Gå til innhold

Han greier ikke sette andres behov først

Anbefalte innlegg

I kveld var siste kveld før skolen begynner igjen for våre to barn. Det var pappa som skulle legge i dag siden han også skal legge seg tidlig og opp tidlig i morgen. Det var som ventet kaos, og uvillige barn. Istedenfor å prøve å gjøre det til en hyggelig tur på badet osv, så er det kjefting og roping fra mannen. Høres mer ut som en krigssone oppe enn leggestund.

Det var litt viktig at de ikke la seg så sent i dag, men mannen greier bare ikke sette deres behov for tidlig legging først. Han skal dusje før han legger seg, så midt oppi kaoset hopper han i dusjen. Og da rømmer jo barna badet. Så da skal det være mitt ansvar da å hente dem inn igjen og få de stelt og ordnet mens han dusjer? Jeg fatter ikke at han tenker det er greit å dusje når hans oppgave er å få lagt barna. Det kunne han gjort før leggetid, eller når de hadde sovnet. Men det er alltid slik. Kommer han på at han må ut med søpla midt i legging går han ut med den så de må vente, for han kan ikke gjøre det etterpå. Eller huske det før.

Hans behov og ønsker går alltid først, og han evner ikke være tilstede/tilgjengelig og heller ikke rolig og hyggelig. Blir surt og sint. Og nesten hver kveld når det er han som skal legge kommer minst et av barna ned, ofte lei seg også, og ber om jeg kan legge istedenfor.

Hva gjør jeg med dette? Han går ikke å snakke til, da blir han rasende på meg og mener det er min skyld fordi jeg "blander" meg. Dvs at jeg snakker med dem om de kommer ned mens han holder på oppe. Dette er umulig bra for barna, men går jeg fra ham får de jo pappa alene annenhver uke, og ingen mamma til å passe på eller komme ned til når pappa er sint (og skummel). Føler det blir enda verre😔

Anonymkode: 10058...c69

Fortsetter under...

pele skrev (5 minutter siden):

Eg hadde tatt alle leggingene sjølv.Så kan han ta bosset og ordne etter dagen. Så kan du få han med på kurs. Familievernkontoret og.

Han ordner ikke etter dagen, han setter seg bare i sofaen foran tv. Han bærer ut søppel, og triller ut søppeldunker, det er omtrent det eneste han gjør i huset utenom litt handling, matlaging og kjøre oppvaskmaskin. Alt annet er tydeligvis min oppgave. Både pga det, og det at jeg 3-5 dager i uka uansett må legge når han jobber sent, så har jeg syntes han også får legge noen dager så jeg får ordnet litt i huset. Før tenkte jeg ar barna fikk litt tid med pappa siden han er mye borte, men det blir jo ikke akkurat kvalitetstid. 

Han kommer aldri til å gå noe kurs (han har jo vært pappa i 10 år nå, så da kan han det🥴), og familievernkontoret er heller ikke aktuelt, har prøvd mange ganger. Ingen skal tvinge ham til å endre seg mener han. 

pele skrev (7 minutter siden):

Kanskje han har sinneproblem eller uoppdaget adhd. Har høyrt at folk med ahhd haar problemer med å fullføre ting. Når de kommer over andre ting som skulle vore utført så må de gjøre det med ein gang. Midt i det de holdt på med. 

ADHD er jo en mulighet, ene barnet har det. Men det hjelper heller ikke stort, for aldri om han går med på noen utredning for det. Og da er vi like langt, han vil jo fortsette sånn han. 

Annonse

Du kan jo ikke utsette barna for denne mannen. Om du ikke vil gå så får du ta all legging selv. Tenk for en trist slutt de får på dagen med en sint pappa som helst ikke vil være sammen med dem

Du må nok legge fra deg drømmen om at far har kvalitetstid med barna sine og ta ansvar for at de tar minst mulig skade av å bo sammen med han. 

Anonymkode: f3bbd...027

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du kan jo ikke utsette barna for denne mannen. Om du ikke vil gå så får du ta all legging selv. Tenk for en trist slutt de får på dagen med en sint pappa som helst ikke vil være sammen med dem

Du må nok legge fra deg drømmen om at far har kvalitetstid med barna sine og ta ansvar for at de tar minst mulig skade av å bo sammen med han. 

Ja.. er like ille de morgene han skal stå opp med dem. Hører dem nede på kjøkkenet når jeg gjør meg klar til jobb. Altså, hva gjør jeg da? Tar alt selv, jeg kan jo ikke nekte ham dette? Si at han ikke kan være alene med barna? Og det er vanskelig gjennomførbart også da jeg også må dra på jobb. Ikke uten å skilles, og selv da har han jo rett på å ha dem. 

Prøvde å bestille time på familievernkontoret, men fikk ingen siden han ikke sa ja til å bli med. Han måtte akseptere sa de.

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Ja.. er like ille de morgene han skal stå opp med dem. Hører dem nede på kjøkkenet når jeg gjør meg klar til jobb. Altså, hva gjør jeg da? Tar alt selv, jeg kan jo ikke nekte ham dette? Si at han ikke kan være alene med barna? Og det er vanskelig gjennomførbart også da jeg også må dra på jobb. Ikke uten å skilles, og selv da har han jo rett på å ha dem. 

Prøvde å bestille time på familievernkontoret, men fikk ingen siden han ikke sa ja til å bli med. Han måtte akseptere sa de.

Du kan nekte han når han ikke kan oppføre seg. Du må stå på for barna dine selv om det er skikkelig trist og urettferdig at to voksne ikke kan dele på ansvaret. 

Tror du at han vil ha barna mer enn vanlig helgesamvær om dere skilles?

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du kan nekte han når han ikke kan oppføre seg. Du må stå på for barna dine selv om det er skikkelig trist og urettferdig at to voksne ikke kan dele på ansvaret. 

Tror du at han vil ha barna mer enn vanlig helgesamvær om dere skilles?

Han mener jo det er barna som ikke oppfører seg. Han ser ikke seg selv oppi dette. Sier jeg noe er jeg ei kjerring.

Jeg tror han vil ha 50/50 pga at han ikke vil betale noe bidrag til meg. Men om han greier det er jo en annen sak. 

Men seriøst, høres dette ut som det er så ille altså? Jeg greier ikke se hvordan det egentlig er her jeg, har blitt så blindet av at han gradvis har blitt verre og sintere og latere, og hver gang jeg prøver stå opp for meg eller barna får jeg jo høre at jeg ikke er normal. Så jeg aner ikke lenger hvem og hva som er normalt mer. Er så sliten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...