Gå til innhold

Dere med barn på 17 år, hva gjorde de i går kveld

Anbefalte innlegg

Vi har en gutt på 17 år.
Han har flere venner fra ungdomsskolen, men har hatt problemer med å komme i kontakt med de han går sammen med nå.
Det hjalp heller ikke så mye at han byttet skole mellom 1. og 2. året.
Vennene hans fra ungdomsskolen var på fest med de de går på skole sammen med, men siden han ikke går sammen med dem så var ikke han invitert.

Han ble derfor sittende hjemme og spille i går kveld, det selv om det var nyttårsaften :(

Det gjøre meg trist, samtidig som det var veldig fint å slippe å hente han ved tanke på at det var et forferdelig snøvær i går, og mange ulykker på veiene her.

Hva gjorde deres 17 åringer i går kveld?

Anonymkode: 8e8f9...90f

Fortsetter under...

Min 17- åring var for første gang med venner. Vet ikke om jeg vil kalle det fest, men de var sammen. 

Men ikke alle 17- åringer er med venner. Der vi andre i familien var, var det mange ungdom med foreldrene,  bla flere som går på ungdomsskolen. 

Anonymkode: 6aaf5...b6c

Annonse

Han var med en vennegjeng som har holdt sammen siden ungdomsskolen, de var hos en som har god plass og bare koste seg . De spiser alltid hjemme først, så tar de med seg litt godteri hver. 

Anonymkode: b604d...a83

Vår 16 åring var hjemme og hadde besøk av en venn. De satt på terrassen her å ruset seg. Mens jeg har stått på i flere måneder med all hjelp inne for å hjelpe hen. Aldri tatt i narkotika, og drikker heller ikke alkohol, men akkurat nå frister det å ruse meg selv og bare forsvinne i noen timer. Jeg er tom, det er ingenting igjen av meg. Og jeg orker snart ikke mer. Å hjelpe noen som ikke bryr seg er håpløst. Jeg orker ikke møte venner eller familie, jeg har bare lyst å legge meg på et isflak og sovne. Livet er så dritt man kan få det 

Anonymkode: f936c...ce6

17-åringen var invitert på "hjemme alene fest", med klassevenner, men han er ikke helt der enda, drikker ikke. Så han dro til en kompis som skulle feire med storfamilien. De var tre kompiser på samme alder, foreldre, besteforeldre og søsken som feiret sammen. Han hadde kost seg.

16-åringen hadde en gjeng med venner på garasjeloftet, enkel mat, musikk og kos. Jeg og gubben hadde et vennepar på middag inne i huset, så ikke noe hjemme alene fest her.

Anonymkode: 39c2f...b14

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vår 16 åring var hjemme og hadde besøk av en venn. De satt på terrassen her å ruset seg. Mens jeg har stått på i flere måneder med all hjelp inne for å hjelpe hen. Aldri tatt i narkotika, og drikker heller ikke alkohol, men akkurat nå frister det å ruse meg selv og bare forsvinne i noen timer. Jeg er tom, det er ingenting igjen av meg. Og jeg orker snart ikke mer. Å hjelpe noen som ikke bryr seg er håpløst. Jeg orker ikke møte venner eller familie, jeg har bare lyst å legge meg på et isflak og sovne. Livet er så dritt man kan få det 

Huff så trist å høre

Anonymkode: df3e8...ef9

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

Blir 17 i år og sovnet før rakettene. Kom hjem sent mandag kveld etter flere dagers cup og noe samling med venner var uaktuelt😃

Uff det er jo bare trist. Vår ungdom er veldig aktiv innen idrett men vet heldigvis å porsjonere ut og sove når hun har mulighet slik at det ikke går utover viktige sosiale anledninger. 

Anonymkode: 08bd6...796

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Uff det er jo bare trist. Vår ungdom er veldig aktiv innen idrett men vet heldigvis å porsjonere ut og sove når hun har mulighet slik at det ikke går utover viktige sosiale anledninger. 

Anonymkode: 08bd6...796

Hehe, her er de nærmeste vennene på laget og de har vært sammen natt og dag i 5 dager så det var godt med en pause når de kom hjem. Det viktigste sosiale som skjer er i idretten her. 

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Huff så trist å høre

Anonymkode: df3e8...ef9

Ja det er veldig tungt. Men vår andre ungdom på 18 var hjemme og spiste middag, så dro han ut med venner og sendte opp raketter og hadde en fin kveld. Ikke drikking, de kjørte bil og koste seg 

Min snart 17 åring var hjemme med oss, kom også hjem fra cup sent mandag kveld og syntes det var deilig og ha en rolig dag. Han var med på pakkelek og en runde med brettspill - å var med ut 5 minutter ved midnatt. 

Til deg som syntest det var trist, etter 5 dager med cup og sosial omgang så er det helt innafor å ønske en rolig kveld. Det er ikke trist... Tenk å få tilbringe 5 dager med hele bestevenn gjengen sin sammen i romjulen med å gjøre den tingen du synes er mest gøy i hele verden. Det tenker jeg er helt supert for en 16-17 åring - og for min del mye bedre enn en fest på nyttårsaften... 

Min 17 åring var hjemme med meg, og storesøsteren. Han har autisme, har få venner, og trives best hjemme. Er vel første året storesøsteren ikke har vært på fest, siden hun var 16 år.

Anonymkode: 62684...fa6

Anonym bruker skrev (På 1.1.2025 den 21.22):

Tenker at det i enkelte tilfeller er helt innafor å ringe politiet, selv vedr. egne barn. Du kan ikke ha barnet ditt boende hjemme under de omstendighetene. Håper dere får hjelp!

Anonymkode: 69f18...92d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...