Gå til innhold

Hun vil sette våre behov først

Anbefalte innlegg

Hun vil sette Nordmenns behov først. Jeg gleder meg sånn til høsten!

Sitat

Ingen asylsøkere skal kunne få opphold i Norge, hvis Frp får det som de vil.

– Men vi er ikke forpliktet til å gi en slik beskyttelsen innenfor Norges grenser.

– Det handler om å gi asylsøkere en rettferdig behandling i et system som også ivaretar norske interesser.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/jQb0MA/frp-vil-avvikle-dagens-asylsystem-vil-sende-asylsoekere-til-rwanda

Flere som gleder seg?

Anonymkode: 80dff...74b

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/jQb0MA/frp-vil-avvikle-dagens-asylsystem-vil-sende-asylsoekere-til-rwanda

Flere som gleder seg?

Hvordan plager asylsøkere deg i hverdagen? Kjenner du noen? 

Anonymkode: 6cb05...e24

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvem har såret deg?

Man ligger på det nivået, ja. Ikke overraskende fra en som syns at Norges største hykler er redningen. Du bekrefter alle fordommer en måtte ha om mindre begavede FrP velgere. 

Anonymkode: 1d187...279

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Håper hun gjennomfører og at FRP er enda strengere enn de har sagt. Vi trenger en som Viktor Orbán og Andrzej Duda  i Norge

Anonymkode: 4a383...a57

Å, såpass. 

Betyr virkelig demokrati og frihet så lite for deg?

Anonymkode: cdcc9...ec8

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Håper hun gjennomfører og at FRP er enda strengere enn de har sagt. Vi trenger en som Viktor Orbán og Andrzej Duda  i Norge

Anonymkode: 4a383...a57

Og få et land som Ungarn, med gjennomsnittsinntekt på under 50% av den europeiske, årlige budsjettunderskudd og mange år lavere levealder enn i Norge?

Anonymkode: 1763b...4f8

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hva har du mot FRP? Spør vennen din det.

Det jeg har i mot FRP sine velgere er at så mange av dem er så i mot innvandring at de tror en strengere asylpolitikk automatisk vil bedre deres egen situasjon på alle måter. I blind tillit setter de seg ikke inn i hva FRP ønsker å gjennomføre ellers, og kommer til å bli sjokkert når de står uten sykelønn og får økonomiske problemer… eller kanskje ikke, kanskje de bare vil anta at det er innvandrerne sin feil og ikke villet politikk fra FRP og høyre.

Anonymkode: dc220...d4c

Annonse

Det jeg har i mot FRP sine velgere er at så mange av dem er så i mot innvandring at de tror en strengere asylpolitikk automatisk vil bedre deres egen situasjon på alle måter. I blind tillit setter de seg ikke inn i hva FRP ønsker å gjennomføre ellers, og kommer til å bli sjokkert når de står uten sykelønn og får økonomiske problemer… eller kanskje ikke, kanskje de bare vil anta at det er innvandrerne sin feil og ikke villet politikk fra FRP og høyre.

Bare løgner fra deg. Ingen vil røre sykelønnen!!

https://www.vg.no/nyheter/i/W037gr/nho-sjefen-ber-deg-vurdere-syv-argumenter-for-at-ogsaa-sykeloennen-skal-vurderes-naar-man-skal-se-paa-hva-som-kan-faa-ned-sykefravaeret

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Flere som gleder seg?

Hvordan syns du det gikk sist de satt i regjering? Var det mye som ble ordnet da? 

Det er skummelt at man går så mye frem på en "oss og dem" politikk.

pele skrev (1 minutt siden):

Håper frp vil gjøre den litt strengere. 2 karensdager i starten feks, dette for å unngå utnytting. Kjenner folk som utnytter. Gjøre noe med egenmelding og. Av samme grunner. Ikkje totalrenovere. Bare ordne litt.

Det vil altså si at de i lavtlønnsyrkene som ofte ikke har råd til å miste to dager med lønn karrer seg på jobb uansett helsetilstand, mens de som jobber i det private og gjerne tjener bra kommer til å få avtalefestet lønn fra første dag i tillegg til at de oftere kan ha hjemmekontor om de ikke er helt i form. 

Altså typisk Frp politikk - gjøre hverdagen verre for dem som har minst.

pele skrev (5 minutter siden):

Håper frp vil gjøre den litt strengere. 2 karensdager i starten feks, dette for å unngå utnytting. Kjenner folk som utnytter. Gjøre noe med egenmelding og. Av samme grunner. Ikkje totalrenovere. Bare ordne litt.

Hva jobber du med?

Anonymkode: 5a517...f4f

pele skrev (13 minutter siden):

Helseforetak, turnus.Virkelig hater at folk utnytter systemet.Faktisk so mykje at eg er villig til å tape peng sjøl om eg må bli sjukmeldt.

Du syns det er greit at kollegaene dine kommer på jobb med spysyke, forkjølelse og korona? Fordi alle har ikke råd til å tape penger. 

I typisk Frp ånd vil klasseskillet bli større. At folk i lavtlønnsyrker stemmer på noen som ikke vil dem vel er noe jeg aldri kommer til å skjønne. 

MissSaigon skrev (Akkurat nå):

Du syns det er greit at kollegaene dine kommer på jobb med spysyke, forkjølelse og korona? Fordi alle har ikke råd til å tape penger. 

I typisk Frp ånd vil klasseskillet bli større. At folk i lavtlønnsyrker stemmer på noen som ikke vil dem vel er noe jeg aldri kommer til å skjønne. 

De som eg kjennner som lyger skylder på skuldre og rygg

MissSaigon skrev (4 minutter siden):

Hater snyltere

Endret av pele

Visst vil de kutte i sykelønnen og det kommer til å bli en politisk hestehandel i forbindelse med opprettelse av ny blå-brun regjering. Altså betyr det FRP ikke nødvendigvis bare vil gjennomføre de kuttene de har uttalt. Det du snakker om over, karensdager altså, er et helt konkret kutt i sykelønnen og vil ha store konsekvenser for lavtlønnede, barnehageansatte, småbarnsforeldre etc. fordi de ofte blir syke. Jeg blir svært overrasket om ikke fødselstallene stuper enda mer som resultat. Jeg vil også tro at kortidsfraværet fraværet vil øke i lengde, selv om en kanskje vil se en liten nedgang i frekvens. For når en som utslitt barnehageansatt har vært hjemme ubetalt på grunn av sykdom som er en direkte konsekvens av jobben, blir en ikke mer motivert til å karre seg tilbake for å bidra når en ikke lenger er smittsom. Da velger en kanskje heller å være hjemme og faktisk få betalt mens en blir en helt frisk.

og hva er løsningen da? Enda flere karensdager? Hvor mange karensdager kan en legge inn før en i praksis ikke lenger har en fungerende sykelønnsordning?

https://www.vg.no/nyheter/i/gwB305/de-borgerlige-partiene-hoeyre-frp-og-venstre-gaar-hver-sin-vei-i-spoersmaalet-om-du-skal-faa-svekket-din-loenn-naar-du-blir-syk

pele skrev (59 minutter siden):

De som eg kjennner som lyger skylder på skuldre og rygg

Hvorfor tenker du at de lyver? Slitasjeskader er ekstremt vanlig i helsesektoren og ikke anerkjent som yrkesskade selv om det helt opplagt er yrkesskade.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...