Gå til innhold

Sykemelding eller holde ut?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på en arbeidsplass med stor sosial kontroll, dvs at er man sykemeldt skules det, snakkes om, sjefer blir sure og man får høre det i åresvis etterpå. Jeg har hatt så smertefulle hemoroider den siste uka at jeg knapt klarer å sitte, og har mest lyst til å gråte hele tiden. Jeg har en jobb med både stillesitting, kontorarbeid og mye bevegelse, og kjenner på smerte konstant. Jeg har rett og slett puls i rumpa! Krem eller stikkpiller hjelper ikke, og jeg blir sakte men sikkert fra meg gal av smerte. Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: e2e2a...7dc

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451866-sykemelding-eller-holde-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egenmelding og lege. Slik kan du jo ikke ha det, stakkars deg. Det er lov å bli syk og om noen kommenterer det må du finne deg et fast svar du kan gi. Ingen skal mobbes for å være syk. 

Jeg har hatt hemoroider en gang i livet etter en av fødslene og det var utrolig vondt! Det som hjalp meg var et gammelt kjerringråd som var å smøre på honning. Ikke vet jeg hva som er i honning som hjelper, men hjalp gjorde det. Umiddelbar smertelindring og den trakk seg tilbake av seg selv. 

God bedring!

Annonse

Jeg ble faktisk delvis sykemeldt for det i fjor. Trodde aldri det var noe som man kunne bli sykemeldt for, men fy søren en trombonisert hemeroide er ikke til å tulle med. 

Ta kontakt med legen din, og hør om råd og evt sykemelding. 

Og god bedring! Du har all min medfølelse!

Anonymkode: 93cfc...d68

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du får sjekke med legen om du kan få noe for det. Syns ikke det er grunn til sykmelding. 

Anonymkode: 3215a...cef

Da har du rett og slett ikke hatt så smertefulle hemoroider. Det er en smerte som gir 10/10 på det verste. 

Gå til legen og la han/hun avgjøre. Sier legen du bør sykemeldes så blir du det.

Læreren til datteren min ble sykemeldt for det, og var helt åpen om grunnen. Datteren min sa han måtte være hjemme for han hadde så fryktelig vondt i rompa, og han måtte opereres.

Rekovalisensen etter operasjonen ble også litt lenger enn planlagt, også pga smerter, og han var på teams på storskjerm i klasserommet og forklarte at han måtte være hjemme litt til for det var så vondt.

Herlig med sånne mennesker 😊

Anonymkode: ac1c9...f24

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor tror så mange at det er de selv som avgjør om de skal sykemeldes eller ikke? Det er da legen som avgjør hvorvidt noen skal sykemeldes.

Anonymkode: 115a4...378

Du vet at de fleste vet det, og slik det står i overskriften burde det tolkes som at spørsmålet er: Skal jeg bestille time hos legen slik at jeg kan få hjelp og at jeg kan spørre om en sykmelding? 

Anonymkode: 04c5f...be7

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg jobber på en arbeidsplass med stor sosial kontroll, dvs at er man sykemeldt skules det, snakkes om, sjefer blir sure og man får høre det i åresvis etterpå. Jeg har hatt så smertefulle hemoroider den siste uka at jeg knapt klarer å sitte, og har mest lyst til å gråte hele tiden. Jeg har en jobb med både stillesitting, kontorarbeid og mye bevegelse, og kjenner på smerte konstant. Jeg har rett og slett puls i rumpa! Krem eller stikkpiller hjelper ikke, og jeg blir sakte men sikkert fra meg gal av smerte. Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: e2e2a...7dc

Selvfølgelig er det helt i orden å be om noen dagers sykemelding til du er bedre i baken. De får bare skule og være sure.

Anonymkode: e6e05...583

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Hvorfor tror så mange at det er de selv som avgjør om de skal sykemeldes eller ikke? Det er da legen som avgjør hvorvidt noen skal sykemeldes.

Det er da ingen i denne tråden som har gitt utrykk for det.

Anonymkode: d7f36...602

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Fordi det er basert på tillit. En lege sier ikke nei til sykmelding til en pasient med så store smerter at man ikke fungerer. Eller har så mye angst at man ikke fungerer. De gangene jeg har blitt sykmeldt har jeg selv bestilt time og bedt om sykmelding. Det er pasienten selv som kjenner dette. Man kan heller ikke be om å få fjernet hemorider, da må man henvises til sykehus for vurdering og undersøkelse/ behandling. 

Anonymkode: 88db9...a24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...