Gå til innhold

Slutt for Fleischer Couture

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er også veldig trist at små merker får lite spalteplass med mindre det er snakk om konkursen. Store merker blir hypet opp i media og får mye gratis reklame. Store firma har mye større markedsførings budsjett til å nå ut til publikum mens små ofte ikke kommer lengre ut en sine kjernekunder, ofte ikke godt nok for å overleve i tøffere tider. Skulle ønske media faktisk skrev om ildsjeler som satser på å starte noe for seg selv. Samt at magasiner og blader faktisk trakk fram slike varer som ikke alle har hørt om. 

Anonymkode: a12a8...675

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Vi bruker alt gor mye klær. Det hadde vært helt fint at 90% av klesmerket og butikker forsvant, minst! Så kan folka der heller gjøre noe nyttig.

Anonymkode: 80000...f54

Hva er nyttig da mener du? Hvorfor er det bra at firmaer går konkurs og folk mister jobben? Er det ikke bra at folk kjøper klær da?

Anonymkode: db271...68c

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Vi bruker alt gor mye klær. Det hadde vært helt fint at 90% av klesmerket og butikker forsvant, minst! Så kan folka der heller gjøre noe nyttig.

Akkurat dette firmaet var jo et lite norsk firma som produserte kjempefine klassiske dunjakker med god kvalitet og lang levetid. Det er synd at de måtte legge ned. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva mener du alle de menneskene skal jobbe med da?

Anonymkode: d561e...3b8

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hva mener du alle de menneskene skal jobbe med da?

Vi trenger folk på sykehjem, til vedlikehold av jernbane, i barnevernet, til opprydding av plastforsøppling, til etterisolering av hus osv.

amandine skrev (1 time siden):

Akkurat dette firmaet var jo et lite norsk firma som produserte kjempefine klassiske dunjakker med god kvalitet og lang levetid. Det er synd at de måtte legge ned. 

Ikke hvis det betyr at folk bruker jakkene de har i steden. Produksjonen skjedde uansett i Kina, så så veldig norsk var det ikke.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja du kan jo si at vi bruker alt for mye klær, men jeg har brukt Fleschers couture jakken min i åtte år nå, og den er fortsatt like fin. Bedre å kjøpe få klær av god kvalitet, enn å shoppe masse hvert år. Jeg syns det er veldig trist at de er konkurs. Skulle gjerne kjøpt en jakke til i fremtiden. 

Anonymkode: 54bbf...d09

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja, alt hadde vært bedre hvis ting var litt mer som i Nord-Korea. Eller ikke. 

Anonymkode: b4f7f...ced

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja du kan jo si at vi bruker alt for mye klær, men jeg har brukt Fleschers couture jakken min i åtte år nå, og den er fortsatt like fin. Bedre å kjøpe få klær av god kvalitet, enn å shoppe masse hvert år. Jeg syns det er veldig trist at de er konkurs. Skulle gjerne kjøpt en jakke til i fremtiden. 

Anonymkode: 54bbf...d09

Ja, men det får du sikkert mulighet til. Det er massevis av andre bra produsenter og hvis jakka har god kvalitet holder den sikkert i 10 år til.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, alt hadde vært bedre hvis ting var litt mer som i Nord-Korea. Eller ikke. 

At bedrifter som ikke driver økonomisk går konkurs er vel mer normalt i kapitalistiske land enn i Nord Korea?

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

At bedrifter som ikke driver økonomisk går konkurs er vel mer normalt i kapitalistiske land enn i Nord Korea?

Kommentaren min var rettet til hun som mente vi burde kutte 90% av alle klesbutikker. Da hadde det blitt et stusselig utvalg igjen. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kommentaren min var rettet til hun som mente vi burde kutte 90% av alle klesbutikker. Da hadde det blitt et stusselig utvalg igjen. 

Utvalget hadde vært mer enn bra nok. Strengt tatt kunne de fleste av oss klart oss i årevis med de klærne vi har.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Der er vel muligens viktigere at dine barn og barnebarn har en levelig jordklode å bo på, enn at du skal kunne velge mellom hundrevis av stoffer, design og farger sånn at du føler du må kjøpe noe nytt hver gang rødt blir mer poppis enn lilla og en ny jeansmodell kommer på moten.

Anonymkode: 2c36b...ff6

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Der er vel muligens viktigere at dine barn og barnebarn har en levelig jordklode å bo på, enn at du skal kunne velge mellom hundrevis av stoffer, design og farger sånn at du føler du må kjøpe noe nytt hver gang rødt blir mer poppis enn lilla og en ny jeansmodell kommer på moten.

Anonymkode: 2c36b...ff6

Sånne som deg er ofte veldig hyklerske.

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Da er det jo dumt at butikker som fører klær av god kvalitet forsvinner, til slutt sitter vi igjen med butikker som HM og Temu som selger plagg som ser slitt ut etter en vask. 

Anonymkode: cbac4...755

Det er selvsagt trist at små aktører som leverer kvalitet ikke overlever. Jeg vil jo tro at dyrtiden spiller inn; færre har kunnet unne seg noe i den prisklassen. Klær har folk likevel for mye av. Jeg har måtte bytte ut garderoben den siste året og det er helt utrolig hvor stort brukttilbudet er. Jeg er opptatt av kvalitet av flere grunner og finner «alt» på tise og finn tilnærmet ubrukt. Da leter jeg ofte etter spesifikke modeller, merker og materialer.

Anonymkode: a8d18...e4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...