Gå til innhold

Hvordan skal skrella mozzarella ostestenger smake?

Anbefalte innlegg

https://meny.no/varer/ost/mozzarella/mozzarella-7034280000569

Jeg smakte på en sånn nå, synes den smakte litt rart, småsurt kanskje. De gikk ut på dato for noen uker siden. Kan de ha blitt dårlige? Har smakt de før, men det er lenge siden så husker ikke hvordan de skal smake.

Anonymkode: fb3e9...2fb

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

De smaker litt syrlig. Tviler på at de var dårlige. Hvis ikke de var sleipe og "slimete". De smaker ikke mye de der. Som en syrlig norvegia kanskje.. 

Anonymkode: d4b58...174

De var ikke sleipe eller slimete i det hele tatt, så og luktet helt fint. Det var en litt sånn sur/syrlig smak, kan ikke huske at de smakte sånn sist, så jeg ble litt usikker siden de var en god stund over datoen.

Hi

Anonym bruker skrev (På 2.1.2025 den 15.42):

Mozzeralla går vel som mykost? De skal ikke spises så lenge etter utgått dato, de blir dårlige.

Hardoster kan du trygt spise så lenge det ikke er mugg på.

Anonymkode: 2b0b7...d01

Trodde ikke sånne regnes som mykost, men de gjør kanskje det.

Hi

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

De var ikke sleipe eller slimete i det hele tatt, så og luktet helt fint. Det var en litt sånn sur/syrlig smak, kan ikke huske at de smakte sånn sist, så jeg ble litt usikker siden de var en god stund over datoen.

Hi

Jeg syns ikke det pleier å smake syrlig. 

Anonymkode: a9e70...3c3

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

De der smaker ikke godt!! Syns ikke det smaker mozzarella sammenlignet med de bløte klumpene man får kjøpt.

Anonymkode: dbb54...37c

De bløte klumpene du får kjøpt er fersk mozzarella. De andre typene, som feks mozzarella sticks og revet mozzarella, er modnet ost og har derfor en helt annen konsistens og smak og også bruksområder. 

Anonymkode: d4b58...174

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...