Gå til innhold

Dere som slanker dere - teller dere kalorier?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det er pyton å telle kalorier. Tidkrevende og ikke noe for min personlighet 🫢

Spiser sunt, og vet jo hvilke matvarer som inneholder mye kalorier. Spiser mengder av grønnsaker, ellers normalt. Har bare kuttet ned på mengden, én porsjon holder vs 3 porsjoner som jeg forspiste meg på før.

Begynte på 75 kg. Nå er jeg 63. Skal ned litt til, men jeg er ganske lav da. 

Anonymkode: 92cef...d20

Ja, har nettopp begynt med lifesum for å ha litt oversikt. Skal også fra 80-ca 67 kg. Ligger på litt over 1600 kcal og målet er satt til juni. Trener 2-3 gr i uka, så har lagt på meg i muskelmasse og derfor ikke gått ned så mye i kg. Men håper på mer nedgang utover. 

Anonymkode: d572b...201

Ja, det er eneste måten jeg klarer å vise «måtehold» på🙈. Jeg bruker Lifesum. Begynte med den under korona. Tok av 10kg og var veldig fornøyd med kroppen, men av aller størst betydning var helsa!

Så fikk jeg korona selv, høsten -22. Ble helt slått ut. Matlysten kom før den fysiske formen, for å si det sånn. Jeg kuttet appen, og det gikk som det måtte gå. I romjulen startet jeg på nytt. Skal også fra over 80kg til rundt 65-67 kg. Så håper jeg at jeg greier å få en varig nedgang denne gang😅

Anonymkode: 33170...394

Annonse

Nei. Gått ned fra 89 kilo til 64 kilo. Har halvert matinntaket til hvert måltid, ingen mat / snacks etter kl.18 og hver gang jeg får lyst på mat eller snacks må jeg finne på en aktivitet for å snu fokus. 

Anonymkode: eac6c...003

Nei, det holder ikke i lengden. Livsstilsendring, eller rett og slett matendring og holdningsendring virker. Gått ned tjue for ti år siden og går lett opp fire-fem i jula, det er det verdt, og så ned igjen så snart jeg går tilbake til enkelt og sunt kosthold.

Anonymkode: f6fdc...124

Ja! 
jeg har gått ned 15kg på 6mnd med Vg’s vektklubb. Før trente jeg mye, var mye i aktivitet og kunne spise omtrent hva jeg ville. Har aldri telt en kalori.  Etter at jeg fikk barn + en skade kom 15/20kg sigende på...

På vg har jeg lært om posjonsstørrelser, kaloriinnhold, næringsstoffer og bedre valg. Fortsatt kan jeg skeie ut litt, men jeg er blitt god på å hente meg inn igjen. 

Nå vil jeg ned 8 kg til, så får vi se 😜

Lykke til! 

nei jeg gjorde det i starten men gidder ikke det nå lenger med telling av kalorier og veie maten

ris og pasta tar jeg på øyemål og kjøtt ser man jo hvor mye er i selve pakken hvor mye den veier

det enesten jeg prøver og fokusere på nå er mindre godteri og flere skritt

Anonymkode: ad880...578

Jeg gjorde det en stund, med Lifesum. Ble da ganske god på å vite hvor mye kalorier de forskjellige tingene jeg spiser inneholder.

For at jeg skal gå ned må jeg ligge på rundt 1200 kalorier daglig! Men jeg har kontorjobb og generelt et ganske stillesittende liv også da.

Spiser jeg 1500 kalorier daglig går jeg ikke ned, og med en gang jeg bikker 1600-1799 går jeg opp 

Anonymkode: 1f9a6...c67

Teller karbo og prøver å ligge mellom 50 og 70gr  pr dag på det, men er ikke sånn veldig strikt. Teller ikke kalorier.

Gått ned 10 kg siden mai, begynte på 76 kg(75 kg er egentlig maxvekten jeg har gitt meg selv). Har spist karboredusert i flere år, men etter at jeg bikket 45 år har det vært vanskelig å holde vekta og sist vinter gikk jeg opp mer enn jeg burde. Så det er det jeg jobber med å å bort nå. Jeg kan ikke ligge på mer enn 100 gr karbo om jeg skal holde vekta. Pga mage/tarm problem kan jeg ikke spise kornprodukter, så reduserer en del karbo på det.

62 kg er ideal vekten min, men er 15 år og 3 svangerskap siden sist jeg veide det, så usikker på om det går, men skal gi det en sjanse nå utover våren.'

Jeg er også for lite fysisk aktiv og kjenner jeg har mistet muskelmasse nå når jeg har gått ned 10 kg, så må skjerpe meg der framover.

Anonymkode: 03438...c3f

Annonse

Gikk ned fra 95 til 68 for fire år siden. 
Telte ikke en kalori. Hverdagsmat skulle ikke overstige 10% fett, brukte sunn fornuft på mengde, spiste så mye frukt jeg ville, kuttet sukker første halve året, merket at sukkersuget ble borte og hadde ikke lyst på godis etterhvert. Jeg trente mye da, for å sikre at jeg brukte mer enn jeg fikk i meg, siden jeg ikke ville telle kalorier. 
Jeg gir fort opp når jeg må telle og styre, det blir for mye fokus på mat og hva jeg kan og ikke kan. 
Fortsatt holder jeg vekta. 10% fett i hverdagsmat er en enkel regel for meg fortsatt. 

Anonymkode: f85ed...4a2

Dere må tenke livsstilsendring. Å telle kalorier å slanke seg går en stund, men kan ikke holde på med det resten av livet. Spis sunt og variert og vær i bevegelse. Nok søvn og døgnrytme. Faste måltider, det er oppskriften 

Anonymkode: abfed...2d9

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Dere må tenke livsstilsendring. Å telle kalorier å slanke seg går en stund, men kan ikke holde på med det resten av livet. Spis sunt og variert og vær i bevegelse. Nok søvn og døgnrytme. Faste måltider, det er oppskriften 

Anonymkode: abfed...2d9

For min del er det å telle kalorier og veie mat en bevisstgjøring som gjør det enklere å ta ting på øyemål etterhvert.

Hos meg har nok opsjonene gradvis blitt større, og det kan gå med en neve nøtter her og litt skinke der uten at jeg tenker over det. Så in the end of the day føler jeg ikke at jeg har spist så mye. Når jeg så fører nøye oversikt blir jeg klar over hvor mange kalorier jeg får i meg uten å tenke over det, og det er helt nødvendig for meg for å få en varig endring. 

Anonymkode: d02da...47b

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

For min del er det å telle kalorier og veie mat en bevisstgjøring som gjør det enklere å ta ting på øyemål etterhvert.

Hos meg har nok opsjonene gradvis blitt større, og det kan gå med en neve nøtter her og litt skinke der uten at jeg tenker over det. Så in the end of the day føler jeg ikke at jeg har spist så mye. Når jeg så fører nøye oversikt blir jeg klar over hvor mange kalorier jeg får i meg uten å tenke over det, og det er helt nødvendig for meg for å få en varig endring. 

*porsjonene*

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Enig!

Nei. Jeg har telt kalorier før. Jeg går da ned i vekt på ren viljestyrke, og opp igjen like fort. Jeg blir fryktelig sulten av kalorirestriksjon. 

Nå har jeg funnet min greie, og har gått ned 8 kg til nå. Jeg spiser utelukket råvarebasert, med forlenget nattfaste. Spiser mellom 12 og 18, faster resten av døgnet. Bruker både fløte, meierismør, helmelk, og unngår de magre variantene. 
Masse grønnsaker og rent kjøtt og fisk. 

Denne måten å spise på passer meg perfekt. Opplever ikke en kamp mot min egen viljestyrke, fordi jeg er mett og fornøyd, har overskudd både på jobb og hjemme, trener 4 ganger i uka. 

Anonymkode: df3a2...39a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...