt demokratisk land hvor de får det meste de trenger rett i hendene,.

Anonymkode: d1654...f0f

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, rasistiske ytringer og grove spekulasjoner.

Admin

Skrevet
Admin skrev (5 minutter siden):

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, rasistiske ytringer og grove spekulasjoner.

Admin

Tusen takk 👍

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Hvem "de"? 

Du er jo helt hjernevasket. 

Jeg bor midt i tjukkeste Oslo, med det du kaller "innvandrere" på alle kanter. 

De jobber i barnehagen der jeg har barna mine, de står i butikken der jeg handler, de trener fotballaget, de er med i FAU og på dugnad, og de er mine arbeidskolleger. 

Det er nok vanskelig for deg å tro på dette, men de fleste er faktisk vanlige folk som lever vanlige liv. 

Du tror det skal bli bedre med Frp? Her i byen vil de og Høyre legge ned fritidsklubber, som er et av de mest effektive tiltakene mot utenforskap for å finansiere skattelette på Vestkanten. Det kuttes i tiltak som får innvandrere ut i jobb (og vi vet fra forskning at heter du Mohammad, havner søknaden din oftere i søpla, selv med riktige kvalifikasjoner), og i språkopplæring. 

Lurer også oppriktig på hvor du har tenkt å "kaste ut" norske statsborgere med innvandrerbakgrunn?  Du sauser sammen begreper og vet ikke forskjell på innvandrere, flyktninger og asylsøkere. Jeg får følelsen av at det er de som er brune i huden du vil plassere på lukket mottak og kaste ut så snart du kan. 

Eller skal amerikanere, ukrainere og svensker få samme behandling? 

Anonymkode: eb49f...6d1

Oi oi oi her var det mye feil. Selv i følge Ap så er for få innvandrer i jobb: https://www.nrk.no/norge/arbeidsminister-brenna_-_-for-fa-innvandrere-i-jobb-1.16809213

Ta deg en tur i gatene på dagtid i Oslo så ser du flere damer med hijab enn uten, fordi de kan de siden de ikke jobber. 

Det er heller ikke byrådet som velger å legge ned fritidsklubber, men bydelene som er styrt under Ap. Dessverre så har det vært et overforbruk i Oslo under Ap og venstresiden noe som vi nå må betale for. Derimot håper jeg at renseanlegget på Klemetsrud ikke blir noe av for det høres altfor dyrt ut. 

Anonymkode: 242e3...608

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Oi oi oi her var det mye feil. Selv i følge Ap så er for få innvandrer i jobb: https://www.nrk.no/norge/arbeidsminister-brenna_-_-for-fa-innvandrere-i-jobb-1.16809213

Ta deg en tur i gatene på dagtid i Oslo så ser du flere damer med hijab enn uten, fordi de kan de siden de ikke jobber. 

Det er heller ikke byrådet som velger å legge ned fritidsklubber, men bydelene som er styrt under Ap. Dessverre så har det vært et overforbruk i Oslo under Ap og venstresiden noe som vi nå må betale for. Derimot håper jeg at renseanlegget på Klemetsrud ikke blir noe av for det høres altfor dyrt ut. 

Jeg benekter ikke at det er for få innvandrere i jobb, hvor i innlegget finner du det? Du sluker rått høyresidens unnskyldninger for å kutte i velferden, de trenger pengene til å gi skattelette til de som har sponset dem med valgkampmidler. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

At folk bruker penger over evne er ikke spesielt for innvandrere, altså. 

Men hvis folk bruker penger over evne så kan de jo først og fremst slutte å syte over at de ikke ha råd til å sende barna sine på fotball, enten man er innvandrer eller ikke.  Ingen som sender penger ut av landet bør få en krone til noe som helst. 

Anonymkode: 12463...543

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men hvis folk bruker penger over evne så kan de jo først og fremst slutte å syte over at de ikke ha råd til å sende barna sine på fotball, enten man er innvandrer eller ikke.  Ingen som sender penger ut av landet bør få en krone til noe som helst. 

Du vet at det er familien sin de sender pengene til? Familie som antagelig er fattigere enn dem selv. 

Ellers er jeg enig i at man ikke skal få støtte om man sløser, men på den andre siden så er det uskyldige barn det går ut over enten foreldrene drikker opp pengene eller sender for mye til slekt i utlandet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du vet at det er familien sin de sender pengene til? Familie som antagelig er fattigere enn dem selv. 

Ellers er jeg enig i at man ikke skal få støtte om man sløser, men på den andre siden så er det uskyldige barn det går ut over enten foreldrene drikker opp pengene eller sender for mye til slekt i utlandet. 

Så da er løsningen… trommevirvel… å gi ut enda mer penger, right?

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg benekter ikke at det er for få innvandrere i jobb, hvor i innlegget finner du det? Du sluker rått høyresidens unnskyldninger for å kutte i velferden, de trenger pengene til å gi skattelette til de som har sponset dem med valgkampmidler. 

Du skrev at de var på lik linje med alle andre i Oslo, men det stemmer jo ikke. Nei jeg sluker ikke høyresiden sine argumenter rått, men har valgt å skaffe meg informasjon på egenhånd. 

Nå er det jo ikke alle parti som får million-støtte fra LO slik som Ap, Sp og SV. Jeg har heller ikke sett at Frp vil kutte i velferden, men minske antallet som trenger den. 

De barna kommer aldri ut av fattigdom uansett hvor mye penger man gir de, for det eneste som øker er beløpene som blir sendt ut av landet. Vel kanskje det enkleste vil være å frata foreldrene barna mye mye tidligere. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du skrev at de var på lik linje med alle andre i Oslo, men det stemmer jo ikke. Nei jeg sluker ikke høyresiden sine argumenter rått, men har valgt å skaffe meg informasjon på egenhånd. 

Nå er det jo ikke alle parti som får million-støtte fra LO slik som Ap, Sp og SV. Jeg har heller ikke sett at Frp vil kutte i velferden, men minske antallet som trenger den. 

De barna kommer aldri ut av fattigdom uansett hvor mye penger man gir de, for det eneste som øker er beløpene som blir sendt ut av landet. Vel kanskje det enkleste vil være å frata foreldrene barna mye mye tidligere. 

De vil ikke kutte, men minske antallet som trenger den?? Det er jo bare et annet ord for å kutte. 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, rasistiske innlegg og avsporinger som følge av dette.

Admin

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Hva er ditt forslag da? De skal ikke få mer penger og de skal ikke bruke kuponger? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.1.2025 den 10.22):

Er enig, men problemet i dette landet er at vi ikke har ytringsfrihet lenger. Noe alle ser i denne tråden. 

Tror du skal lese deg litt opp på ytringsfrihet, da du tydeligvis ikke forstår hva det betyr 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12.1.2025 den 1.20):

Sinte? De burde være takknemmlige over at de får bo og leve i Norge i det hele tatt. Hvis det er noe de burde føle så er det takknemlighetsgjeld

Og du burde være takknemlig for å være født i Norge med flere muligheter enn de aller fleste andre i resten av verden. Du har ikke gjort noe for å fortjene å bli født her. I stede burde du i takknemlighetens ånd jobbe for at alle som ikke er født med en sølvskje i munnen som deg selv fikk bedre kår.

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Hva er ditt forslag da? De skal ikke få mer penger og de skal ikke bruke kuponger? 

De skal forvalte de pengene de har, enten det er gjennom jobb eller stønad fra NAV. Det er merkelig hvor mange som tror at innvandrere får så mye mer av staten enn norske statsborgere. 

Anonymkode: 25158...fcf

Skrevet
ulenissen skrev (1 time siden):

Tror du skal lese deg litt opp på ytringsfrihet, da du tydeligvis ikke forstår hva det betyr 

Kanskje du skal det, ja... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

De skal forvalte de pengene de har, enten det er gjennom jobb eller stønad fra NAV. Det er merkelig hvor mange som tror at innvandrere får så mye mer av staten enn norske statsborgere. 

De gjør det. De får borgerlønn fra de kommer hit, noe INGEN nordmenn får. Og nordmenn har betalt penger inn i den kassa som betaler ut. Det har ingen innvandrere. Da er det feil at mange av de som har betalt skatt hele livet og nå sitter på pleiehjem ikke har penger til lufteturer utendørs, pga lave budsjett. Det er helt feil å bruke velferdsstaten til flyktningemottak. Det er et svik mot de som har bygget velferden.

De får støtte til alt. Det gir jo mening, at når vi først har tatt i mot dem så må vi hjelpe dem slik at de kan leve anstendig i Norge. Det mener jeg er helt riktig. Vi må ta vare på dem, det er selvsagt. Problemet er at det er ikke en god måte å hjelpe på. Det er alt for vanskelig å integrere mange av de som kommer hit, og de ville hatt det mye bedre i et nærmere miljø. Dette er blitt et stort problem, i mange land, og det følger alskens problemer med, som kriminalitet og enda mer trygdemisbruk enn vi selv påfører oss allerede.

Reaksjonene er typiske. Her fra en engelsk avis, med typisk reaksjon i en splittet befolkning, akkurat som oss:

Nurse fighting for life after being stabbed in hospital A&E - Liverpool Echo

Kommentarfeltet under er slettet/sensurert bort av storebror, de antirasistiske myndighetene. Jeg leste det før det ble slettet, og den første som skrev spurte:

"Er det mulig å få vite hvor denne knivstikkeren kom fra?"

Straks kom det et svar:

"Hvorfor vil du vite det, er det bedre om det er en engelskmann som har gjort det?"

Er ikke dette velkjent? Er det ikke av allmenn interesse å vite om det er en sammenheng mellom knivstikking og hvem som utfører det? Hvorfor skal kriminelle beskyttes på denne måten? Akkurat det samme vi opplever i Norge. Vi kan ikke holde på slik. Det vil gi mye næring til høyreekstremisme. Da får vi virkelig ikke et samfunn vi trives i.

Anonymkode: 7cb5e...aa7

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 8.1.2025 den 3.04):

Så det er bedre å drepe bekjente for de er ikke uskyldige? Leser du hva du skriver? Det er like forferdelig å drepe bekjente som det er å drepe ukjente. 

Anonymkode: 25512...6a6

Selvfølgelig er det like ille. 

Nå snakker jeg om statestikk. Kriminelle som dreper folk på åpen gate. Jeg tør ikke gå ute lenger i byen her. Jeg er ikke redd for mannen hjemme. 

De som blir drept av bekjente/ familiens, der har Norge og psykiatrien en stor jobb å gjøre. 

Anonymkode: d66cc...0f5

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12.1.2025 den 18.27):

Tja. Ikke sikkert de er så fattige . 

Husker en pakistaner i klassen min sa at de sendte penger hjem til onkelen sin. Han hadde nå råd til det største huset i byen sin. Et palass, i følge han selv.

Ei fra Brasil jeg kjenner, sender mye penger hjem. Foreldrene har basseng i hjemlandet. 

Ei i familien er godt med en fra Thailand. Han sender penger hjem. Familien der nede har flere store hus, smelt opp nytt tempel, og har feriehus i landet også. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Tja. Ikke sikkert de er så fattige . 

Husker en pakistaner i klassen min sa at de sendte penger hjem til onkelen sin. Han hadde nå råd til det største huset i byen sin. Et palass, i følge han selv.

Ei fra Brasil jeg kjenner, sender mye penger hjem. Foreldrene har basseng i hjemlandet. 

Ei i familien er godt med en fra Thailand. Han sender penger hjem. Familien der nede har flere store hus, smelt opp nytt tempel, og har feriehus i landet også. 

Det lyser lang vei...

Anonymkode: d745f...63f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men når mangel på forståelse av det norske samfunnet fører til at barna blir kriminelle fordi det hevdes at de vokser opp i fattigdom, så er det ikke lenger greit å sende flere tusen ut av landet hver mnd.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kanskje du skal det, ja... 

Den andre personen har rett, virker ikke helt som du forstår hva som menes med ytringsfrihet hvis du mener at vi ikke har det i Norge

Skrevet
ulenissen skrev (4 timer siden):

Og du burde være takknemlig for å være født i Norge med flere muligheter enn de aller fleste andre i resten av verden. Du har ikke gjort noe for å fortjene å bli født her. I stede burde du i takknemlighetens ånd jobbe for at alle som ikke er født med en sølvskje i munnen som deg selv fikk bedre kår.

Jeg jobber for at Norges skal forbli et at de aller beste landene i verden å bo i.

Si ikke det at det ikke er fortjent å bli født her, noen mener jo at det er karma fra tidligere liv😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...