Gå til innhold

Bruke nesepsray lenger en bruksanvisning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tror jeg at jeg har brukt det i snart 12 dager😭 nesen min er så tett om dagen også.. og ja nesespray eneste som funker.. har vert forkjølet så sykt digg med å bare ta nesespray nå i bare 1 nesebor å kunne puste igjen. Og legetime? Ja nei det får man faen aldri.. ingen ledige timer! Så aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg med denne tette nesa som ødelegger smaken på mat og kan så vidt lukte :(  Kan være at jeg har brukt nesespray for lenge nå at nesen e litt drid kanskje 🫠

Anonymkode: e17d9...f72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei tar lenger tid en 12 dager

Anonymkode: 813c9...745

Skrevet

Du kan prøve å lage det en saltvannsoppløsning som du "snufser" inn.  Det hjelper på tett nese, men gir ikke samme avhengighet som nesespray.  Man kan vel også få kjøpt saltvannspray på apoteket. 

Anonymkode: 5f175...b8f

Skrevet

Saltvannsspray funker nada på meg. Det som funker for meg er å bruke Nasonex parallelt med Otrivik noen dager (må bruke Otrivik først for å åpne opp). Da blir nesen normal igjen etter noen dager. Har vært Otrivinjunkie i flere omganger (vi snakker over år), Nasonex har hjulpet hver gang.

Anonymkode: 2c712...f44

Skrevet

Stikk på helsekosten i morra og kjøp Fenumax. Det hjelper. 

Skrevet

Legetime kan du glemme. De fleste er nødt til å kurere seg selv med det helsetilbudet vi har i Norge. Du bør være forsiktig med nesespray, men om du bruker det bare til sterk forkjølelse burde du tåle det et par uker. Det viktigste er å la nesen være i fred. Snyting, snufsing og kløing gjør alt verre. Om du må snyte deg, så gjør det forsiktig.

Kok opp varmt vann og pust inn dampen om det føles helt håpløst, la det virke, ikke forvent øyeblikkelig effekt.

Anonymkode: e4500...df6

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Legetime kan du glemme. De fleste er nødt til å kurere seg selv med det helsetilbudet vi har i Norge. Du bør være forsiktig med nesespray, men om du bruker det bare til sterk forkjølelse burde du tåle det et par uker. Det viktigste er å la nesen være i fred. Snyting, snufsing og kløing gjør alt verre. Om du må snyte deg, så gjør det forsiktig.

Kok opp varmt vann og pust inn dampen om det føles helt håpløst, la det virke, ikke forvent øyeblikkelig effekt.

Så bra at du anbefaler dette, har du utdannelse og kunnskap til hvordan ting skal og bør brukes??? 
Utrolig mange blir avhengig etter bare 14 dager og de fleste gidder ikke bruke saltvann i det hele tatt!

Hadde folk gjort slik som det anbefales, hadde nok behovet for nesespray gått mye ned

Anonymkode: 77968...cfd

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Legetime kan du glemme. De fleste er nødt til å kurere seg selv med det helsetilbudet vi har i Norge. 

Neida. Jeg gikk først til fastlegen, ble så henvist til øre-nese-hals der jeg fikk god hjelp 👏🏻

Anonymkode: 2c712...f44

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Helsetilbudet i Norge er veldig bra, ja det kan bli bedre så klart, men vi når nå er av de beste helsetilbudene i verden

Anonymkode: 813c9...745

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Nå tror jeg at jeg har brukt det i snart 12 dager😭 nesen min er så tett om dagen også.. og ja nesespray eneste som funker.. har vert forkjølet så sykt digg med å bare ta nesespray nå i bare 1 nesebor å kunne puste igjen. Og legetime? Ja nei det får man faen aldri.. ingen ledige timer! Så aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg med denne tette nesa som ødelegger smaken på mat og kan så vidt lukte :(  Kan være at jeg har brukt nesespray for lenge nå at nesen e litt drid kanskje 🫠

Anonymkode: e17d9...f72

Kjøp nesehorn på apoteket. Funker fjell! Får ut guffa innen sekunder. 

Anonymkode: 394c4...f4b

Skrevet

Jeg bruker nesespray når jeg er forkjøla, det er det eneste som funker ordentlig på meg. 

Når jeg merker at det bare er tett uten noe særlig snørr, da vet jeg at det er på tide med avvenning. Jeg har helt sikkert brukt nesespray i mer enn ti dager en gang imellom, men vanligvis ikke. 

Dette med ett nesebor om gangen er det som funker best når jeg vil slutte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...