Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kanskje oftere et problem for menn, men jeg prøver likevel. Jeg er 44 år og håret mitt blir bare tynnere og tynnere. Nå har jeg alltid hatt veldig tynne hårstrå, men mange av dem, slik at det har vært helt ok tykkelse på før. Nå er det kanskje maks halvparten igjen av antall hårstrå, vil jeg tro, og jeg er litt fortvilet fordi jeg synes hodebunnen begynner å bli litt vel synlig selv om jeg tror det kanskje mest er jeg som ser dette. Det er ikke snakk om bare flekker, men jevnt tynnere hår.

Bare noen tilleggsopplysninger: Jeg er i perimenopause og har i den forbindelse tatt mange og omfattende blodprøver, så jeg vet at jeg har rikelig med alt kroppen trenger av vitaminer, jern ol., altså jeg ligger på eller over gjennomsnittet på alt, inkludert B-vitaminer. Det er mulig at noe av hårtapet er bivirkninger av medisiner, men det er medisiner jeg må gå på.

Tips? 

Anonymkode: 01d89...f67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste tipset er å gi blaffen .. sånn, på ekte. Du har arvet det fra din familie, så det er sånt håret ditt ER.
Nest beste er å finne en dyktig frisør - min lager fargetoner og nyanser sånn at håret ikke synes så tynt. 
En venninne har hatt god effekt av PRP behandling, men selv hun ga opp til slutt - det er kostbart, tidskrevende og smertefullt, og det er ikke permanent, det funker så lenge man gjentar behandlingen. 

Anonymkode: 9dc17...1e2

Skrevet

Ølgjær😊

Smaker høgg, bland i juice eller lignende.

Selges på vanlig matbutikk.

Anonymkode: 8693f...181

Skrevet

Unngå å bruke hårstrikk, det sliter på håret. Snakk med en frisør om riktig sjampo, og hva som kan hjelpe. 

Anonymkode: e88ce...e5f

Skrevet

Lider av hårtap grunnet prevensjon, men må gå på prevensjon pga endometriose. P-pillene jeg bruker nå er gode mot magesmerter, men jeg mister hår. Har vel under halvparten så mye hår som før, og det rare er at det detter av i en ring rundt hode, mens på toppen har jeg enda hår. Så jeg sverger til hårextentions med clip-on, de koster gjerne et par tusen men det er så verdt det. Om man bruker dem riktig sliter de ikke på håret, og det ser helt ekte ut. 

Utenom det bruker jeg shampo og hårserum som jeg kjøper på apoteket. Shampoen heter Ducray anaphase+shampo mot periodisk hårtap, og serumet heter Ducray creastim lotion. De har hjulpet til å stoppe opp hårtapet en del, og jeg har til og med fått tilbake litt hår :)

Anonymkode: 16ee0...540

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...