Gå til innhold

Kjenner jeg blir forbannet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Jeg jobber for at Norges skal forbli et at de aller beste landene i verden å bo i.

Si ikke det at det ikke er fortjent å bli født her, noen mener jo at det er karma fra tidligere liv😉

Anonymkode: 1d7c0...158

Enig med deg, jeg ønsker også at Norge skal bli så bra som mulig å leve i, for alle, også innvandrere som vi tar i mot, selvsagt. 

Den karmaen er jo tidligere generasjoner nordmenn. Vi har alltid vært et lite og nøysomt folkeslag som har holdt sammen. Det har vært nødvendig i det karrige landet vi bor i. Nå har vi fått en brå trussel gjennom masseinnvandring av helt fremmede mennesker, som på kort tid kan rasere alt det fine som fram til nå har kjennetegnet Norge. Vi har lang tradisjon for å hjelpe andre mennesker, og det må vi holde fast ved. Men vi må få satt en stopper for å invitere dem hjem. Norge er vårt hus. Du inviterer ikke hvem som helst hjem til deg uten at det kan få dramatiske konsekvenser. Jeg mener selvsagt ikke at vi skal stenge alle ute, men det finnes en mellomting mellom det og ha charterinnrykk av vilt fremmede mennesker. Det er skremmende hvordan befolkningsstrukturen nå ser ut i Norge. Vi kunne etablert iranske, syriske, afghanske, somaliske byer i Norge. At vi har over 100.000 afrikanere i Norge er for meg absurd. Sikkert enda mer absurd for afrikanerne. Det må finnes bedre måter å hjelpe andre mennesker på.

Tenk at i 2024 bor det litt over 18.000 mennesker i Norge, som kommer fra Danmark. Det er ikke så merkelig, fordi de krever lite innsats for å kunne gli inn i det norske samfunnet. Det gjør ikke innbyggere fra listen under. Fra alle de landene under har vi flere innbyggere enn de 18.000 danske, bare for å ta en sammenligning, og opplyse de som tror svensker og dansker utgjør de fleste innvandrere i Norge:

Iran 18000

Thailand 22000

Syria 38000

Pakistan 23000

Irak 23000

India 18000

Filippinene 24000

Afghanistan 19000

Somalia 27000

Eritrea 25000

https://www.imdi.no/om-integrering-i-norge/statistikk/

Anonymkode: 7cb5e...aa7

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Enig med deg, jeg ønsker også at Norge skal bli så bra som mulig å leve i, for alle, også innvandrere som vi tar i mot, selvsagt. 

Den karmaen er jo tidligere generasjoner nordmenn. Vi har alltid vært et lite og nøysomt folkeslag som har holdt sammen. Det har vært nødvendig i det karrige landet vi bor i. Nå har vi fått en brå trussel gjennom masseinnvandring av helt fremmede mennesker, som på kort tid kan rasere alt det fine som fram til nå har kjennetegnet Norge. Vi har lang tradisjon for å hjelpe andre mennesker, og det må vi holde fast ved. Men vi må få satt en stopper for å invitere dem hjem. Norge er vårt hus. Du inviterer ikke hvem som helst hjem til deg uten at det kan få dramatiske konsekvenser. Jeg mener selvsagt ikke at vi skal stenge alle ute, men det finnes en mellomting mellom det og ha charterinnrykk av vilt fremmede mennesker. Det er skremmende hvordan befolkningsstrukturen nå ser ut i Norge. Vi kunne etablert iranske, syriske, afghanske, somaliske byer i Norge. At vi har over 100.000 afrikanere i Norge er for meg absurd. Sikkert enda mer absurd for afrikanerne. Det må finnes bedre måter å hjelpe andre mennesker på.

Tenk at i 2024 bor det litt over 18.000 mennesker i Norge, som kommer fra Danmark. Det er ikke så merkelig, fordi de krever lite innsats for å kunne gli inn i det norske samfunnet. Det gjør ikke innbyggere fra listen under. Fra alle de landene under har vi flere innbyggere enn de 18.000 danske, bare for å ta en sammenligning, og opplyse de som tror svensker og dansker utgjør de fleste innvandrere i Norge:

Iran 18000

Thailand 22000

Syria 38000

Pakistan 23000

Irak 23000

India 18000

Filippinene 24000

Afghanistan 19000

Somalia 27000

Eritrea 25000

Ja til et fargerikt fellesskap🌈 Verden har blitt mindre og det er bare en berikelse å ha mennesker fra forskjellige kulturer i de forskjellige rollene i et samfunn! 

Annonse

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Iran 18000

Thailand 22000

Syria 38000

Pakistan 23000

Irak 23000

India 18000

Filippinene 24000

Afghanistan 19000

Somalia 27000

Eritrea 25000

Litt usikker på hvorfor du siterte meg her?

MissSaigon skrev (30 minutter siden):

Ja til et fargerikt fellesskap🌈 Verden har blitt mindre og det er bare en berikelse å ha mennesker fra forskjellige kulturer i de forskjellige rollene i et samfunn! 

Nei det vil jeg ikke si er en berikelse 

MissSaigon skrev (1 time siden):

Hvorfor føler du at du må ta på deg den matyrrollen? Det er ingenting i ditt innlegg som er rasistisk, så det kommer helt sikkert til å få stå. Det er det som er ytringsfrihet, skjønner du. 

Når du sier at våre penger kun skal gå til etnisk norske mener du at vi ikke skal hjelpe andre på noen måte? Ikke sende hjelp til Ukraina, Gaza, Sør-Sudan osv? Vi skal bare sitte her på den grønne gren og fråtse i naturressursene vi er så heldige å ha. 

Martyrrollen?? Min erfaring tilsier at det jeg skriver alltid blir feilaktig stemplet som rasistisk og slettet.

Jeg mener at Norge kun skal bruke penger på egne, etnisk norske, borgere. Når absolutt alle har fått god levestandard, all fattigdom er fjernet, eldre har fått den luksusen de fortjener i flotte omsorgsboliger med god mat og all nødvendig hjelp, alle medisiner dekket, alle fått hjelp til sted å bo, osv osv - om det DA er penger igjen kan man sende penger ut av landet. 

Anonymkode: ca76f...695

MissSaigon skrev (Akkurat nå):

Og det er du i din fulle rett til både mene og ytre - fordi vi har ytringsfrihet. 

Haha ja det har vi, men som jeg har påpekt flere ganger. Ytringsfrihet har ikke noe med private internetrforum å gjøre 

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Martyrrollen?? Min erfaring tilsier at det jeg skriver alltid blir feilaktig stemplet som rasistisk og slettet.

Jeg mener at Norge kun skal bruke penger på egne, etnisk norske, borgere. Når absolutt alle har fått god levestandard, all fattigdom er fjernet, eldre har fått den luksusen de fortjener i flotte omsorgsboliger med god mat og all nødvendig hjelp, alle medisiner dekket, alle fått hjelp til sted å bo, osv osv - om det DA er penger igjen kan man sende penger ut av landet. 

Vi sender bare 1% av brutto nasjonalproduktet. Så tror vi har råd til begge deler. Sikkert andre ting vi kan skjære ned på heller.

Anonymkode: 9d073...a85

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Litt usikker på hvorfor du siterte meg her?

Må huske på at det er er fåtall av disse som er kriminelle. Men det er lett å tro hvis man kun sitter og leser om de kriminelle gjengene i Oslo

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Hvem er det som skal stelle alle disse gamle i omsorgsboligene? Hvem skal vaske sykehus og sykehjem? 

Anonymkode: c32cb...d8a

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Hvem er det som skal stelle alle disse gamle i omsorgsboligene? Hvem skal vaske sykehus og sykehjem? 

Godt spørsmål. Det er mange nordmenn som ikke vil ha de jobbene. På sykehjem jobber det nå mange flinke innvandrere

Når vi ikke lenger bruker alle pengene våre på innvandrere, kan vi skru opp lønn og få skikkelige forhold i helsetjenesten slik at det igjen blir attraktivt å jobbe innen helse.

Vi sender bare 1% av brutto nasjonalproduktet. Så tror vi har råd til begge deler. Sikkert andre ting vi kan skjære ned på heller.

Men vi ville spart enorme summer om vi stoppet all utbetaling til innvandrere som oppholder seg i landet. I tillegg til å slutte å sende penger ut av landet. Først av alt bør vi sørge for at alle våre egne har god økonomi og blir godt ivaretatt. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Når vi ikke lenger bruker alle pengene våre på innvandrere, kan vi skru opp lønn og få skikkelige forhold i helsetjenesten slik at det igjen blir attraktivt å jobbe innen helse.

Så du tenker at det er derfor enkelte yrker er lavtlønnede i Norge? Fordi vi bruker for mye på nye landsmenn? 

Men vi ville spart enorme summer om vi stoppet all utbetaling til innvandrere som oppholder seg i landet. I tillegg til å slutte å sende penger ut av landet. Først av alt bør vi sørge for at alle våre egne har god økonomi og blir godt ivaretatt. 

Og hvem ivaretar de eldre?Det er vel stort sett ansatte fra andre land, fordi vi hvite ikke skal "tørke gamle folk i ræva"...

Østerdølen skrev (1 time siden):

Og hvem ivaretar de eldre?Det er vel stort sett ansatte fra andre land, fordi vi hvite ikke skal "tørke gamle folk i ræva"...

Nei, det er ikke stort sett ansatte fra andre land.

Anonymkode: d1654...f0f

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tror du virkelig at vi ‘bruker alle pengene på innvandrere’? Jeg har vansker med å ta deg seriøst når du argumenterer på denne måten. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Må huske på at det er er fåtall av disse som er kriminelle. Men det er lett å tro hvis man kun sitter og leser om de kriminelle gjengene i Oslo

Hæ?

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Nei, det er ikke stort sett ansatte fra andre land.

Anonymkode: d1654...f0f

Det er faktisk 17% av alle Sykepleierne i Norge, nesten 21% av alle Helsefagarbeiderne, og nesten 30 % av alle assistentene og 22% av alle helseyrkene i Norge. Vi mangler allerede 13 000 helsefagarbeidere og nesten 5000 sykepleiere, Samtidig vil du fjerne ca 41 000 til, kun fordi de ikke heter Kari eller Anne. Det blir jo bra den dagen vi selv ender på sykehus eller sykehjem. Da er det bare å klare seg selv, for hjelp til mat og stell får du ikke. 

Personell med innvandringsbakgrunn - Helsedirektoratet

Rekruttering og utvikling i årsverk - Helsedirektoratet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...