Gå til innhold

Dere som har erfaring med farging av tekstiler/klær

Anbefalte innlegg

Jeg har en oransje collegegenser som har blitt stygg i fargen. Den er grå-oransje nå. Hva vil dere tro funker som ny farge, med det utgangspunktet?

Jeg ønsker mørk plommefarge, men vil det oransje lyse gjennom tro? Er svart det sikreste?

Anonymkode: b1028...6a5

Fortsetter under...

Min erfaring er at det dekker veldig godt om det er bomullstoff.

Men sist jeg farget tok ikke tråden farge. Var en bomullkjole som jeg farget olivengrønn, men alle sømmene i kjolen var sydd så tråden syntes, og den tok ikke farge 🙈

Anonymkode: 3a8eb...068

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Min erfaring er at det dekker veldig godt om det er bomullstoff.

Men sist jeg farget tok ikke tråden farge. Var en bomullkjole som jeg farget olivengrønn, men alle sømmene i kjolen var sydd så tråden syntes, og den tok ikke farge 🙈

Anonymkode: 3a8eb...068

Takk for svar. Da var set syntetisk stoff i sømmen?

sug lut skrev (5 minutter siden):

Jeg har også opplevd å farge noe der tråden var syntetisk, det ble faktisk en helt fin effekt der sømmene tok fargen litt annerledes. Du kan jo bare prøve, HI, om plagget uansett ikke er som du ønsker det nå.

Ja, jeg kan jo prøve. Jeg ser det er mansjettene som har en annen farge nå - de har ikke blitt så misfarget. Så skulle tro det er de som er laget av polyester. 

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg kan jo prøve. Jeg ser det er mansjettene som har en annen farge nå - de har ikke blitt så misfarget. Så skulle tro det er de som er laget av polyester. 

Hvis du ikke bruker den som den er, så har du jo ikke noe å tape. Hva fargen blir vil jeg imidlertid ikke spå... Oppdater gjerne! :)

sug lut skrev (2 minutter siden):

Hvis du ikke bruker den som den er, så har du jo ikke noe å tape. Hva fargen blir vil jeg imidlertid ikke spå... Oppdater gjerne! :)

Ja, det er jo helt sant! Jeg tror jeg prøver senere i dag😀

sug lut skrev (4 timer siden):

Haha, kan rapportere om et totalt mislykket fargeforsøk. Den ble svart, men det oransje lyser skikkelig gjennom🤣🤣🤣. Tipper det er polyesteren som ikke tok opp farge. 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Haha, kan rapportere om et totalt mislykket fargeforsøk. Den ble svart, men det oransje lyser skikkelig gjennom🤣🤣🤣. Tipper det er polyesteren som ikke tok opp farge. 

Vel vel, det var et forsøk verd!:(

Ser du allerede har farget plagget. Hadde jeg sett dette før, så ville jeg har frarådd deg på det sterkeste å ikke utsette vaskemaskinen for farging. Min ble ødelagt av det, og det var rester av fargen lenge etterpå. 

Anonymkode: 8d90e...477

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ser du allerede har farget plagget. Hadde jeg sett dette før, så ville jeg har frarådd deg på det sterkeste å ikke utsette vaskemaskinen for farging. Min ble ødelagt av det, og det var rester av fargen lenge etterpå. 

Anonymkode: 8d90e...477

Jeg får kjøre den tom noen ganger. Håper det hjelper. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...