Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har et barn som sliter pga skolen og rektor. Barnet er ferdig med denne skolen, men sliter fortsatt etter alt som skjedde. Burde jeg be om et møte der barnet får fortalt rektor hva h*n synes om han og hvor jævlig han har vært? Skal selvfølgelig være med på møte, også sammen med fagfolk. Dette for å hjelpe mitt barn til å legge dette bak seg, klare å komme seg videre. Slik det er nå kommer h*n ikke videre etter 3 ødelagte år 

Anonymkode: 5fc95...2b9

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451784-m%C3%B8te-med-skolen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette er psykolog sin jobb … møte med rektor vil på ingen måte hjelpe barnet ditt å komme videre fra en opplevelse hun sitter igjen med 

Anonymkode: 498f4...d35

H*n vil ikke til psykolog heller, vil ingenting. Det eneste h*n ønsker å si til rektor er at han er en idiot. Rektor møtte på oss på legekontoret for noen mnd siden. Prøvde si hei til barnet vårt men h*n svarte ikke, så da han hei til mannen min, og han bare lo han opp i ansiktet. Rektor gikk rundt seg selv og visste ikke hvor han skulle gjøre av seg, så han gikk ut av legekontoret. Han er en gjennomsyret drittsekk som har ødelagt mye. Han har også løyet i dokumenter og blitt fersket på dette av folk høyere oppe. Han har til og med skrevet i referat navngitte personer som var tilstede på møter som aldri var der. Han burde aldri vært rektor. Jeg hater han. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

H*n vil ikke til psykolog heller, vil ingenting. Det eneste h*n ønsker å si til rektor er at han er en idiot. Rektor møtte på oss på legekontoret for noen mnd siden. Prøvde si hei til barnet vårt men h*n svarte ikke, så da han hei til mannen min, og han bare lo han opp i ansiktet. Rektor gikk rundt seg selv og visste ikke hvor han skulle gjøre av seg, så han gikk ut av legekontoret. Han er en gjennomsyret drittsekk som har ødelagt mye. Han har også løyet i dokumenter og blitt fersket på dette av folk høyere oppe. Han har til og med skrevet i referat navngitte personer som var tilstede på møter som aldri var der. Han burde aldri vært rektor. Jeg hater han. 

Kanskje du og far burde roe litt ned så dere ikke overfører dette hatet på barnet deres? Virker nesten som det er du som trenger hjelp til å komme over dette. Rektor har kanskje en litt annen versjon? Skal noe til å holde på en jobb som rektor om man er idiot.

Anonymkode: ee975...324

Annonse

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Kanskje du og far burde roe litt ned så dere ikke overfører dette hatet på barnet deres? Virker nesten som det er du som trenger hjelp til å komme over dette. Rektor har kanskje en litt annen versjon? Skal noe til å holde på en jobb som rektor om man er idiot.

Hans versjon er sendt inn til Statsforvalteren og konklusjonen står svart på hvitt. Vi har også fått en skriftlig beklagelse fra ledelsen i kommunen. Det skal ekstremt mye til å sparke en rektor, de har for sterkt ansettelses vern. Han har veldig dårlig rykte på seg som rektor, og det er mange foreldre som er misfornøyd, både før, under og etter våre barn har gått på den skolen. 
Barnet hater rektor helt uavhengig av oss, ingen foreldre eller elever liker fyren. Det er barnet vårt som sliter i dag grunnet han. Som igjen påvirker hele familien. 

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Skaff deg psykolog selv

Å ønske at ungen din skal møte rektor for skjelie ham ut er rett og slett dårligfungerende og umodent. Jeg er derimot i vater og fungerer i samfunnet, takk for omtanken.

Anonymkode: 0e497...ec2

Veldig trist å høre at dere har møtt på en slik rektor. Jeg tror en del ansatte i skolen har glemt hvem de er der for og hva deres jobb er.
Jeg har ingen tro på at et møte med rektor vil hjelpe noe. Sjansen er store for at det vil gjøre det værre. Om rektor er en drittsekk vil han ikke reagere slik dere ønsker. 
Jeg tror psykolog kan være greit for dere alle slik at dere får sortert følelser og slik at dere kan få hjelp til å legge bak dere det dere ikke får gjort noe med. Er rektor en drittsekk, så vil ikke det dere eventuelt sier i et slikt møte endre på noe og helingsprosessen må dere nok klare uten bidrag fra rektor. 

Det kan også være greit for dere alle å få snakket gjennom hvordan dere møter slike mennesker senere. Om det var mannen din som lo rektor opp i ansiktet vil nok jeg som nøytral tilskuer opplevd dette som en umoden reaksjon. Slike reaksjoner etter konflikter, kan fort redusere egen troverdighet. Det forlenger gjerne også den følelsesmessige reaksjonen og bidrar til å gjøre det vanskeligere å legge slike saker bak seg. 

Anonymkode: 2e629...032

Altså, hadde en kjemperunde med rektoren på skolen til min sønn. Hadde advokat og han måtte be oss om unnskyldning. Han var rett og slett ikke god den mannen!!! Så full forståelse for saken sånn sett! Det tok også oss lang tid å komme over det.

Når dette er sagt; et slikt møte du skisserer vil kun gjøre situasjonen verre. For denne rektoren vil ikke evne å møte barnet ditt på en god måte slik han beskrives. Det vil mest sannsynlig bare ende med nye traumer. Det beste dere kan gjøre er å få barnet til å skrive et brev til rektoren (som dere IKKE sender). I tillegg må du få kontroll over egne følelser så dere ikke holder denne konflikten varm på hjemmefronten. Dere må legge dette bak dere og ikke tenke mer på det. Det er lite hensiktsmessig å tro at dere vil få noe som helst godt ut av å konfrontere denne rektoren. Han bryr seg ikke uansett! 

Anonymkode: 578bf...6f9

Nei. Det vil mest sannsynlig ikke bli bedre. Dette er noe dere må jobbe dere igjennom, og min erfaring er dessverre at det sjelden BARE er skolen og rektor sin feil. Så dere vil ikke få de svarene og det dere er ute etter uansett. 

Anonymkode: a833c...684

Annonse

Nei, et slikt møte vil ikke gjøre det bedre for sønnen din, og det vil tale mot dere og deres ord i en evt sak mot mannen senere.

Snakk med sønnen din, fortell at dere har sendt en formell klage på oppfølgingen dere fikk og den er registrert, det er riktig vei å gå.

Får rektoren flere klager vil det etterhvert bli åpenbart at han ikke er en god rektor.

Dere må gå videre og legge dette bak dere. 

Høres ut som dere alle kunne trenge noen å snakke med, for at dere tre bare skal snakke med hverandre og forbanne denne mannen ødelegger mer enn det gjør godt. Det gjør at dere ikke kommer videre.

Anonymkode: 8ebe2...4d5

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hans versjon er sendt inn til Statsforvalteren og konklusjonen står svart på hvitt. Vi har også fått en skriftlig beklagelse fra ledelsen i kommunen. Det skal ekstremt mye til å sparke en rektor, de har for sterkt ansettelses vern. Han har veldig dårlig rykte på seg som rektor, og det er mange foreldre som er misfornøyd, både før, under og etter våre barn har gått på den skolen. 
Barnet hater rektor helt uavhengig av oss, ingen foreldre eller elever liker fyren. Det er barnet vårt som sliter i dag grunnet han. Som igjen påvirker hele familien. 

Men kva har rektor gjorde mot barnet? Er det sånn at barnet måtte ofte inn på kontoret til rektor for å ha gjort noe galt? Trudde det ellers var uvanlig at barn og rektorer har så mykje med kvarandre å gjøre? Kva har hendt?

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hva godt tror du kommer ut av at hn får si at rektor er idiot? Tror du at det er en konstruktiv måte å komme videre på, eller kan det være at det kan gjøre ting verre om ikke rektor møter dere på den måten dere ønsker? 

Dere har tatt klagen den formelle veien, og dere må prøve å komme videre herfra. Og så må jeg si at jeg syne at din mann sin oppførsel på legekontoret var utrolig umoden og pinlig oppførsel av han. Det virker som at dere voksne er med på å fyre under misnøyen barnet har, og det er det lite hjelp i. 

MissSaigon skrev (8 timer siden):

Hva godt tror du kommer ut av at hn får si at rektor er idiot? Tror du at det er en konstruktiv måte å komme videre på, eller kan det være at det kan gjøre ting verre om ikke rektor møter dere på den måten dere ønsker? 

Dere har tatt klagen den formelle veien, og dere må prøve å komme videre herfra. Og så må jeg si at jeg syne at din mann sin oppførsel på legekontoret var utrolig umoden og pinlig oppførsel av han. Det virker som at dere voksne er med på å fyre under misnøyen barnet har, og det er det lite hjelp i. 

Hva tenker du han burde gjort? Smilt og hilst? En rektor som har ødelagt mye for barnet vårt? Løyet i dokumenter og fått slakt fra Statsforvalteren? Der sjefen til rektor på vegne av kommunen må beklage fra kommunens side? Barnet vil ikke snakke med denne mannen noen gang igjen, det var et forslag fra oss hvis det kunne hjelpe. Barnet er som sagt ikke elev på denne skolen mer. Denne rektoren anmeldte meg også til politiet fordi jeg svar uttrykt at han ikke gjør jobben sin. Dette var et skremselsskudd mot meg fordi jeg var den forelderen som turte si fra. Ble henlagt, og jeg la frem alt av dokumentasjon til politiet fra Statsforvalteren. Mannen er syk i hodet 

Her virker foreldrene svært ustabile og har nok vært en sterk bidragsyter til konflikt. Barnet ville vært tjent med oppegående foreldre, foreldrene ville vært tjent med et foreldre/sinnemestringskurs. Her leses mye mellom linjene, og den ensidige historien her kjøper vel ingen?

Anonymkode: ed1b8...afc

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Hva tenker du han burde gjort? Smilt og hilst? En rektor som har ødelagt mye for barnet vårt? Løyet i dokumenter og fått slakt fra Statsforvalteren? Der sjefen til rektor på vegne av kommunen må beklage fra kommunens side? Barnet vil ikke snakke med denne mannen noen gang igjen, det var et forslag fra oss hvis det kunne hjelpe. Barnet er som sagt ikke elev på denne skolen mer. Denne rektoren anmeldte meg også til politiet fordi jeg svar uttrykt at han ikke gjør jobben sin. Dette var et skremselsskudd mot meg fordi jeg var den forelderen som turte si fra. Ble henlagt, og jeg la frem alt av dokumentasjon til politiet fra Statsforvalteren. Mannen er syk i hodet 

Han anmeldte deg fordi du påsto at han ikke gjorde jobben sin…? Dette virker lite troverdig. Jeg tror ikke starsforvalteren «slakter» noen heller, hvis denne rektoren er så gal som du påstår så hadde han mistet jobben. SÅ stort vern har man ikke som offentlig ansatt, altså. Tipper det er flere sider av denne saken. For sønnen din sin skyld, move on.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Han anmeldte deg fordi du påsto at han ikke gjorde jobben sin…? Dette virker lite troverdig. Jeg tror ikke starsforvalteren «slakter» noen heller, hvis denne rektoren er så gal som du påstår så hadde han mistet jobben. SÅ stort vern har man ikke som offentlig ansatt, altså. Tipper det er flere sider av denne saken. For sønnen din sin skyld, move on.

Dette. Typisk sak der gutten ikke kommer seg videre fordi han blir foret med hat av foreldrene. Istedenfor å være en støttespiller blir de bensin på bålet.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dette. Typisk sak der gutten ikke kommer seg videre fordi han blir foret med hat av foreldrene. Istedenfor å være en støttespiller blir de bensin på bålet.

Vi unngår å snakke om skolen og rektoren og alt dette. Det har vi gjort hele veien. Men mitt barn klarte ikke gå på skolen, og da blir det en del møter. Men du kan jo velge å tro hva du vil, for det er veldig nyttig. Skrive løgn som anonym på et forum? Det er også skremmende holdninger der ute som går. Barn har ikke sjans i en verden der folk tror alle voksne gjør sitt ytterste for barna 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Vel, rektor ble anklaget for en rekke forhold. Vi fikk medhold på alle forhold vi har klaget på, mens rektor fikk brudd på lovverket. Kaller du ikke det slakt? 9 punkt og tapte på alle. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi unngår å snakke om skolen og rektoren og alt dette. Det har vi gjort hele veien. Men mitt barn klarte ikke gå på skolen, og da blir det en del møter. Men du kan jo velge å tro hva du vil, for det er veldig nyttig. Skrive løgn som anonym på et forum? Det er også skremmende holdninger der ute som går. Barn har ikke sjans i en verden der folk tror alle voksne gjør sitt ytterste for barna 

Var det rektor sin skyld at sønnen din ikke «klarte å gå på skolen»? 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du virker ikke frisk. Søk hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...