Anonym bruker Skrevet 7. januar 2025 #1 Skrevet 7. januar 2025 Jeg har en gutt på 9 år som går i 4.klasse, og jeg synes det er litt vanskelig å finne ut hva som er best å kle ham i når det er kaldt ute. Han er ikke den typen som løper hele tiden i friminuttene, og han sier ofte at han fryser når han kommer inn igjen. Bør han bruke longs eller strømpebukse under buksene? Hvordan gjør dere det med deres barn? Anonymkode: 51872...37f
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2025 #2 Skrevet 7. januar 2025 Har også en gutt på 9 i 4. klasse. Ull innerst, fleece over på overkroppen og jeans på beina, ullsokker, vinterjakke og bukser ytterst. Anonymkode: 862ef...374
Optatium Skrevet 7. januar 2025 #3 Skrevet 7. januar 2025 Vanlige klær, gode sko og vinterdress på min femteklassing. Har hatt ullundertøy i tillegg nå som det var borti -20.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2025 #4 Skrevet 7. januar 2025 Jeg har fire barn, og mellomtrinnet på barneskolen har vært litt forskjellig. Ene sønnen min hater å fryse, så han har brukt superundertøy under dongeribuksa, ullsokker og varme vintersko. Andre har gått i dongeri og joggesko på skolen året rundt 🙈 Alle har hatt skikkelige vintersko, varme sokker, superundertøy, varm jakke osv tilgjengelig da, så har de valgt litt selv. Har to jenter også, og de er like forskjellige som de to guttene er. Ene har skikkelige snø-boots, lue, votter osv, andre har jeg ikke sett med lue på siden småtrinnet. Jeg sørger for at de har gode klær tilgjengelig, også orker jeg ikke styre mer med det. De bestemmer selv. Anonymkode: e40c0...8d3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2025 #5 Skrevet 7. januar 2025 Eldste på 11 har superundertøy på hver dag. Joggebukse eller fleecebukse over. Gjerne fleecejakke. Vinterjakke og jakke, sorellsko. Yngste på 8 har ullundertøy hver dag, fleece over. Vinterjakke og bukse, vintersko. Alltid halslue Anonymkode: 45b5d...407
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2025 #6 Skrevet 7. januar 2025 Min 11-åring har scooterdress og da holder det fint med bukse og genser under med de temperaturene vi har her sørpå. Fxr dressene er lagd for å tåle veldig kaldt vær. De koster litt, men kan finnes på salg. Sønnen er på 3. vinteren med samme dressen (veksten stod stille ett års tid). Anonymkode: af91f...6fb
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2025 #7 Skrevet 7. januar 2025 Min bruker polstret overtrekksbukse, og vanlige bukser under. Anonymkode: 1a54e...f4b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2025 #8 Skrevet 7. januar 2025 Haha, jeg svarte i "Hvordan kler din tenåring seg nå i kulden?"-tråden i går, selv om min ikke er tenåring en gang. Svaret er alt for dårlig. Her er det snakk om joggebukser (i beste fall) med ingenting under og tynnest mulig jakke. Votter og lue om jeg passer på. Overtrekksbukse er kun aktuelt om de faktisk skal leke i snøen, ikke for å gå fram og tilbake til skolen for eksempel. Hun har alltid vært varm av seg, da. Jeg måtte gi opp ullundertøy i barnehagen, tror jeg skrev flere tråder om råd her den gangen. Nå har jeg egentlig avfunnet meg med det, så lenge hun trives så får det være greit. Anonymkode: c45b4...f62
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2025 #9 Skrevet 7. januar 2025 Min går i 2.klasse og har ulltrøye, ull longs, ullsokker, ullgenser og ullbukse, så vinterjakke og vinterbukse, lue og hansker på seg. Tar av seg ullgenser når de er i timen hvis han blir for varm. Anonymkode: 120b6...c55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå