Anonym bruker Skrevet 5. januar #1 Del Skrevet 5. januar Leste en tråd her hvor hi opplevde at en mann sammen med henne var lat og gjorde lite hjemme. Fremstod for hi som ubrukelig. Når det ble slutt og han bodde for seg selv greide han plutselig alt og gjorde alt som trengtes og litt til. Skjønner at dette er frustrerende for hi. Men, jeg har det motsatt. Dvs min mann var ubrukelig her med meg, og er det fremdeles når han nå bor for seg selv. Han greide seg greit til å begynne med når han hadde litt ferie, barnefri og kunne drive på i egen takt. Men når vi begynte med å ha ungene delt, dvs han har dem ca 35%, ig jobbet igjen, så kræsjet alt. Nå er han helt ubrukelig igjen. Glemmer alt, er sint og sur, og det gror litt ned der. Han vasker ikke klær, ingen dusjer der, og det serveres bare dritt å spise. Det er jo mat dier han, selv om det er fullstendig næringslivet. Så, jeg må da enten la barna bo sånn, oppleve at de aldri får dratt i bursdager og kommer for sent på kamp i tiden til pappa, eller så må jeg bryte inn å fortsette å administrere slik jeg gjorde når vi bodde sammen. Men det er da ikke slik det skal være? Nå får jeg skittentøy tilbake med barna når de har vært der, om de i det hele tatt skifter klær, for vasker han blir det ødelagt. Jeg blir så frustrert. Det hadde vært bedre om han virket uten meg, og barna hadde det fint. Nå ser jeg jo at han ikke virker, og sikkert ikke var sånn "med vilje", men dette er jo ikke bra for barna. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 762e7...8db Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451849-inspirert-livet-etter-brudd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar #2 Del Skrevet 5. januar Barna kan ikke bo med en far som ikke har evne til å ta vare på hverken seg selv, barna eller huset. Så enkelt og så vanskelig. Om de ikke får tilstrekkelig omsorg hos far, kan han ikke ha omsorg for dem heller. Om barna ikke kan bo hos han må de bo hos deg. Det er ikke ditt ansvar å fikse mannen. Så får han heller komme på besøk hos barna eller ta de med seg på aktiviteter fra ditt hjem, og levere de tilbake. Anonymkode: 5443c...3e9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451849-inspirert-livet-etter-brudd/#findComment-150171501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar #3 Del Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (4 timer siden): Barna kan ikke bo med en far som ikke har evne til å ta vare på hverken seg selv, barna eller huset. Så enkelt og så vanskelig. Om de ikke får tilstrekkelig omsorg hos far, kan han ikke ha omsorg for dem heller. Om barna ikke kan bo hos han må de bo hos deg. Det er ikke ditt ansvar å fikse mannen. Så får han heller komme på besøk hos barna eller ta de med seg på aktiviteter fra ditt hjem, og levere de tilbake. Anonymkode: 5443c...3e9 Men hvordan kan jeg påvirke at de ikke kan bo der da. Melde til barnevernet? Da blir det nok bra stemning.. Han er forferdelig å forholde seg til fra før. Anonymkode: 762e7...8db Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451849-inspirert-livet-etter-brudd/#findComment-150171574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. januar #4 Del Skrevet 6. januar Anonym bruker skrev (15 timer siden): Men hvordan kan jeg påvirke at de ikke kan bo der da. Melde til barnevernet? Da blir det nok bra stemning.. Han er forferdelig å forholde seg til fra før. Anonymkode: 762e7...8db Han finner gjerne ut av det selv, at han ikke klarer følge opp. Sånne menn vil ha 50/50 pga bidraget, men når kravene kommer om oppfølging, lekser, riktige klær, bursdagsinnbydelser osv så orker de ikke likevel. Eksmannen til søsteren min startet med annenhver uke, så ble det annenhver helg, nå er det ikke så mye engang 🙈 Anonymkode: a5eb1...c38 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451849-inspirert-livet-etter-brudd/#findComment-150171773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. januar #5 Del Skrevet 6. januar Vet hvor vanskelig det er å melde barnefar til BV, men det må gjøres. Evt ta en prat med familievernkontoret, helsesykepleier på skolen eller andre som kan støtte deg og evt vil reagere. Er stemningen dårlig har du ingen ting å tape. Du skylder han ingen ting. Barna derimot, er ditt ansvar 😘❤️ Anonymkode: 17160...394 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451849-inspirert-livet-etter-brudd/#findComment-150171779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. januar #6 Del Skrevet 6. januar Her er min anbefaling: Kall inn til meklingstime. Skriv en nøytral liste med forventningsavklaringer i forkant av møtet. Den bør inneholde opplagte forventninger som dusjing/tannpuss, oppmøte på kamper/treninger, leggetider, lekser, rene klær osv. Når barna er hos far er de hans ansvar. Hvis han ikke klarer sørge for måltider, hygiene, fritidsaktiviteter osv kan de ikke bo hos ham. Hvis dette hjelper er jo alt bra. Fører ikke dette frem må du melde ham til barnevernet. Hvis han ikke sørger for barnas grunnleggende behov så er det omsorgssvikt. Velg uansett dine kamper. Det er ikke omsorgssvikt om han av og til serverer frossenpizza til middag. Jeg har mine barn 100%. Det er selvsagt synd at faren ikke stiller opp for barna. Heldigvis har de det bra hos meg. Anonymkode: b61b6...bef Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451849-inspirert-livet-etter-brudd/#findComment-150171794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. januar #7 Del Skrevet 6. januar Anonym bruker skrev (3 timer siden): Her er min anbefaling: Kall inn til meklingstime. Skriv en nøytral liste med forventningsavklaringer i forkant av møtet. Den bør inneholde opplagte forventninger som dusjing/tannpuss, oppmøte på kamper/treninger, leggetider, lekser, rene klær osv. Når barna er hos far er de hans ansvar. Hvis han ikke klarer sørge for måltider, hygiene, fritidsaktiviteter osv kan de ikke bo hos ham. Hvis dette hjelper er jo alt bra. Fører ikke dette frem må du melde ham til barnevernet. Hvis han ikke sørger for barnas grunnleggende behov så er det omsorgssvikt. Velg uansett dine kamper. Det er ikke omsorgssvikt om han av og til serverer frossenpizza til middag. Jeg har mine barn 100%. Det er selvsagt synd at faren ikke stiller opp for barna. Heldigvis har de det bra hos meg. Anonymkode: b61b6...bef Veldig dårlig erfaring med mekling. For det første sier han lite/det som er forventet der og ikke noe "galt", smisker heller litt med damene der. Og krangler like mye når vi er ute døra. For det andre gjorde jo ikke de som jobbet der noe. Bare var der. Ungen krav, ingen forslag ikke noe. Ja, dette hat jo ikke hi noe med, opp til dere å lage avtale, bli enige osv. Hva er vitsen da? Anonymkode: 762e7...8db Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451849-inspirert-livet-etter-brudd/#findComment-150171845 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå