Gå til innhold

Bytte ut plastskjærebrett

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vært mye skriverier i det siste om at veldig mange av disse titanbrettene egentlig er blandingsbrett med litt titan, som gjør knivene sløve.

Tre fungerer i de fleste tilfeller mer enn godt nok.

Jeg har et i planst jeg bruker til rått kjøtt, ellers bruker jeg tre.

https://www.tv2.no/underholdning/refser-influensere-etter-samarbeid-slipper-unna-med-det/17171556/

Anonymkode: d4d6d...98d

Vi har byttet fjøler og redskaper i plast ut med tre, ja. Egentlig alltid hatt en del av tre, men i sommer kvittet vi oss med plast. 

Bruker ikke teflon heller, ikke gjort på mange år. Det er nok farligere enn mikroplast. (?)

Anonymkode: 8a6ed...692

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Vært mye skriverier i det siste om at veldig mange av disse titanbrettene egentlig er blandingsbrett med litt titan, som gjør knivene sløve.

Tre fungerer i de fleste tilfeller mer enn godt nok.

Jeg har et i planst jeg bruker til rått kjøtt, ellers bruker jeg tre.

https://www.tv2.no/underholdning/refser-influensere-etter-samarbeid-slipper-unna-med-det/17171556/

Hvorfor bruker du plast til kjøtt, det blir ikke mindre bakterier på det enn trefjøler? 

Anonymkode: cdc4a...0e8

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Hvorfor bruker du plast til kjøtt, det blir ikke mindre bakterier på det enn trefjøler? 

Anonymkode: cdc4a...0e8

Fordi den kan tas i oppvaskmaskin.

Det sitter nok mye i hodet, men jeg føler jeg må ta fjøla jeg har kuttet kylling på i oppvaskmaskinen...

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Får å slippe skjærebrett i plast, er det tre man må over på? Eller fungerer disse Titanbrettene? 

Tips til gode skjærebrett? Gjerne som tåler oppvaskmaskin. Føler ikke drt blir rent av håndvask om man har skjært kjøtt feks. 

Anonymkode: 5239b...d68

Bruker brett i tre. Skjærer av og til rått kjøtt på en middagstallerken. Men trefjøler kan gnis inn med salt og stå en stund før de vaskes, så vil evt bakterier fra rått kjøtt forsvinne.

Anonymkode: 80270...3a4

Jeg bruker skjærebrett i tre. Hvis jeg bruker det til kjøtt vasker jeg med glovarmt vann og zalo rett etter bruk. Så bruker jeg det til grønnsaker el etterpå. Ingen har noen gang blitt syke av dette hos oss. Liker ikke diss plastfjølene. Vi har for det meste kjøkkenredskaper i tre eller stål også.

Anonymkode: 6824f...bef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...