Gå til innhold

Er det så galt og feil å dra på cup når det er romjul?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selvsagt. Det er flere store arrangementer innen idretten i juleuka. Å satse på idrett medfører jo at man forsaker familietid, og særlig høytider. Min tenåring spilte kamp andredag. 

Anonymkode: ce216...737

Jeg har aldri vært så begeistret for aktiviteter i romjulen.  Jeg har vært med i FAU, deltatt på dugnader, bakt kaker, vært sjåfør osv resten av året, men akkurat i romjulen har jeg alltid ønsket å bruke tiden på min egen familie.  

Men jeg har ingen problemer med å forstå at andre familier prioriterer annerledes.  

Ett av barna mine har tidligere deltatt i cup i romjulen, jeg tror faktisk jeg var med på dugnad også.  

Anonymkode: ac4a8...734

For dem som uansett bare er hjemme og slapper av ser jeg ikke at det er noe problem at barna er på cup i romjula. 

For mine barn, som benytter all ledig tid i helger og ferier til å være på hytta/ i alpinbakken, så har de alle valgt å slutte på håndball, fordi mange cuper i helger og ferier i store deler av vinterhalvåret hindret dem fra å drive med sine andre interesser. 

Fotball derimot, hvor kamper og treninger nesten uten unntak skjer på hverdager, og en og annen helg i sommerhalvåret, er helt uproblematisk. 

Dette er en vurdering hver enkelt familie gjør for sin situasjon. For oss er det ikke aktuelt. 

Anonymkode: cce3e...811

Cup i juleferien er ikke noe jeg ville foretrukket. Det er nok av virkedager og helger man kan gjøre det på. Romjula er for ferie, avslapning og samvær med familie og venner. Dugnad og tvungen sosialisering er noe man kan utsette til over nyttår. 

Annonse

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

For dem som uansett bare er hjemme og slapper av ser jeg ikke at det er noe problem at barna er på cup i romjula. 

For mine barn, som benytter all ledig tid i helger og ferier til å være på hytta/ i alpinbakken, så har de alle valgt å slutte på håndball, fordi mange cuper i helger og ferier i store deler av vinterhalvåret hindret dem fra å drive med sine andre interesser. 

Fotball derimot, hvor kamper og treninger nesten uten unntak skjer på hverdager, og en og annen helg i sommerhalvåret, er helt uproblematisk. 

Dette er en vurdering hver enkelt familie gjør for sin situasjon. For oss er det ikke aktuelt. 

Anonymkode: cce3e...811

På mitt barns lag har ingen av ungdommene andre idretter eller fritidsaktiviteter de må dele tiden sin med. De er 16, snart 17 og lever og ånder for håndball. De hadde nok spilt håndball både julaften og 17. mai hvis det var mulig. Det er vel ofte sånn i den alderen at de har valgt hva de har lyst å drive med. 20 av 25 av dem har valgt å gå toppidrett håndball på diverse skoler så her satses det hardt. Heldigvis stiller de aller fleste foreldrene seg positive til dette og de stiller opp på både kamp og cup. Noen dro med hele familien på cup også. Det handler mest om å prioritere det ungene elsker å holde på med. Hi

Anonymkode: 1d529...e83

Sommerkroppen 2029 skrev (4 minutter siden):

Cup i juleferien er ikke noe jeg ville foretrukket. Det er nok av virkedager og helger man kan gjøre det på. Romjula er for ferie, avslapning og samvær med familie og venner. Dugnad og tvungen sosialisering er noe man kan utsette til over nyttår. 

Dette er en cup det ikke er så lett å legge til andre tider. Det er en lang cup og er for hele Norden. Kjedelig for de som spiller på et lag hvor de aller fleste får lov til å være med og hvor man selv må være hjemme fordi foreldrene mener det er ferie. Slike cuper er også noe laget jobber mot i lang tid. Hi

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Dette er en cup det ikke er så lett å legge til andre tider. Det er en lang cup og er for hele Norden. Kjedelig for de som spiller på et lag hvor de aller fleste får lov til å være med og hvor man selv må være hjemme fordi foreldrene mener det er ferie. Slike cuper er også noe laget jobber mot i lang tid. Hi

Nei men da må man jo bare stille opp, når ungene først er med på dette. Men personlig synes jeg jo at slike aktiviteter i julehøytiden er noe tull. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Foreldrene «mener» det er ferie? Hvis foreldrene har juleferie, så ER det jo ferie. Det er vel ikke noe å bli så fornærma for at enkelte foretrekker at cuper og dugnader legges utenfor juleferien. Alle har behov for å slappe av og være sammen med familien uten andre forpliktelser, og julen passer fint til det. De fleste sender vel barna sine på cup hvis barna ønsker det, men det er uansett ok å ønske å være hjemme i jula.

Anonymkode: 6deb8...3f9

Nei, det er ikke noe galt i å delta på romjulscup. Særlig for håndball er jo det et høydepunkt. Venninner har ikke noe med hvordan andres familier prioriterer. Her er det fotball det går i, alle tre har vært på romjulscup. Fint avbrekk fra sofa og familietid for både dem og oss foreldre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...