Gå til innhold

Kan hun få besøksforbud? Noen med erfaring?🌼

Anbefalte innlegg

Jeg skrev om situasjonen her for litt siden. Min venninne og hennes x har avsluttet forholdet. Han driver med psykisk vold etter min mening. Skriker til ungene, kommanderer de å gjør de ikke som gan sier skriker han mer. Han kaller min venninne stygge ting, også foran barna. Hun møter en mannfolk barndomsvenn som er god støtte for henne. X’en har tatt bilde av henne som han viste til henne som bevis. Nå har han også sagt at han «kjenner folk, at han vet hvor hun er til enhver tid og at hun ikke bør gå alene når hun har vært på besøk hos sin venn fordi mye rart kan skje med deg vettu». En åpenbar trussel i mine øyne, men han bortforklarer det sikkert til politiet. Jeg tenker at nå skal vi levere inn ett besøksforbud. Det siste der med at han bekreftet å ha tatt bilde, han kjenner folk så han vet hvor hun er til enhver tid og at hun ikke bør gå alene utenfor hos sin venn» det har vi på lydfil. De bor sammen i påventede av at han skal flytte ut. Hun lever i frykt, hans oppførsel eskalerer å besøksforbud kan kanskje få han ut av huset ganske raskt? Krisesenter er også en løsning men hun er redd. Forsøker å se på andre alternativer. Hva tror dere? Er det mulig å få han ut?

Anonymkode: c3fcc...08f

Fortsetter under...

Men hun bør jo komme seg vekk derfra først. Krisesenter? Det er mulig å få besøksforbud i eget hjem, men det skal litt mer til enn vanlig besøksforbud. Enn så lenge er jo dette hans hjem også.

Uansett - i denne situasjonen er dere nødt til å gjøre noe. Det høres ut som hun og barna kan være i fare. 

Anonymkode: 47f3d...c2b

Annonse

Etter min mening har hun ikke annet valg enn krisesenter. Og det vil jeg tror politiet vil mene også, da det er nær fysisk umulig å håndheve et besøksforbud med partene boende i samme hus. Og ut fra hva min svigerdatter forteller om besøksforbud, hun jobber forøvrig på krisesenter, skal det ganske mye til for å få utstedt et slikt. 

Krisesenteret jobber forøvrig aktivt sammen med politiet, og kan hjelpe henne med å få fortgang i utflyttingen, samt at politiet har en mulighet til å prate med mannen om adferden hans.

Jeg er så glad. Vi drar til politiet sammen i morgen og kontakter samtidig en advokat med tanke på barna og samvær videre. Jeg er så glad for at hun ser at det ikke er noen vei utenom. Dette må stoppe nå! 

hi

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er så glad. Vi drar til politiet sammen i morgen og kontakter samtidig en advokat med tanke på barna og samvær videre. Jeg er så glad for at hun ser at det ikke er noen vei utenom. Dette må stoppe nå! 

hi

Så bra! Ikke la henne trekke seg!

Anonymkode: 0779e...216

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...