Gå til innhold

Noen med lite motivert skoleungdom på ungdomskolen som det allikevel har gått greit med på vgs?

Anbefalte innlegg

Kjenner at jeg er bekymret for ungdommen vår. Hen bryr seg lite om skolearbeid, sier at det er vanskelig å følge med i undervisningen. Klassemiljøet er preget av mye uro og lite respekt.

Anonymkode: ca14a...2b4

Fortsetter under...

Jupp. Tok seg litt sammen det siste halvåret, økte karaktersnittet, kom inn på førstevalget på vgs, fant sin ting, ble klassens beste, fikk lærlingplasser kastet etter seg og gjør det nå utrolig bra på alle plan.

Det er alltid håp og aldri for sent.

Anonymkode: 35f23...f31

Anonym bruker skrev (På 3.1.2025 den 20.28):

Jupp. Tok seg litt sammen det siste halvåret, økte karaktersnittet, kom inn på førstevalget på vgs, fant sin ting, ble klassens beste, fikk lærlingplasser kastet etter seg og gjør det nå utrolig bra på alle plan.

Det er alltid håp og aldri for sent.

Anonymkode: 35f23...f31

Ekspander  

Tusen takk for positivt svar. Jeg er ganske bekymret men kanskje det kan ordne seg🙏

Anonymkode: ca14a...2b4

Hvilket trinn går ungdommen på? Har ei i 9.klasse nå og det er det mest demotiverende året for de. Opplevde det med hun på 16 år og, hun endret seg etter sommeren til når hun begynte i 10.klasse, fikk bedre karakterer. Går nå 1.året elektro og gjør det veldig bra.

Anonymkode: 5456f...434

Ungdomsskolen er de verste årene på alle måter. Støt og uro, lærere som skriver anmerkninger for alt og mye mas. Vår sønn gikk ut av ungdomsskolen med 2,3 i snitt. Gikk ut av videregående med 4,9 i snitt. Alt blir bedre på videregående. Da er de mer moden, motivert og skjønner at de må jobbe for å nå målene sine 

Anonymkode: 928ed...936

Ja. Min niese, veldig dårlig miljø i klassen og skolen var hårreisende. Tok seg ikke bryet med å legge til rette (dysleksi) for eleven i følge de var uansett under pari. Det sa de i møte hvor hun var til stede. 

Vidergående nå, 6’ere i nesten alle fag 👏🏻 Så godt å se hvordan hun blomstrer, helt ærlig ville det vært episk om hun dro ned på skolen med vitnemålet og en tørr replikk: eneste under pari her er undervisningen. 

Anonymkode: 8cbe0...255

Annonse

Jeg har tre barn på 17, 20 og 23 år, og alle har hatt bedre karakterer på vgs enn på ungdomsskolen.

Det skjer noe med både modenhet og motivasjon når de blir eldre, ikke minst blir "hva skal jeg med dette" byttet ut med et mer riktig fokus på hvorfor de jobber med tingene de jobber med på skolen. Ting blir mer relevant for hva de ønsker videre.

De to eldste mine har begge tatt fagbrev på hvert sitt felt, og begge har fortsatt å studere etter det. Mye mer målbevisste og jobber mot et mål.

Yngste går i 2.klasse og fikk faktisk en 6'er nå til jul, hadde bare 3'ere, 4'ere og en 2'er på ungdomsskolen, nå er det 4'ere og 5'ere, pluss den ene 6'eren.

Anonymkode: c980c...fe8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...