Anonym bruker Skrevet 9. januar 2025 #26 Skrevet 9. januar 2025 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Å slenge ut et ubregunnet «rasist!» er ikke å motsi noen. Anonymkode: 12463...543 Nemlig, riktig, ytringsfriheten er fullstendig borte. Anonymkode: a45ca...d5f
Østerdølen Skrevet 9. januar 2025 #27 Skrevet 9. januar 2025 (endret) Anonym bruker skrev (1 time siden): Er enig, men problemet i dette landet er at vi ikke har ytringsfrihet lenger. Noe alle ser i denne tråden. Anonymkode: a45ca...d5f For noe tull!!!En spade er en spade og rasistiske holdninger er rasistiske holdninger. Tåler man ikke at noe faktisk påpeker det,kan man ikke påstå man blir kneblet!!!Det er bare noe rasister bruker for å kneblet motstandere. Og har dere ikke fått ytret dere her i mange dager, allerede?! Endret 9. januar 2025 av Østerdølen
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2025 #28 Skrevet 9. januar 2025 Østerdølen skrev (33 minutter siden): For noe tull!!!En spade er en spade og rasistiske holdninger er rasistiske holdninger. Tåler man ikke at noe faktisk påpeker det,kan man ikke påstå man blir kneblet!!!Det er bare noe rasister bruker for å kneblet motstandere. Og har dere ikke fått ytret dere her i mange dager, allerede?! For det første er det viktig at man diskuterer alvorlig problematikk, som kriminalitet og bruk av offentlige midler til en gruppe av befolkningen. Det er slik demokratiet fungerer: vi diskuterer og stemmer på det partiet som vi mener kan "snakke vår sak" best slik at vi kan forme samfunnet slik vi syns vi er best tjent med. Og ditt siste spørsmål om "vi ikke har ytret oss nok" er atter et forsøk på knebling. Hvilken rett har DU til å bestemme når en politisk diskusjon er over? Om Støre og Solberg diskuterer privatisering av helsevesenet, skal jeg som er uenig bare kunne si at "nå har dere ytret dere nok"? slik at jeg sørger for å slippe endring? Diskusjonen om innvandring og medfølgende kriminalitet (og JA! vi har faktisk tall på det!) bør løftes på et mye høyere nivå, og diskuteres i mye større grad. Dette er kanskje en av de viktigste sakene for det norske samfunn per i dag. Dette i tillegg til ressurser som brukes på innvandring uten at det stilles krav. F eks bør trygdeytelser til mennesker som ikke engang oppholder seg her i landet (barnetrygd f eks), stanses umiddelbart. Anonymkode: ca76f...695
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2025 #29 Skrevet 9. januar 2025 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Diskusjonen om innvandring og medfølgende kriminalitet (og JA! vi har faktisk tall på det!) bør løftes på et mye høyere nivå, og diskuteres i mye større grad. Dette er kanskje en av de viktigste sakene for det norske samfunn per i dag. Dette i tillegg til ressurser som brukes på innvandring uten at det stilles krav. F eks bør trygdeytelser til mennesker som ikke engang oppholder seg her i landet (barnetrygd f eks), stanses umiddelbart. Dette er utrolig viktig. Debatten har i årevis vært kneblet av vår storebror, som er myndighetene og politikerne. Tenk at innvandring ikke har vært tema i de siste valgene (med unntak av Frp selvsagt, som også har blitt mobbet for dette, offentlig mobbet). I dag er 1 av 5 nordmenn født i utlandet, 1 million menneske altså! Det brukes hundrevis av milliarder kroner på innvandring. Og dette skal IKKE være tema i politikken!? Ytringsfriheten og demokratiet har blitt tilsidesatt i flere tiår. Statistikk rundt innvandring er veldig lite tilgjengelig, og det er helt bevisst fra myndighetene. Vi er "skjermet" fra en virkelighet vi ikke ville akseptert. Det er sannheten. Dette vil slå veldig negativt ut. Innvandrere som ønsker å være i Norge, og som vi har integrert i Norge bør tas godt vare på. Alle har rett til å bli behandlet med respekt. Men det krever store ressurser, og feiler vi vil det få store negative konsekvenser. Og selvsagt feiler vi, fordi det er ikke mulig for et moderne og lite land som Norge å ta i mot 1 million fremmede mennesker. Det hadde alle skjønt, om de fikk vite det FØR det var et faktum, slik det er i dag. Nå må vi stoppe dette, og berge de og det vi kan. Anonymkode: 7cb5e...aa7
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2025 #30 Skrevet 9. januar 2025 Østerdølen skrev (4 timer siden): For noe tull!!!En spade er en spade og rasistiske holdninger er rasistiske holdninger. Dette har du helt rett i, åpenbart. Men rasistiske holdninger er ikke rasistiske holdninger bare fordi DU mener de er det. Mener du det er rasisme å være kritisk til innvandringspolitisken? Er det rasistisk å mene at Norge bør ha en strengere innvandringspolitikk? Anonymkode: 12463...543
Østerdølen Skrevet 9. januar 2025 #31 Skrevet 9. januar 2025 Anonym bruker skrev (4 timer siden): For det første er det viktig at man diskuterer alvorlig problematikk, som kriminalitet og bruk av offentlige midler til en gruppe av befolkningen. Det er slik demokratiet fungerer: vi diskuterer og stemmer på det partiet som vi mener kan "snakke vår sak" best slik at vi kan forme samfunnet slik vi syns vi er best tjent med. Og ditt siste spørsmål om "vi ikke har ytret oss nok" er atter et forsøk på knebling. Hvilken rett har DU til å bestemme når en politisk diskusjon er over? Om Støre og Solberg diskuterer privatisering av helsevesenet, skal jeg som er uenig bare kunne si at "nå har dere ytret dere nok"? slik at jeg sørger for å slippe endring? Diskusjonen om innvandring og medfølgende kriminalitet (og JA! vi har faktisk tall på det!) bør løftes på et mye høyere nivå, og diskuteres i mye større grad. Dette er kanskje en av de viktigste sakene for det norske samfunn per i dag. Dette i tillegg til ressurser som brukes på innvandring uten at det stilles krav. F eks bør trygdeytelser til mennesker som ikke engang oppholder seg her i landet (barnetrygd f eks), stanses umiddelbart. Anonymkode: ca76f...695 Ja, man skal kunne diskutere, men da må jammen dere "kritiske" tåle at noen påpeker rasistiske holdninger som kommer frem. Det er en like stor knebling å påstå at noen fratar deg ytringsfriheten KUN fordi de ikke deler synes ditt på en spesiell gruppe. Da tar du ytringsfriheten fra den du selv beskylder for det samme, ser du poenget mitt? Slik det "diskuteres" her inne, er uansett totalt mot sin hensikt. Og ja tall har vi, men når det brukes på en så feil måte som dere gjør her inne, er det ingen på den andre siden som gidder å diskutere saken med dere. Så i stedet for å oppnå en renhåret diskusjon, sørger dere for at gruppene legger seg i skyttergravene eller kun den "kritiske" gjengen skaper sitt eget ekkokammer. Og ja, jeg er faktisk enig med deg vedrørende barnetrygden. Befinner du seg ikke i landet har du ikke rett på barnetrygd. Men da må det gjelde ALLE, også etniske nordmenn i utlandet, slik som Spania eller Tailand.
Østerdølen Skrevet 9. januar 2025 #32 Skrevet 9. januar 2025 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Dette er utrolig viktig. Debatten har i årevis vært kneblet av vår storebror, som er myndighetene og politikerne. Tenk at innvandring ikke har vært tema i de siste valgene (med unntak av Frp selvsagt, som også har blitt mobbet for dette, offentlig mobbet). I dag er 1 av 5 nordmenn født i utlandet, 1 million menneske altså! Det brukes hundrevis av milliarder kroner på innvandring. Og dette skal IKKE være tema i politikken!? Ytringsfriheten og demokratiet har blitt tilsidesatt i flere tiår. Statistikk rundt innvandring er veldig lite tilgjengelig, og det er helt bevisst fra myndighetene. Vi er "skjermet" fra en virkelighet vi ikke ville akseptert. Det er sannheten. Dette vil slå veldig negativt ut. Innvandrere som ønsker å være i Norge, og som vi har integrert i Norge bør tas godt vare på. Alle har rett til å bli behandlet med respekt. Men det krever store ressurser, og feiler vi vil det få store negative konsekvenser. Og selvsagt feiler vi, fordi det er ikke mulig for et moderne og lite land som Norge å ta i mot 1 million fremmede mennesker. Det hadde alle skjønt, om de fikk vite det FØR det var et faktum, slik det er i dag. Nå må vi stoppe dette, og berge de og det vi kan. Anonymkode: 7cb5e...aa7 Her ser man hvordan statistikk brukes feil: -For det første, det er ca 877000 mennesker i Norge som er innvandrere, altså IKKE født i Norge, så utgangspunktet ditt er feil! - Av disse 877 000 er 315 000 mennesker fra Ukraina, 102 000 av dem kommer fra Polen, 40 000 kommer fra Sverige osv. Rundt 360 000 av disse kommer fra Asia (blant annet Syria) og Afrika. Jeg vil si det er en VESENTLIG forskjell på en vanlig innvandrer fra Europa, enn fra Asia/Afrika, når det gjelder skolegang, kultur eller traumer. Så vil jeg jo minne på Likevel plasserer du alle innvandrere, uansett om de er fra Sverige eller Syria i samme "problematiske" gruppe. Asia og Afrika er kun ca 6,5% av alle som bor i landet.De utgjør 30 (!) prosent av innvandrergruppen. Likevel velger du å problematisere en HEL gruppe, uansett om disse er arbeidsinnvandrere eller studenter som stort sett klarer seg selv (som faktisk utgjør mesteparten av gruppen) og mennesker som har flyktet fra krig, slik som Ukrainere som den største gruppen og Syrere som utgjør ca 40 000. Du stempler da over 830 000 mennesker ut fra en liten gruppe mennesker som tilsvarer en liten brøkdel av hele gruppen. DERFOR STEMMER IKKE TALLENE!
Østerdølen Skrevet 9. januar 2025 #33 Skrevet 9. januar 2025 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men det kan man vel heller argumentere mot, i stedet for å være aggressiv, kalle folk for søppelmennesker og slenge rundt seg med rasistkortet. Anonymkode: d1654...f0f Nå er det vel KUN de "kritiske" her inne som har kalt andre for søppelmennesker eller er aggressive, så da må de heller se på seg selv enn å kaste sten i glasshus.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2025 #34 Skrevet 9. januar 2025 Anonym bruker skrev (På 8.1.2025 den 3.04): Så det er bedre å drepe bekjente for de er ikke uskyldige? Leser du hva du skriver? Det er like forferdelig å drepe bekjente som det er å drepe ukjente. Anonymkode: 25512...6a6 Det synes jeg faktisk ikke at det er, ja det er grusomt begge deler men synes det er enda mer når noen bare dreper helt tilfeldig Anonymkode: 1d7c0...158
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2025 #35 Skrevet 9. januar 2025 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Å slenge ut et ubregunnet «rasist!» er ikke å motsi noen. Anonymkode: 12463...543 Det er det ingen som har gjort. Eneste gangene det har vært brukt i denne tråden har det vært velbegrunnet. Anonymkode: d745f...63f
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2025 #36 Skrevet 9. januar 2025 Østerdølen skrev (53 minutter siden): Nei,det er det ikke!Men å påstå at en HEL menneskegruppe fra ett spesielt land (her Syria blant annet) er anafabeter, konebankere, pedofile KUN fordi de er fra Syria, DET er rasisme! Her avslører du virkelig din manglende forståelse av hva rasisme er. Du tror virkelig at en nasjonalitet er en rase! Det finnes snart ikke en eneste nasjon som består av kun en rase. Mangfoldet med nasjoner med sine faste særtrekk er snart utryddet av folkevandring. Om en utlending sier at nordmenn er noe negativt så er det altså for deg rasisme.... Rasisme handler om dømme en hel menneskerase på bakgrunn av rasen. Feks å tilegne negative egenskaper med trekk som mørkhudete, muslimer, kinesere, ariske, jøder osv. Dvs at det negative hører rasen til. Det du angriper er faktiske kjennetegn ved en kultur, som går på tvers av landegrenser. Å fordømme en kultur fordi den framstår som intolerant og voldelig er ikke rasisme, det er ytringsfrihet basert på egne meninger og eget verdisyn. Anonymkode: 7cb5e...aa7
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2025 #37 Skrevet 9. januar 2025 Jeg skjønner faktisk ikke hva som er så feil med å være "rasist" synes faktisk det er sunt å være skeptisk mot andre "fremmede" kulturer og ikke bare ta alt i mot med åpne armer og se ned i bakken da man ikke tør å si mot for å ikke bli stemplet som "rasist" Og et spørsmål til der som roper rasist i hytt og gevær: hva legger dere egentlig ordet rasist? Anonymkode: 1d7c0...158
Østerdølen Skrevet 9. januar 2025 #38 Skrevet 9. januar 2025 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Det synes jeg faktisk ikke at det er, ja det er grusomt begge deler men synes det er enda mer når noen bare dreper helt tilfeldig Anonymkode: 1d7c0...158 Så du tror ikke det er mer grusomt om mannen din, eksen din eller faren din dreper deg,altså?!Den ene som skal beskytte og elske deg?!
Østerdølen Skrevet 9. januar 2025 #39 Skrevet 9. januar 2025 (endret) Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Jeg skjønner faktisk ikke hva som er så feil med å være "rasist" synes faktisk det er sunt å være skeptisk mot andre "fremmede" kulturer og ikke bare ta alt i mot med åpne armer og se ned i bakken da man ikke tør å si mot for å ikke bli stemplet som "rasist" Og et spørsmål til der som roper rasist i hytt og gevær: hva legger dere egentlig ordet rasist? Anonymkode: 1d7c0...158 Min definisjon på rasisme (derfor rasist) defineres godt i Store Norske Leksikon: Når arvelige biologiske egenskaper legges til grunn for å dele inn mennesker i påståtte «raser», snakker vi om klassisk rasisme. Den klassiske rasismen legger altså feilaktig til grunn at mennesker kan deles inn i adskilte raser ved at antatte fysiske rasekjennetegn som kroppshøyde og hår-, hud- og øyenfarge kobles sammen med antatte indre mentale rasekjennetegn og at dette gir grunnlag for et skille mellom under- og overlegne raser. Dette utgjør den smale betydningen av begrepet rasisme. Den andre hovedformen for rasisme, kulturrasismen, legger større vekt på kultur og motstand mot å blande kulturer og religioner sammen. Kulturrasismen antar at individer er forutbestemt av sin kulturelle bakgrunn og at nasjoner og samfunn bare kan være i harmoni med seg selv når de er kulturelt ensartede heller enn flerkulturelle. Kulturblanding vil ifølge en slik oppfatning uunngåelig føre til destabilisering og konflikt. Den tredje hovedformen er mer hverdagslig diskriminering og utestenging. Her kan det være snakk om diskriminerende holdninger, ytringer og handlinger. Det kan også være mer eller mindre usynlige og utilsiktede former for utestengning og negativ forskjellsbehandling av spesifikke etniske grupper. Stort sett alle "kritiske" kommentarer i denne tråden kommer klart under ev av disse punktene. Ditt også. Endret 9. januar 2025 av Østerdølen
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2025 #40 Skrevet 9. januar 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er det ingen som har gjort. Eneste gangene det har vært brukt i denne tråden har det vært velbegrunnet. Anonymkode: d745f...63f Da må du lese tråden på nytt... Anonymkode: a45ca...d5f
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2025 #41 Skrevet 9. januar 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det synes jeg faktisk ikke at det er, ja det er grusomt begge deler men synes det er enda mer når noen bare dreper helt tilfeldig Anonymkode: 1d7c0...158 Så det å drepe en fremmed er verre enn å drepe sitt barn eller datter? Okay. Anonymkode: c32cb...d8a
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2025 #42 Skrevet 9. januar 2025 Østerdølen skrev (1 time siden): Så du tror ikke det er mer grusomt om mannen din, eksen din eller faren din dreper deg,altså?!Den ene som skal beskytte og elske deg?! Nei det synes jeg ikke det er, og jeg merker jo ikke noe når jeg er død. Det er så klart helt forferdelig. Men for samfunnet er det jo enda farligere når folk blir drept tilfeldig Anonymkode: 1d7c0...158
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2025 #43 Skrevet 9. januar 2025 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Så det å drepe en fremmed er verre enn å drepe sitt barn eller datter? Okay. Anonymkode: c32cb...d8a For samfunnet så det det enda verre når folk dreper tilfeldig Anonymkode: 1d7c0...158
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2025 #44 Skrevet 9. januar 2025 Østerdølen skrev (1 time siden): Min definisjon på rasisme (derfor rasist) defineres godt i Store Norske Leksikon: Når arvelige biologiske egenskaper legges til grunn for å dele inn mennesker i påståtte «raser», snakker vi om klassisk rasisme. Den klassiske rasismen legger altså feilaktig til grunn at mennesker kan deles inn i adskilte raser ved at antatte fysiske rasekjennetegn som kroppshøyde og hår-, hud- og øyenfarge kobles sammen med antatte indre mentale rasekjennetegn og at dette gir grunnlag for et skille mellom under- og overlegne raser. Dette utgjør den smale betydningen av begrepet rasisme. Den andre hovedformen for rasisme, kulturrasismen, legger større vekt på kultur og motstand mot å blande kulturer og religioner sammen. Kulturrasismen antar at individer er forutbestemt av sin kulturelle bakgrunn og at nasjoner og samfunn bare kan være i harmoni med seg selv når de er kulturelt ensartede heller enn flerkulturelle. Kulturblanding vil ifølge en slik oppfatning uufnngåelig føre til destabilisering og konflikt. Den tredje hovedformen er mer hverdagslig diskriminering og utestenging. Her kan det være snakk om diskriminerende holdninger, ytringer og handlinger. Det kan også være mer eller mindre usynlige og utilsiktede former for utestengning og negativ forskjellsbehandling av spesifikke etniske grupper. Stort sett alle "kritiske" kommentarer i denne tråden kommer klart under ev av disse punktene. Ditt også. Din definisjon er helt rett og jeg faller under den vil jeg si Anonymkode: 1d7c0...158
Østerdølen Skrevet 10. januar 2025 #45 Skrevet 10. januar 2025 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Din definisjon er helt rett og jeg faller under den vil jeg si Anonymkode: 1d7c0...158 Men da har du rasistiske holdninger,slik er det bare.Så er det opp til deg å finne ut av om det er greit eller ikke.Og så må du tåle at andre faktisk påpeker at du har det,uten å påstå at du er kneblet.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #46 Skrevet 10. januar 2025 Østerdølen skrev (3 timer siden): Men da har du rasistiske holdninger,slik er det bare.Så er det opp til deg å finne ut av om det er greit eller ikke.Og så må du tåle at andre faktisk påpeker at du har det,uten å påstå at du er kneblet. Har ikke påstått at jeg blir kneblet. Har heller nektet å være rastist, lurte bare på hva folk her legger i rasist siden det ofte blir slengt ut. Og du er den eneste som faktisk klarer å svare på hva du legger i det, så takk for det Anonymkode: 1d7c0...158
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #47 Skrevet 10. januar 2025 Veldig lett å bruke rasist kortet ser jeg. Folk er så dumme når de diskuterer. Man må se på statistikk når man diskuterer, og ja innvandrere står for mesteparten av kriminalitet i Norge. Ja det finnes mange norske også, men i mindretall i forhold til antall innvandrere. Det handler ikke om at man ikke liker innvandrere, eller har fordommer mot andre kulturer. Det handler om at landet vårt blir utrygt, kriminalitet koster både liv og penger, innvandrere som nekter lære seg norsk og jobbe koster penger. Innvandrere som kommer hit må tilpasse seg den norske kulturen, ikke omvendt. Anonymkode: 43719...00a
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #48 Skrevet 10. januar 2025 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Veldig lett å bruke rasist kortet ser jeg. Folk er så dumme når de diskuterer. Man må se på statistikk når man diskuterer, og ja innvandrere står for mesteparten av kriminalitet i Norge. Ja det finnes mange norske også, men i mindretall i forhold til antall innvandrere. Det handler ikke om at man ikke liker innvandrere, eller har fordommer mot andre kulturer. Det handler om at landet vårt blir utrygt, kriminalitet koster både liv og penger, innvandrere som nekter lære seg norsk og jobbe koster penger. Innvandrere som kommer hit må tilpasse seg den norske kulturen, ikke omvendt. Anonymkode: 43719...00a 100% riktig. Anonymkode: a45ca...d5f
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #49 Skrevet 10. januar 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har ikke påstått at jeg blir kneblet. *Har heller nektet å være rastist, lurte bare på hva folk her legger i rasist siden det ofte blir slengt ut. Og du er den eneste som faktisk klarer å svare på hva du legger i det, så takk for det Anonymkode: 1d7c0...158 *Heller ikke nektet for å være rasist, skulle det stå Anonymkode: 1d7c0...158
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2025 #50 Skrevet 10. januar 2025 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): *Heller ikke nektet for å være rasist, skulle det stå Anonymkode: 1d7c0...158 Og det må man være lov til å være mener jeg. Det er faktisk en større grunn til å være rasist nå enn det var for 30 år siden da Arne Myrdal var i media og advarte oss. Men uansett hvordan man vrir og vender på det, så er jo alle rasister i dag, man blir kalt rasist for hver minste ting. Det ser man bare her i tråden. Anonymkode: a45ca...d5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå