Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sliter med OCD og angst. Var i går hos ei venninne og fikk en tanke på noe som jeg muligens «så».(Jeg blir usikker på egne syn/tanker og overtenker). Redd noe skal hende pga det.

Vil ikke gå nærmere inn på det i fare for å bli gjenkjent her🫣
Hun sliter med en annen type angst så jeg tror hun kommer til å forstå, men samtidig redd jeg fremstår som en idiot🤦🏼‍♀️

Hva ville dere gjort?Det kverner hele tiden..

Anonymkode: 86c91...fba

Fortsetter under...

Pleier du å ha rett i det du «ser» da? Hvis ikke ville jeg latt være å si noe. Datteren min har angst og er også sånn at hun «får en dårlig følelse», «drømmer» eller «ser», men det er sjelden det faktisk blir virkelig. 

Anonymkode: a6b14...54b

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Pleier du å ha rett i det du «ser» da? Hvis ikke ville jeg latt være å si noe. Datteren min har angst og er også sånn at hun «får en dårlig følelse», «drømmer» eller «ser», men det er sjelden det faktisk blir virkelig. 

Anonymkode: a6b14...54b

Takk for at du svarer.

Jeg er kanskje mer redd jeg så noe som jeg burde ta tak i.Jeg tenker»så jeg feil nå??»…men klarer ikke helt å legge det fra meg.Fikk ikke dobbeltsjekket før jeg dro….

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt. Så du noe reelt eller fikk du et slags syn eller forutanelse? Hva kan i verste fall skje om du ikke sier noe?

Anonymkode: 843b0...78f

Jeg så noe med øynene, men pga angsten så stoler jeg ikke på meg selv.Det kan ha vært ingenting/noe annet…redselen som kicker inn.

Alså, så du at venninnen din har åtte kilo sprengstoff i skapet, eller at en skummel mann gjemmer seg i kottet hennes, eller tilsvarende? Da går du til politiet og selvsagt til din venninne. Men om du fikk et syn du ikke vet hva du skal gjøre med og dessuten er så forvirret som du fremstår, er det psykolog som gjelder...

Anonymkode: bf14c...386

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Alså, så du at venninnen din har åtte kilo sprengstoff i skapet, eller at en skummel mann gjemmer seg i kottet hennes, eller tilsvarende? Da går du til politiet og selvsagt til din venninne. Men om du fikk et syn du ikke vet hva du skal gjøre med og dessuten er så forvirret som du fremstår, er det psykolog som gjelder...

Anonymkode: bf14c...386

Går til psykolog…😔

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Går til psykolog…😔

Da snakker du med psykologen om det du så. Han/hun har taushetsplikt og kjenner deg og kan vurdere om det er noen grunn til bekymring eller ikke.

Anonymkode: d65ff...74a

MissSaigon skrev (1 minutt siden):

Stakkars deg, så slitsomt det må være å ha det slik ❤️

Du svarte ikke på hva det verste som kan skje om du ikke gjør noe er? Er det noe farlig, ubehagelig, ulovlig eller "bare" rart?

Å takk❤️🥹

Jeg er helt utslitt, vil bare at alle skal ha det bra.

Kan være farlig i noen tilfeller, men innerst inne har jeg så angst for slike ting så jeg er usikker om det faktisk var noe……Føler meg så dum

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Å takk❤️🥹

Jeg er helt utslitt, vil bare at alle skal ha det bra.

Kan være farlig i noen tilfeller, men innerst inne har jeg så angst for slike ting så jeg er usikker om det faktisk var noe……Føler meg så dum

Jeg tenker at du kan ta det helt med ro. Om det du så er reelt så har venninnen din også sett det og tatt tak. Men om det er en god venninne så syns jeg at du skal høre med henne slik at du får fred - jeg hadde i hvert fall ikke syns at det gjorde noe å få et slikt spørsmål Hun vil også at du skal ha det bra.

Og du har ikke ansvar for at alle har det bra hele tiden så det må du prøve å tenke på. Du har ansvar for de nærmest deg, andre får faktisk sørge for seg selv :) Enkelt å si, ikke enkelt å gjennomføre ❤️ 

Endret av MissSaigon
MissSaigon skrev (8 timer siden):

Jeg tenker at du kan ta det helt med ro. Om det du så er reelt så har venninnen din også sett det og tatt tak. Men om det er en god venninne så syns jeg at du skal høre med henne slik at du får fred - jeg hadde i hvert fall ikke syns at det gjorde noe å få et slikt spørsmål Hun vil også at du skal ha det bra.

Og du har ikke ansvar for at alle har det bra hele tiden så det må du prøve å tenke på. Du har ansvar for de nærmest deg, andre får faktisk sørge for seg selv :) Enkelt å si, ikke enkelt å gjennomføre ❤️ 

Så fint du svarer❤️Tusen takk❤️

Jeg er enda litt usikker. Pga angsten så tviler jeg så på meg selv🫣Så jeg noe, eller trodde jeg at jeg så noe?😔

Vet ikke hvordan jeg skal formulere meg til henne uten at det høres helt på jordet ut..

Dette var veldig ullent og vanskelig å forstå når du ikke kan si mer, men er det snakk om noe konkret hos henne som du mener er til fare for henne eller er det et ansiktsuttrykk hun ga?

Anonymkode: 31ffe...6ba

Annonse

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Dette var veldig ullent og vanskelig å forstå når du ikke kan si mer, men er det snakk om noe konkret hos henne som du mener er til fare for henne eller er det et ansiktsuttrykk hun ga?

Anonymkode: 31ffe...6ba

Noe konkret..Men pga angsten så tviler jeg så innmari på meg selv.Så jeg noe eller ikke?

Har du hatt episoder med psykose tidligere? Å se ting andre ikke ser, eller generelt ikke være helt i stand til å skille mellom virkeligheten og det som ikke er virkelig, kan kanskje være en mild psykotisk episode, uten at det betyr at du er psykotisk generelt. Jeg synes du bør snakke med legen din om dette, eller psykolog hvis du går til det. Det kan være greit å sortere ut litt, slik at du får det enklere og får et navn på det du opplever, samt strategier for å mestre det.

Anonymkode: ffa35...d18

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Har du hatt episoder med psykose tidligere? Å se ting andre ikke ser, eller generelt ikke være helt i stand til å skille mellom virkeligheten og det som ikke er virkelig, kan kanskje være en mild psykotisk episode, uten at det betyr at du er psykotisk generelt. Jeg synes du bør snakke med legen din om dette, eller psykolog hvis du går til det. Det kan være greit å sortere ut litt, slik at du får det enklere og får et navn på det du opplever, samt strategier for å mestre det.

Anonymkode: ffa35...d18

Ja har hatt det pga tablettene jeg tar.😔Men det er de som holder meg i live.

Jeg kan få en grubletanke og da må jeg få sjekket om det er bare i hodet mitt eller om det faktisk er sant.

Går til psykolog, men pga juleferie er det nå lenge siden jeg har vært der.Jeg trenger tett oppfølging😔Føler meg så dum.

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Ja har hatt det pga tablettene jeg tar.😔Men det er de som holder meg i live.

Jeg kan få en grubletanke og da må jeg få sjekket om det er bare i hodet mitt eller om det faktisk er sant.

Går til psykolog, men pga juleferie er det nå lenge siden jeg har vært der.Jeg trenger tett oppfølging😔Føler meg så dum.

Du er ikke dum, du er jo syk. Det virker utrolig slitsomt å ha det slik og jeg håper at du snart blir bedre. 

Har du fått snakket med venninnen din? Om det kan gi deg litt sjelefred så syns jeg absolutt at du skal gjøre det. 

Ønsker deg en god dag. 

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Du er ikke dum, du er jo syk. Det virker utrolig slitsomt å ha det slik og jeg håper at du snart blir bedre. 

Har du fått snakket med venninnen din? Om det kan gi deg litt sjelefred så syns jeg absolutt at du skal gjøre det. 

Ønsker deg en god dag. 

Så snill du er🥹❤️‍🩹Tusen takk.

Jeg er syk.Dessverre.Jeg som hele livet har vært sterk og tatt på meg maske.

Har ikke snakket med henne, usikker enda om det blir for dumt…Mest sannsynlig er det i hodet mitt🥹Det er så flaut.Jeg skjemmes.

Håper du får en skikkelig bra dag, du virker som å være en fantastisk bra person❤️

Du er IKKE dum!

Jeg føler sånn med deg og synes du skal ringe og be om ny time hos psykologen i dag. 

Mht det du så, eller ikke. 
Kunne du sagt - «jeg er litt usikker på om jeg har drømt, eller ei - var det slik at….»? 

oslofrk skrev (50 minutter siden):

Du er IKKE dum!

Jeg føler sånn med deg og synes du skal ringe og be om ny time hos psykologen i dag. 

Mht det du så, eller ikke. 
Kunne du sagt - «jeg er litt usikker på om jeg har drømt, eller ei - var det slik at….»? 

Å takk❤️‍🩹🥹Det er en grusom følelse som går gjennom hele dagen og natta. Er så mange som trenger hjelp nå, men får time snart.Skal til lege på Mandag, kan snakke litt med henne da..

Takk for forslaget❤️Jeg må tenke litt(som om at det ikke er kun det jeg gjør🤦🏼‍♀️)….Vil ha dette ut av verden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...