Gå til innhold

Er det så galt og feil å dra på cup når det er romjul?

Anbefalte innlegg

Ei venninne her hengte seg veldig opp i at ungdommen dro bort i romjula for å spille håndball. Hun mente at det var feil å betale så mye for at det ene barnet fikk reise bort( totalt 4500kr) og at det er feil at idretten tar over familie -julen.. cupen henger veldig høyt og er noe av det største man kan få være med på når man er 16.. hadde deres fått reise? Vi betaler selvsagt like gjerne for andre barn som skal ut og å noe i idretten.

Anonymkode: 1d529...e83

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det finnes virkelig ingen andre tider på året å arrangere det??

Anonymkode: 72b2b...d90

Dette er Norden cup og de har en lang tradisjon med å arrangere den i romjulen. Hi 

Anonymkode: 1d529...e83

Ungen hadde fått dratt hvis han/hun virkelig hadde lyst. Men jeg hadde ikke brukt en brøkdel av et sekund på å bake kake til kiosken, som parkeringsvakt, kioskvakt eller noe som helst annet. Romjula skal jeg ha fred, det er nok å drive med ellers i året.

Anonymkode: 6deb8...3f9

Annonse

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Ungen hadde fått dratt hvis han/hun virkelig hadde lyst. Men jeg hadde ikke brukt en brøkdel av et sekund på å bake kake til kiosken, som parkeringsvakt, kioskvakt eller noe som helst annet. Romjula skal jeg ha fred, det er nok å drive med ellers i året.

Mens vi har brukt en dag i romjulen til dugnad i håndballklubben i sikkert 10 år. Det er den ene dagen på hver av oss, og ungene har det helt fantastisk, en liten investering i barnas idrett synes jeg

Anonymkode: 5b217...ee2

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Mens vi har brukt en dag i romjulen til dugnad i håndballklubben i sikkert 10 år. Det er den ene dagen på hver av oss, og ungene har det helt fantastisk, en liten investering i barnas idrett synes jeg

Enig med deg. I romjulen har vi som regel fri og stiller mer enn gjerne til dugnad. Det er jo noe familien gjør sammen og for oss er det juletradisjon. 

Jeg lar meg stadig overraske over alle som mer enn gjerne sender barna på aktiviteter, men som har stor aversjon mot å bidra selv det minste. 

*Miss Marple* skrev (23 minutter siden):

Enig med deg. I romjulen har vi som regel fri og stiller mer enn gjerne til dugnad. Det er jo noe familien gjør sammen og for oss er det juletradisjon. 

Jeg lar meg stadig overraske over alle som mer enn gjerne sender barna på aktiviteter, men som har stor aversjon mot å bidra selv det minste. 

Men kjære vene 🤣 Tenker du at fordi man ikke ønsker å bruke romjula på dugnad, så har man generelt stor aversjon mot å «bidra selv det minste»? Jeg skal love deg at jeg har gjort min andel dugnadsarbeid innenfor idretten. Jeg har bakt kaker, solgt lodd, fuglenek og sokker, fått laget kalender av idrettslaget, vært med fem dager på cup i utlandet, rydda hinderbaner, lossa høy og flis og sørget for morgenforing av hester som verken er mine eller dattera mi sine, beisa låvebegger og spyla stallbokser, sittet timesvis i sekreteriat og i kiosk, alt med lyst og glede. Men i romjula ønsker jeg altså å ha fri. Du er rimelig vrang og vanskelig hvis du mener det kvalifiserer til tittelen «en som ikke bidrar selv det minste».

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så hyggelig for deg og dere😊 Selv foretrekker jeg å ha fri i romjula, og det gjør heldigvis barna mine også. Hele familien har det helt fantastisk med en friuke, og det er en fin investering i oss som familie 😊 Det er mange andre uker å ta av for å bidra til idretten 😀

*Miss Marple* skrev (39 minutter siden):

Hvorfor så dømmende? Du vet jo ingenting om hun de siterer eller andre, bidrar mye resten av året. Det må faktisk være lov å ikke ha lyst til å ha det som juletradisjon, når man kanskje først har litt fri uten at man skal få dumme kommentarer ang det.

Anonymkode: b4462...10f

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Helt greit om de ønsker det selv. 

At noen gidder å arrangere cup i romjula derimot er over min forstand! 🙈🙈 

Anonymkode: e6b21...28d

Ungdommer eeeeelsker familieselskap....

Anonymkode: f3626...f4d

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Men kjære vene 🤣 Tenker du at fordi man ikke ønsker å bruke romjula på dugnad, så har man generelt stor aversjon mot å «bidra selv det minste»? Jeg skal love deg at jeg har gjort min andel dugnadsarbeid innenfor idretten. Jeg har bakt kaker, solgt lodd, fuglenek og sokker, fått laget kalender av idrettslaget, vært med fem dager på cup i utlandet, rydda hinderbaner, lossa høy og flis og sørget for morgenforing av hester som verken er mine eller dattera mi sine, beisa låvebegger og spyla stallbokser, sittet timesvis i sekreteriat og i kiosk, alt med lyst og glede. Men i romjula ønsker jeg altså å ha fri. Du er rimelig vrang og vanskelig hvis du mener det kvalifiserer til tittelen «en som ikke bidrar selv det minste».

Ok. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ungdommer eeeeelsker familieselskap....

Anonymkode: f3626...f4d

Hehe, tenkte ikke på ungdommen,  de har det nok helt supert 😊 

Men det må jo et helt apparat til for å arrangere en cup. Personlig hadde jeg aldri i verden offra romjulen på dugnad! Da har jeg FRI!  

Og før noen kaller meg lat og unnasluntrer, så stiller jeg opp på alt gjennom hele året, inkludert varetelling rett etter nyttår. Den uka mellom jul og nyttår er kun MIN, da sitter jeg i sofaen og drikker vin og koser meg med mat.  

Om ungene hadde ville vært med på noe sånt hadde de selvsagt fått dra. 

Anonymkode: e6b21...28d

*Miss Marple* skrev (2 timer siden):

Ok. 

Wow. Dett var et smålig svar, selv fra deg. Hva med bare å innrømme at du var litt vel kjapp og dømmende der. Det skader ikke vet du. 

Anonymkode: 0829b...346

Det er helt greit her i huset. Vi er en familie med turnusarbeidere og folk med vakt, så aldri noe fast som skjer utenom julaften og nyttårsaften, og hvem som er der avhenger sv mye. Så om en unge eller to drar på cup er det helt greit. 
Det er like greit som når morfar får vakttelefon under julemiddagen og må dra ut på jobb, eller jeg og tanta kommer hjem ifra jobb rett før julemiddagen står på bordet og onkel drar på jobb midt i pakkeåpningen. 

I år er første gang siden jeg var 17år jeg har har fri en hel uke i jula, det har vært helt merkelig. Hadde endel fri igåfjor også, men ikke så lenge som i år. Eldste datter så jeg julaften og hun var innom en snarvisitt en av de andre dagene, hun måtte hente mer rent tøy. Hun koser seg hos kjæresten i jula, der er det flere små tsntebarn så skjønner hun heller er der og det skal hun få lov til å være. 

Anonymkode: ea823...38a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...