Gå til innhold

Hva har dere lært, når skal jula vekk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har lært begge deler. Jula røk ut en gang mellom disse i barndommen. Selv starter jeg rett etter nyttår og tar litt og litt etter hvert som det passer. I år er det meste borte nå, siste rest røk idag, utenom utelysene. De får henge til slutten av januar, fordi jeg vil holde på lyset så lenge jeg kan ☺️

Nå kan både du, HI, og alle andre som leser denne tråden puste lettet ut.

Det er nemlig ingen fasit! Og ingen regel eller lovverk som regulerer det heller!

Du rydder altså vekk jula når du selv vil, uten å risikere hverken bøter eller annen straff.

(Men bare IKKE ha på pysj på julaften for da blir du utsatt for vreden til en mengde anonyme damer her inne)

Anonymkode: d7a68...f72

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er nemlig ingen fasit! Og ingen regel eller lovverk som regulerer det heller!

Du rydder altså vekk jula når du selv vil, uten å risikere hverken bøter eller annen straff.

(Men bare IKKE ha på pysj på julaften for da blir du utsatt for vreden til en mengde anonyme damer her inne)

Du klarte ikke å la en hyggelig tråd være? 

Anonymkode: c6246...925

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Så så, pust med magen. Du får ikke bot hvis du får i 17. mai-tog 3. mars heller, eller om du dukker opp i barnetoget iført pysj. Ikke får du annen straff heller. Kjør på, finnes det ikke lover og regler nedfelt i Grunnloven så er det fritt fram 👍🏻

Anonymkode: ea59e...24c

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Sikkert spurt om før, men hvorfor er det mindre stress å pynte 1. desember enn 23.? Fordi det føles som mindre tidspress? 

Jeg pynter sånn litt etter litt siste uka før jul når det meste av avslutninger, julebord og skolegreier er over og vi har rukket en kjapp julevask. Det er ikke stress i det hele tatt, tvert i mot ville jeg stresset mer om jeg følte jeg måtte hatt alt klart mye tidligere. Uansett syns jeg det er mer stress å skulle rydde jula ut enn inn.

Anonymkode: 38118...b09

Hovedgrunnen er at desember er mørk og trist, deilig med julestjerner i vinduene og tre med lys.I tillegg er det nok annet som skal ordnes 23. av mat., gjøre klart til besøk etc.

Det er ikke noe stress rundt å få ting på plass, vi tar det når det passer, som regel første søndag jeg har ungene i desember. Setter på julemusikk, drikker gløgg og spiser pepperkaker. Har uansett ikke enormt med pynt annet enn et stappfullt tre. Er ikke glad i lilla så dropper adventspynt.  

Jeg prøver å være ferdig med det meste av gaver før desember, så koser vi oss gjennom mnd. med de siste forberedelsene. Så lenge jeg slipper stappfulle kjøpesentre tar jeg det med ro, mye kjøpes black Friday/week i butikk eller på nett. Heldigvis ikke så mange å kjøpe til.

Anonymkode: a45e5...727

20. Dag 

Mest pga broren min har bursdag 10. Januar,  og vi måtte absolutt ha både tre og pynt oppe til etter han hadde feiret dagen. Når det var gjort, kunne vi rydde. 

Selv bruker jeg å rydde bort jula ca nå. Hadde ikke lyst å gjøre det denne helgen, kunne godt fått stå minst en uke til, men ser alle naboer har tatt ned alt, så begynte å kjenne på presset 🙈 Juletreet står enda da, der nekter jeg å gi meg 😆

Anonymkode: 123e1...542

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hva i all verden er det som tar så lang tid?

Det tok oss knapt tre timer å pynte til jul. Juletre og hele pakka. Regner med det tar kortere tid å rydde jula ut. 

Anonymkode: 1d7e6...e8b

Tar tid? Tror du det tar 20 dager å rydde bort julen?

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Tar tid? Tror du det tar 20 dager å rydde bort julen?

Æh, nei. Ser at denne ble klønete. Leser f.eks. her inne at det pyntes fra tidlig i desember, og mer og mer fram mot jul, mens det settes av en dag til å rydde jula ut. Har folk enorme mengder julepynt? 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hva i all verden er det som tar så lang tid?

Det tok oss knapt tre timer å pynte til jul. Juletre og hele pakka. Regner med det tar kortere tid å rydde jula ut. 

Da har du lite julepynt, og det er jo greit, men slik er det ikke hos oss alle.

Jeg rydda ut juletreet 2.januar. Da hadde jeg tatt alt annet julepynt før det. I år pynta jeg til siste helga i november ene og alene fordi jeg skulle ha julebord hjemme med jobben og ville ha julestemning. Så det ødela litt julegleden i desember. 

Anonymkode: 41019...0e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...