Gå til innhold

Veggedyr? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Håper noen som har litt peiling kan hjelpe meg med å analysere dette. På lillejulaften oppdaget jeg to bitt på kroppens mens jeg satt i stuen. Ett på håndleddet og ett på overarmen. Jeg er allergisk mot noen typer insektsbitt, og dette hovnet opp til ganske store, varme kuler og klødde som et helvete. Jeg trodde først det kom fra juletreet, som vi akkurat hadde pyntet. Men etter noen dager fikk jeg to nye bitt, denne gangen på innsiden av kneet og på skulderen. Det klør så sykt! I natt fikk jeg et til bitt ved siden av det andre på kneet, og lagt mye våken og klødd som besatt. Og nå, mens jeg våknet oppdaget jeg faen meg et nytt bitt- på ringfingen! 

Ingen andre i huset bortsett fra meg har fått disse bittene. Det sammenfaller også med at jeg skiftet på sengen og rengjorde ekstra grundig rundt sengen på bittelillejulaften. 

Så: det dreier seg altså om et fåtall enkeltstående bitt, hvor noen kom på kvelden og de andre kanskje virker som om de kom om natten, over en periode på 10 dager. Den veldige kløen og hevelsen tror jeg skyldes allergi. Håper noen kan hjelpe meg- blir både sprø og disgusted. 

Anonymkode: 6b047...690

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451786-veggedyr-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du funnet knappenålstore blodspor på lakenet? Veggedyr-bitt kommer ofte flere ved siden av hverandre, så dette kan fort være noe annet. Finner du noen veggedyr i senga / ved senga? Eller små svarte flekker (ekskrementer fra veggedyr)? Kikk under lakenet, langs kanten av madrassen etc. 

Har du sett noe tegn til at det er veggdyr i sengen? De legger igjen spor som beskrevet av hysterika. 

Hvis det er tilfelle må du ringe skadedyr, for dette er ikke så lett å bli kvitt. Angående kløen kan det hjelpe å ta allergipille, jeg låner et par av mannen når jeg blir stukket av diverse, som deg hovner jeg godt opp og klør meg til blods i søvne. Du kan også skylle huden i varmt vann, den lindrer litt der og da. 

Men, har du katt? Jeg har to og får slike bitt innimellom fra fuglelopper. Holder at de har streifet en tur innom sengetøyet. 

Anonymkode: f6bee...648

Annonse

Anonym bruker skrev (På 2.1.2025 den 6.51):

Håper noen som har litt peiling kan hjelpe meg med å analysere dette. På lillejulaften oppdaget jeg to bitt på kroppens mens jeg satt i stuen. Ett på håndleddet og ett på overarmen. Jeg er allergisk mot noen typer insektsbitt, og dette hovnet opp til ganske store, varme kuler og klødde som et helvete. Jeg trodde først det kom fra juletreet, som vi akkurat hadde pyntet. Men etter noen dager fikk jeg to nye bitt, denne gangen på innsiden av kneet og på skulderen. Det klør så sykt! I natt fikk jeg et til bitt ved siden av det andre på kneet, og lagt mye våken og klødd som besatt. Og nå, mens jeg våknet oppdaget jeg faen meg et nytt bitt- på ringfingen! 

Ingen andre i huset bortsett fra meg har fått disse bittene. Det sammenfaller også med at jeg skiftet på sengen og rengjorde ekstra grundig rundt sengen på bittelillejulaften. 

Så: det dreier seg altså om et fåtall enkeltstående bitt, hvor noen kom på kvelden og de andre kanskje virker som om de kom om natten, over en periode på 10 dager. Den veldige kløen og hevelsen tror jeg skyldes allergi. Håper noen kan hjelpe meg- blir både sprø og disgusted. 

Anonymkode: 6b047...690

Har du katt? Fuglelopper fra katten kan klø helt forferdelig. 

Anonymkode: 9b150...37a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...