Gå til innhold

Pappa ruser seg og klappet til meg

Anbefalte innlegg

Han ruser seg og gjør mye rart, men er ikke ekstrem rusavhengig. Han har jobb og økonomi på stell, foreløpig.

Jeg ble sur etter en situasjon og spylte ned hans stoff. Han var ruset og klappet til meg.

Jeg er redd for at han er så avhengig, at hvis jeg nå straffer han ved å bryte kontakt med han, så vil han bare være lei seg og ruse seg mer.

Han er ikke så mye avhengig at han har krav på offentlig hjelp, eller blir prioritert.  Men det kan bli verre.

Jeg er i 20 årene. Hva bør gjøres?

Anonymkode: 883c1...31c

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451839-pappa-ruser-seg-og-klappet-til-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har krav på hjelp når han ruser seg. Er din mor i bildet? Når en far blir så sint at han klapper til deg så er det hans ansvar og ikke ditt. En far skal ikke ruse seg rundt barna sine. Råder deg til å vente til han er edru og snakk med han da. Du kan ta kontakt med hans fastlege og ytre din bekymring. Han må ville ha hjelp selv for å klare dette. Stakkars deg! Dette skal du ikke stå i alene 

Anonymkode: 6d2b5...f98

Dette er ikke ditt ansvar! 

Likevel - prøv å snakke med ham når han er edru/ren. Be ham søke hjelp. Mer skal ikke du gjøre. 

Skulle dette likevel skje igjen, så  mener jeg at du rett og slett bør skygge banen. 

Anonymkode: 45106...23e

Han må søke hjelp. Hvis du forteller ham i nykter tilstand at han klappet til deg, og han fortsatt ikke vil søke hjelp/bagatelliserer handlingen, er det ikke noe mer du kan gjøre, dessverre. Skjønner at det er tungt. Men du må fortelle ham at du ikke kan være rundt ham så lenge du ikke er trygg og han drar deg ned i søla. Han er voksen. Hans ansvar. Hvis han søker hjelp, ville jeg vært støttende hvis jeg var deg. 

Anonymkode: 6d51d...799

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...