Gå til innhold

Sende barna på skolen i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Denne gangen har det faktisk blitt måkt, så barna vil bli sendt på skolen :)

HI

Anonymkode: a68b1...e04

Her fikk vi beskjed i visma i går at skoleveiene ville bli prioritert gjennom natta og skolene være åpne i dag.

Det ble bestemt på krisemøte i kommunen i går.

Så her er også skoleveiene, og fortauene på dem, måkt godt.

Anonymkode: 590ab...14a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da prøvde vi hvertfall å sende barna på skolen, men bussen kom ikke.

HI

Anonymkode: a68b1...e04

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Selvsagt sendt de på skolen. Om unger i Norge skulle vært hjemme hver gang det kom litt mer snø og litt mindre brøyting…. Hadde blitt dårlig med skolegang mellom november og mai

Anonymkode: aaec7...bdc

Er du litt dum eller bare vrang for jeg regner ikke med at du beskriver været i Sør-Norge nå som "litt mer snø"? Har du sett bilder av folk som må gå i veibanen fordi fortau ikke er brøytet og tenkt at det er en situasjon du gjerne setter dine egne barn i?

Skrevet

Huff, jeg må bare komme med et lite hjertesukk her. Det er ikke rettet mot noen enkeltpersoner, men de siste årene har samfunnet blitt mer og mer basert på bilbruk. Nye boligfelt skyter opp langt fra alle arbeidsplasser, og arbeidsplasser (både innen helse og annet) flyttes fra lett tilgjengelige bysenter til "næringsparker" langt fra alt annet. Folk oppfordres til å flytte langt unna jobben også, "det er ingen menneskerett å bo sentralt", man kan jo bare kjøre litt, så har man råd til stort hus og stor hage man aldri bruker til noe. 

Så, når det kommet ekstra snø, da klages det over dårlig fremkommelighet og mangel på offentlige transporttilbud. Men det er jo helt uunngåelig, slik som bosetningsmønsteret har blitt. Når alle skal bo slik at de må kjøre til jobb, ja da kommer de seg ikke på jobb når det ikke går an å kjøre.

Anonymkode: 79866...378

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (14 timer siden):

Ville sendt ungene på skolen. Gikk bussen så hadde jeg stolt på at det ville gått bra. Mine hadde blitt sendt gående 4,5 kilometer hvis bussen ikke gikk. 

100% enig. Det er helt vanlig med snø i Norge i januar. 

Anonymkode: 81863...67c

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Sendt på skolen, glatt.. Vi hadde mye av disse stormene når jeg var barn og alle kom seg helskinnet fram da, ungene er vel ikke skrudd sammen annerledes i dag. Med mindre du har gjort de litt skjøre. 

Anonymkode: 2bfee...f5d

Foreldre i dag stakkarsliggjør barna sine vet du. Slik at de ikke takler motgang når den tid kommer. 

Skrevet

Ja, før i tiden så gikk vi i full snøstorm og gudene vet hva.... Det kanskje mange ikke skjønner er at nå er flere lokalskoler lagt ned og de har bygd større skoler på et sted og flere får lenger vei. Jeg har 3 barn, alle er på skolen, hun på barneskolen hadde jeg sendt uansett da det er gangvei hele veien til skolen og ikke kjempe langt, men de to andre på ungdomsskolen (8,8 km) og VGs (11,4 km) hadde jeg ikke latt gå, pga vei uten fortau og 70-80 sone, så det er ikke aktuelt. Men her har bussene gått og de har kommer seg på skolen.

Anonymkode: 28ab0...a27

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Foreldre i dag stakkarsliggjør barna sine vet du. Slik at de ikke takler motgang når den tid kommer. 

Jeg vil ikke kalle det å stakkarsliggjøre barna når de slipper å gå 4,5 km i snøstorm langs 80 km/t sone. De som sender ungene sine ut i den situasjonen setter dem i livsfare!

Seriøst? Mener dere det?

Anonymkode: e7ac0...0b8

Skrevet

For et flaut innlegg.

Anonymkode: b7fea...394

Skrevet
MissSaigon skrev (2 timer siden):

Er du litt dum eller bare vrang for jeg regner ikke med at du beskriver været i Sør-Norge nå som "litt mer snø"? Har du sett bilder av folk som må gå i veibanen fordi fortau ikke er brøytet og tenkt at det er en situasjon du gjerne setter dine egne barn i?

Normalt her i vår bydel. Vi har ikke fortau, men snø avlastere. Så våre barn går i veibanen hvert år. Deler veien med bussen, men har jo lært de å forholde seg til bussen og snøen og viktigheten med refleks.

Anonymkode: ddfec...913

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Normalt her i vår bydel. Vi har ikke fortau, men snø avlastere. Så våre barn går i veibanen hvert år. Deler veien med bussen, men har jo lært de å forholde seg til bussen og snøen og viktigheten med refleks.

Anonymkode: ddfec...913

Men andre plasser er ikke det vanlig å valse i veien, og da er det rimelig teit å begynne med det under ekstremvær. Det er kanskje ikke 70-80 fartsgrense der heller. Eller? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, før i tiden så gikk vi i full snøstorm og gudene vet hva.... Det kanskje mange ikke skjønner er at nå er flere lokalskoler lagt ned og de har bygd større skoler på et sted og flere får lenger vei. Jeg har 3 barn, alle er på skolen, hun på barneskolen hadde jeg sendt uansett da det er gangvei hele veien til skolen og ikke kjempe langt, men de to andre på ungdomsskolen (8,8 km) og VGs (11,4 km) hadde jeg ikke latt gå, pga vei uten fortau og 70-80 sone, så det er ikke aktuelt. Men her har bussene gått og de har kommer seg på skolen.

Anonymkode: 28ab0...a27

Vi har også mer enn tredoblet bilparken siden 70-tallet. Virker som enkelte i ren vrangskap ikke er i stand til å se forskjell på infrastruktur og statistikk i dag vs før. I gamle dager da alle var så tøffe. 

Den gang døde ca 100 barn i året i trafikken, i dag nesten ingen. Mtp at bilparken har tredoblet seg så tar jeg glatt forbeholdene i dag fremfor det mange maler som glansbildet før i tiden. 

Anonymkode: bc3cf...3aa

Skrevet

Sånn gikk det med skolebussen her i dag 🙈

Screenshot_20250107_144632_Agderposten.jpg

Anonymkode: 590ab...14a

Skrevet

For et flaut innlegg.

Og spot on! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Og spot on! 

På hvilken måte var det spot on?  

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

På hvilken måte var det spot on?  

Fordi det er sant. Foreldre overbeskyttender ungene sine til de grader. De får aldri utfordringer. De får penger rett i neven, de gjør aldri et slag hjemme, de rydder ikke opp etter seg, fordi de tåler det ikke pga stakkarslig oppdragelse. Det er en selvfølge å sende barna på skoler selv om det snør. 

Skrevet

Fordi det er sant. Foreldre overbeskyttender ungene sine til de grader. De får aldri utfordringer. De får penger rett i neven, de gjør aldri et slag hjemme, de rydder ikke opp etter seg, fordi de tåler det ikke pga stakkarslig oppdragelse. Det er en selvfølge å sende barna på skoler selv om det snør. 

Ikke når de må gå i snøstorm 4,5 km langs 80 km/t sone. Eller mener du det?

Skrevet

Klart det, blir ikke folk av de før de har blitt påkjørt av en bil på vei til skolen, tross alt. 

Anonymkode: bc3cf...3aa

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vet du hva spot on betyr?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...