Anonym bruker Skrevet 5. januar #26 Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Vet ikke. Tipper nok hun heller ikke ville ta turen å levere selv. Fikk bare «vi har julekort til dere, så det er bare å hente en dag!:)» ble litt mer mas når vi ikke var innom enda fordi vi hadde viktigere ting å gjøre en å hente et papir kort. Anonymkode: ace76...356 Hun virker snål. Julekort sender man i verste fall så leverer man det, man forventer ikke at det skal bli hentet Anonymkode: fa3ad...911
Anonym bruker Skrevet 5. januar #27 Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): Hadde alle la de små ting være små hadde alle disse forumene hvert daue. Anonymkode: ace76...356 Godt poeng 🤔 Anonymkode: 4a298...bed
Anonym bruker Skrevet 5. januar #28 Skrevet 5. januar Jeg skjønner ingenting av denne tråden. Når ble man sjalu av å ikke hente julekort hos avsender? Helt normal folkeskikk å sende julekortene selv, man ber da ikke andre om å hente de… Koselig med kort, men ikke om de kommer med forventning om å kjøre rundt for å hente de. Aldri opplevd, heldigvis. Anonymkode: 46bc6...02e
Anonym bruker Skrevet 5. januar #29 Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg skjønner ingenting av denne tråden. Når ble man sjalu av å ikke hente julekort hos avsender? Helt normal folkeskikk å sende julekortene selv, man ber da ikke andre om å hente de… Koselig med kort, men ikke om de kommer med forventning om å kjøre rundt for å hente de. Aldri opplevd, heldigvis. Anonymkode: 46bc6...02e Nettopp det jeg tenker selv! koselig å få i postkassen men ikke der vi må kjøre omtrent 30 min for å bare hente et papir kort med upersonlig hilsen. Som man kan bare skrive i melding vis man ikke vil levere selv. Anonymkode: ace76...356
Anonym bruker Skrevet 5. januar #30 Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Her kommer mobbe patruljen inn ja.. målet er å alltid rakke ned på ts ALLTID, og gjøre seg selv til offer at ts er den store stygge ulven. Dere er jo egentlig ikke noe bedre selv en ts. Håper admin kommer inn Anonymkode: aca0d...47b Offer? Jeg spør om hvorfor du ikke kan si det jeg forslår. Da hadde ‘problemet’ løst seg på null komma svisj. Anonymkode: a74b6...22c
Anonym bruker Skrevet 5. januar #31 Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Offer? Jeg spør om hvorfor du ikke kan si det jeg forslår. Da hadde ‘problemet’ løst seg på null komma svisj. Anonymkode: a74b6...22c Jeg ser nå at du ikke er hi, men hun som kommer inn i alle tråder for å påstå at alle er ute etter å ta hi. Men jeg er fremdles like lite offer (for en utrolig merkelig ting å si), men jeg mener at kommunikasjon er nøkkelen her. Men det tror jeg blir for lite drama for hi. Anonymkode: a74b6...22c
Anonym bruker Skrevet 5. januar #32 Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg ser nå at du ikke er hi, men hun som kommer inn i alle tråder for å påstå at alle er ute etter å ta hi. Men jeg er fremdles like lite offer (for en utrolig merkelig ting å si), men jeg mener at kommunikasjon er nøkkelen her. Men det tror jeg blir for lite drama for hi. Anonymkode: a74b6...22c Bare ignorer å gå videre med ditt liv å la tråden min være. Kanskje det er flere som er lei av alle disse avsporingene og spekulasjonene. Offer kan bli sett som flere som går for å tråkke ned på bare en person vis du ikke ser det da. Greit å tråkke ned på andre og være spydig i trådene men ikke greit at andre sier fra at folk prøver å ta ts alltid? For det er sant. Viser jo at dere ikke er bedre en dere tror selv med å være ufin mot andre bare fordi dere kan Anonymkode: ace76...356
Anonym bruker Skrevet 5. januar #33 Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Bare ignorer å gå videre med ditt liv å la tråden min være. Kanskje det er flere som er lei av alle disse avsporingene og spekulasjonene. Offer kan bli sett som flere som går for å tråkke ned på bare en person vis du ikke ser det da. Greit å tråkke ned på andre og være spydig i trådene men ikke greit at andre sier fra at folk prøver å ta ts alltid? For det er sant. Viser jo at dere ikke er bedre en dere tror selv med å være ufin mot andre bare fordi dere kan Anonymkode: ace76...356 Nei, det kan ikke være et offer. Hvorfor kunne du ikke si til venninnen din at det ikke passet for dere å hente kortet selv? Hva svarte du på den første meldingen ang dette? Anonymkode: a74b6...22c
Anonym bruker Skrevet 5. januar #34 Skrevet 5. januar Det er vel ingen som skriver 10 julekort og begynner å mase om at folk må komme innom å hente kortene? Kortene jeg fikk til jul kom enten på døra eller i postkassa. Man drar ikke rundt å samler inn kort. Anonymkode: 3df5c...492
Anonym bruker Skrevet 5. januar #35 Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (5 timer siden): Nei, for de skulle ut på noe Anonymkode: ace76...356 De skulle noe hver eneste dag hele dagene før jul så du kunne ikke komme på besøk i det hele tatt...okei... Anonymkode: 5f7ce...af2
Anonym bruker Skrevet 5. januar #36 Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (48 minutter siden): De skulle noe hver eneste dag hele dagene før jul så du kunne ikke komme på besøk i det hele tatt...okei... Anonymkode: 5f7ce...af2 Fatta ikke helt kommentaren din. Men både dem og vi har hvert opptatt i den perioden. De har baby så de har sitt å gjøre og vi har våres ting å gjøre. Anonymkode: ace76...356
Anonym bruker Skrevet 5. januar #37 Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er vel ingen som skriver 10 julekort og begynner å mase om at folk må komme innom å hente kortene? Kortene jeg fikk til jul kom enten på døra eller i postkassa. Man drar ikke rundt å samler inn kort. Anonymkode: 3df5c...492 Trodde jeg også hehe. Noe annet er om man kommer på besøk og hadde fått det der da men det var ikke årsaken. Jeg tror nok ikke hun vet helt hvordan det funker. Fordi dette er det jeg også vet at de leverer i postkassa eller døra. Så tenker om vi for i år og så for de komme å levere. Men nå er jo kortet allerede i bås og fordi den har allerede fullført sin ting med god jul og godt nyttår. (Hadde spart på den om det var noe mer personlig skrevet så klart) Anonymkode: ace76...356
Anonym bruker Skrevet 5. januar #38 Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Trodde jeg også hehe. Noe annet er om man kommer på besøk og hadde fått det der da men det var ikke årsaken. Jeg tror nok ikke hun vet helt hvordan det funker. Fordi dette er det jeg også vet at de leverer i postkassa eller døra. Så tenker om vi for i år og så for de komme å levere. Men nå er jo kortet allerede i bås og fordi den har allerede fullført sin ting med god jul og godt nyttår. (Hadde spart på den om det var noe mer personlig skrevet så klart) Anonymkode: ace76...356 I bås? Anonymkode: a74b6...22c
Anonym bruker Skrevet 5. januar #39 Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (1 minutt siden): I bås? Anonymkode: a74b6...22c Jeg sparer ikke på mer en jeg må. Anonymkode: ace76...356
Anonym bruker Skrevet 5. januar #40 Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg sparer ikke på mer en jeg må. Anonymkode: ace76...356 Eller søppelet som noen kanskje mer er vant med å høre Anonymkode: ace76...356
Anonym bruker Skrevet 5. januar #41 Skrevet 5. januar Det er ikke vanlig å be folk komme å hente julekortet. Om man skal gi julekort til venner eller familie så leverer man det selv (ens ærend eller når man treffes) eller sender det i posten. Kan jo også høre om de kjører forbi, om man vet at de av og til gjør det, og kan komme innom, men det er ikke vanlig å legge opp til at de skal det og innenfor en gitt tid. Vi får julebrev av venner, men det får vi sammen med gavene. Vi prøver å ha klar gavene til de som bor lengst unna tidlig, slik at vi kan byttes om vi naturlig treffes i stedet for at en av oss må kjøre ens ærend i juletria. Men det virker som om HIs venninne tror de er bedre venner enn det de er. Hadde jeg blitt bedt om å hente et kort hos en venninne hadde jeg sagt at det kunne jeg når jeg kjørte forbi, men at jeg ikke skulle forbi før x eller ikke skulle forbi i nærmeste fremtid. Jeg hadde ikke gått å vært sur i det skjulte. Det blir fort mye grums om dere irriterer dere på hverandre for småting i stedet for å få det ut av veien. Med nok grums under teppet er det fort at vennskapet ryker til. Er det hele tiden småting som irriterer dere er dere kanskje vokst fra hverandre og da er det kanskje ikke så unaturlig å gå over til å være bekjente. Kan være lurt å heller velge dette enn å bygge opp mot noe som gjerne ender i noe som kan bli en litt sår konflikt. Anonymkode: b484e...04f
Sommerkroppen 2029 Skrevet 6. januar #42 Skrevet 6. januar Anonym bruker skrev (På 5.1.2025 den 4.37): Før nyttår og jul har jeg og min samboer hvert veldig travle så vi har jo ikke hatt tid. Men jeg trodde at den som lager slike kort er den som sender eller leverer dem i postkassen. Ikke at man selv må hente de. Jeg nekter liksom å kjøre motsatt vei 30 minutter for å hente et kort med upersonlig tekst med bare «vi ønsker deg og dine en god jul og god nyttår hilsen «pedersen familien» med bilder av dem og baby. Hun virket litt fornærmet nesten at vi hentet det dagen før nyttår fordi vi måtte kjøre nærme der de bor uansett. Så jeg tenkte jo jaja går innom henter så jeg slipper mye mas. Dette er noe jeg føler hun kunne heller sendt til meg i melding i digitalt. Ellers kjører jeg ikke 30 min for å hente igjen. Trodde jule og nyttårs kort hadde daua ut jeg? Anonymkode: ace76...356 Det kommer ikke helt klart fram hvordan hun la dette fram? Sa hun at de hadde et julekort klart til dere og at dere måtte komme og hente det? Eller litt sånn "vi har et kort her til dere som ligger klart hvis dere er forbi"? Man kan ikke forvente at folk kommer og henter julekort man selv har tenkt å dele ut, det er jeg enig i. Men det kan jo hende at venninnen din tenkte at du kom innom før jul?
Anonym bruker Skrevet 7. januar #43 Skrevet 7. januar Sommerkroppen 2029 skrev (På 6.1.2025 den 8.57): Det kommer ikke helt klart fram hvordan hun la dette fram? Sa hun at de hadde et julekort klart til dere og at dere måtte komme og hente det? Eller litt sånn "vi har et kort her til dere som ligger klart hvis dere er forbi"? Man kan ikke forvente at folk kommer og henter julekort man selv har tenkt å dele ut, det er jeg enig i. Men det kan jo hende at venninnen din tenkte at du kom innom før jul? Var litt mer sånn «vi har et julekort til dere her så må bare svinge innom å hente det en dag det passer» Tror ikke det, vi hang med dem i begynnelsen av desember før de fikk disse kortene. Om jeg hadde lagt julekort så er jo det en selvfølge at jeg leverer dem hos folk eller i deres postkasse men nå orker jeg ikke å kjøre hit og dit for å levere noe papir kort så jeg lar være hehe.. orker heller ikke å dra hos folk heller for å bare hente et kort med bare et simpel hilsen og bilder av dem og barnet deres. Ikke med hvor dyrt det er med bensin penger Anonymkode: ace76...356
Sommerkroppen 2029 Skrevet 7. januar #44 Skrevet 7. januar Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Var litt mer sånn «vi har et julekort til dere her så må bare svinge innom å hente det en dag det passer» Tror ikke det, vi hang med dem i begynnelsen av desember før de fikk disse kortene. Om jeg hadde lagt julekort så er jo det en selvfølge at jeg leverer dem hos folk eller i deres postkasse men nå orker jeg ikke å kjøre hit og dit for å levere noe papir kort så jeg lar være hehe.. orker heller ikke å dra hos folk heller for å bare hente et kort med bare et simpel hilsen og bilder av dem og barnet deres. Ikke med hvor dyrt det er med bensin penger Anonymkode: ace76...356 Da tror jeg ikke jeg hadde svart noe annet enn "så koselig, vi gleder oss til å se det neste gang vi er sammen 🙂 " Ikke frekt, men samtidig så sier du at du ikke kommer til å hente det.
Anonym bruker Skrevet 7. januar #45 Skrevet 7. januar Anonym bruker skrev (På 5.1.2025 den 17.48): Det er vel ingen som skriver 10 julekort og begynner å mase om at folk må komme innom å hente kortene? Kortene jeg fikk til jul kom enten på døra eller i postkassa. Man drar ikke rundt å samler inn kort. Anonymkode: 3df5c...492 Nå kan jo det hende da at venninna til ts har mast flere om å komme innom for å hente også, Noen folk er jo litt rare til tiders. Skjønner ikke hvorfor de lager slike kort og ikke gidder å levere dem selv. Det er jo ikke noe ære å få et slikt kort som ts beskriver. Å spesielt ikke bruke tiden på å kjøre bort for bare det Anonymkode: aca0d...47b
Blop Skrevet 7. januar #46 Skrevet 7. januar Anonym bruker skrev (På 5.1.2025 den 20.11): De skulle noe hver eneste dag hele dagene før jul så du kunne ikke komme på besøk i det hele tatt...okei... Anonymkode: 5f7ce...af2 Det er jo venninnen til hi som må levere det, ikke hi som må komme å hente det. Uavhengig av hva venninnen skulle eller hi skulle, så er det venninnen som må levere/sende kortet. Enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 7. januar #47 Skrevet 7. januar Sommerkroppen 2029 skrev (2 timer siden): Da tror jeg ikke jeg hadde svart noe annet enn "så koselig, vi gleder oss til å se det neste gang vi er sammen 🙂 " Ikke frekt, men samtidig så sier du at du ikke kommer til å hente det. Blir nok neste gang om hun ikke leverer det selv. Da får hun gi det om vi skal henge sammen en dag men ellers får hun levere det selv. Nå hentet vi det da vi skulle nær der hun bor men ellers hadde vi nok ikke giddet bryet Anonymkode: ace76...356
Anonym bruker Skrevet 7. januar #48 Skrevet 7. januar Blop skrev (2 timer siden): Det er jo venninnen til hi som må levere det, ikke hi som må komme å hente det. Uavhengig av hva venninnen skulle eller hi skulle, så er det venninnen som må levere/sende kortet. Enkelt og greit. Det jeg også tenker. Fleste pleier ikke å si fra at de har laget julekort men legger det i postkassen også blir det litt sånn «åå så koselig!» når man sjekker postkassen. Blir litt dumt å lage masse julekort og be folk hente selv, når man selv vil lage disse pluss det er jo ikke noe personlig i kortet heller men sånn som de lager til alle og bare vi ønsker deg og dine en god jul hilsen familien «nilsen». Det er liksom ikke helt verdt det å kjøre en halv time for Anonymkode: ace76...356
Anonym bruker Skrevet 7. januar #49 Skrevet 7. januar Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Det jeg også tenker. Fleste pleier ikke å si fra at de har laget julekort men legger det i postkassen også blir det litt sånn «åå så koselig!» når man sjekker postkassen. Blir litt dumt å lage masse julekort og be folk hente selv, når man selv vil lage disse pluss det er jo ikke noe personlig i kortet heller men sånn som de lager til alle og bare vi ønsker deg og dine en god jul hilsen familien «nilsen». Det er liksom ikke helt verdt det å kjøre en halv time for Anonymkode: ace76...356 Hahaha nei off. det hadde ikke jeg giddet å kjørt ut for selv engang. Tipper de også sier god jul og klem etter du får kortet så man trenger jo egentlig ikke et kort som sier absolutt det samme. Anonymkode: aca0d...47b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå