Gå til innhold

Jobb mail dritt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tipper det er Authenicator som nevnt. En veldig vanlig app for tofaktor innlogging. 

På jobb bruker vi Visma, og må bruke denne for å logge inn i tillegg til eget passord. 

IMG_2744.jpeg

Anonymkode: de758...3dc

Jepp, men jeg har ingen kode?? 

Anonymkode: 351d1...69b

Annonse

Til helvete med hele forbanna dritten! Nå har jeg snart brukt ei arbeidsuke til å lakke med denne innviklet dritten!!! Ikke er det mulig å få hjelp av sjefen heller ang pålogging. Så det får til helevete være!! Ikke mitt problem at info ikke kommer frem! Har gitt beskjed at jeg ikke får det til. Får til svar : fint om du får ordnet det. Nå gidder jeg ikke mer! Skal det være så komplisert med en mail adr at man må ha it utdannelse kan det til helvete være hvis han ikke er interessert å hjelpe 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Til helvete med hele forbanna dritten! Nå har jeg snart brukt ei arbeidsuke til å lakke med denne innviklet dritten!!! Ikke er det mulig å få hjelp av sjefen heller ang pålogging. Så det får til helevete være!! Ikke mitt problem at info ikke kommer frem! Har gitt beskjed at jeg ikke får det til. Får til svar : fint om du får ordnet det. Nå gidder jeg ikke mer! Skal det være så komplisert med en mail adr at man må ha it utdannelse kan det til helvete være hvis han ikke er interessert å hjelpe 

Se om du har mulighet til å velge annen autentisering - som sms. Det bør komme ett valg ved pålogging der du kan bytte innloggingmetode . 

Anonymkode: 92772...930

Annonse

Det er totrinns, den kan være litt vrien å få i gang hvis du har mistet gjenopprettingskoden og ramlet ut. Hvis alt stopper må administrator hjelpe deg. 

Ok, koden du skal legge inn når du logger på mailen er en 6 sifret kode som kommer opp i Authenticator appen. Den du ser bilde av i toppen delt av en annen bruker, 3dc) koden ser slik ut når du trykker på den for Microsoft (hvis du har flere, jeg har mange) 
Til høyre for passord ser du ikon for kopi (firkanten), trykk på den og flipp over til Mail der du skal logge inn og lim den inn. Koden endres med 30 sek intervall, så vent til du får helt ny, da har du litt tid på deg. 

IMG_0492.thumb.jpeg.b7cc1aef6d5a2a8ab5a9cd594ca0125e.jpeg

Hvis denne appen ikke fungerer og du ikke har tilgangsnøkkel som ble laget da den ble opprettet, sjekk om du kan velge kode på sms direkte fra innlogging på Microsoft. Den finner du ved å trykke på den blå teksten ved siden av «har du problemer» i bildet du delte. Når denne ble satt opp, ble det forhåpentligvis lagt opp kontaktinfo for gjenoppretting 🙏🏻

Ja, det kan virke irriterende, men jeg skal garantere deg at en runde hvor du blir hacket er MYE mer frustrerende. Så bruk totrinns! 

Anonymkode: e9fa8...d7d

Anonym bruker skrev (På 3.1.2025 den 0.02):

Tipper det er Authenicator som nevnt. En veldig vanlig app for tofaktor innlogging. 

På jobb bruker vi Visma, og må bruke denne for å logge inn i tillegg til eget passord. 

IMG_2744.jpeg

Anonymkode: de758...3dc

Ja, det er denne som også brukes til Microsoft. Noen har dog en annen versjon ved android, Google Authenticator. Det er enten en kryssstjerne med forskjellige farger eller en lilla runding med hengelås i. 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ja, det er denne som også brukes til Microsoft. Noen har dog en annen versjon ved android, Google Authenticator. Det er enten en kryssstjerne med forskjellige farger eller en lilla runding med hengelås i. 

Dette er noe av det største dritten jeg hr vært borti. Gå inn på authenticator står det når jeg allerede er inne. Tast inn koden står det.. kode med to bokstaver, men den er feil hver jævla gang!! 
jeg er ikke helt dum når det gjelder det digitale, men dette er jo noe skakkjørt dritt! Sjefen gidder ikke sende mail på min private mai og kun jobb mail, men ingen gidder å hjelpe meg! 

Det kan se ut som du må sette den opp på nytt. Foreslår at du prøver det. Følg bruksanvisningen slik du gjorde da du satte den opp første gang. Får du det ikke til så avtal møte med IT/den mest tekniske innsikt og gjør dere det sammen. Er du på hjemmekontor så dra inn på kontoret når det er noen der som kan hjelpe deg. 

Anonymkode: 0e864...50b

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det kan se ut som du må sette den opp på nytt. Foreslår at du prøver det. Følg bruksanvisningen slik du gjorde da du satte den opp første gang. Får du det ikke til så avtal møte med IT/den mest tekniske innsikt og gjør dere det sammen. Er du på hjemmekontor så dra inn på kontoret når det er noen der som kan hjelpe deg. 

Jeg skal kontakte IT mandag. Før logget jeg bare inn, men det går ikke lengre. Nå må jeg ha den jævl.. appen ser det ut som. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skal kontakte IT mandag. Før logget jeg bare inn, men det går ikke lengre. Nå må jeg ha den jævl.. appen ser det ut som. 

Ja, det er mange som bedrer sikkerheten ved å legge på to-fase-innlogging. Dere er nok egentlig litt sent ute om dere ikke implenterer det før nå, men det kommer jo litt an hvilke data dere har i systemene deres og konsekvensene av å bli hakket.

Her må det ha skjedd noe. Har brukt Authenticator fullstendig problemfritt i flere år, men var nøye ved første gangs oppsett og nøye da jeg skifta telefon sist. 

Er du sikker på at du har korrekt oppsett? Få hjelp fra IT, sjefen din kan antakelig ikke hjelpe deg uansett. 

Anonymkode: 7fd0e...cc8

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette er noe av det største dritten jeg hr vært borti. Gå inn på authenticator står det når jeg allerede er inne. Tast inn koden står det.. kode med to bokstaver, men den er feil hver jævla gang!! 
jeg er ikke helt dum når det gjelder det digitale, men dette er jo noe skakkjørt dritt! Sjefen gidder ikke sende mail på min private mai og kun jobb mail, men ingen gidder å hjelpe meg! 

6 siffer på Authenticator til Microsoft, rart hvis du har 2 bokstaver 🤔

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Her må det ha skjedd noe. Har brukt Authenticator fullstendig problemfritt i flere år, men var nøye ved første gangs oppsett og nøye da jeg skifta telefon sist. 

Er du sikker på at du har korrekt oppsett? Få hjelp fra IT, sjefen din kan antakelig ikke hjelpe deg uansett. 

Anonymkode: 7fd0e...cc8

Har ikke peiling 

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Trykk på "Jeg kan ikke bruke appen nå" - da skal du kunne få kode på sms 

Appen ser helt normal ut da, med to tall.. ikke bokstaver. 

Anonymkode: 92772...930

Får ikke kode. Kommer bare tilbake til det jeg skal trykke for å få den koden på 2 tall 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...