Gå til innhold

Lysshowet i Oslo, hva er det for en vits??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Folk over hele verden gjør narr av Norge. To millioner for noe sirkus arnardo gjør bedre?

Anonymkode: c8c59...352

Folk over hele verden? Virkelig? Det er folk over hele verden som bryr seg om hvordan lille Oslo markerer nyttår? Hvem er disse folkene, og hvor mange er de? 10? 100? 100 000??

Anonymkode: 7b39b...6aa

Nei, da hadde fyrverkeri i kommunal regi vært bedre. Området, Oslo rådhus, er et utmerket sted et godt stykke fra de fleste boliger også. Lett tilgjengelig i tillegg. Fyrverkeri i kommunal regi ville også kostet mye mindre.

Anonymkode: 85205...420

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nei, da hadde fyrverkeri i kommunal regi vært bedre. Området, Oslo rådhus, er et utmerket sted et godt stykke fra de fleste boliger også. Lett tilgjengelig i tillegg. Fyrverkeri i kommunal regi ville også kostet mye mindre.

Helt enig!

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Signerer denne! Mener jeg så noen få laserstråler i går fra Svartdalsveien....dette var bare trist. Hadde det ikke vært for det private fyrverkeriet ville dette blitt en trist nyttårsaften. 

De var anbefalt om å ikke dra ned til byen, men det var kun de som stod nært rådhuset som fikk se noe. 

Fyrverkeriet de sendte opp før kunne man derimot se veldig godt også fra Svartdalsveien. 

Anonymkode: d490d...cf4

Er dere sikker på at det ville være billigere med fyrverkeri?

Dersom Kommunen kjøper inn utstyret til denne nyttårsfeiringen vil det i det lange løp også bli billigere.
Vil også være bedre for miljøet.

Anonymkode: e2a47...0f6

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Folk over hele verden gjør narr av Norge. To millioner for noe sirkus arnardo gjør bedre?

Gjør hele verden det? Tviler på at det er mange som vet om det lysshowet. Jeg bor i Oslo og visste ikke engang  om det før du skrev her og jeg aner faktisk ikke hva er det er engang🤣

Anonymkode: 8e090...438

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Gjør hele verden det? Tviler på at det er mange som vet om det lysshowet. Jeg bor i Oslo og visste ikke engang  om det før du skrev her og jeg aner faktisk ikke hva er det er engang🤣

Det var det første jeg så da jeg gikk inn på tiktok i dag morges. Mulig algoritmen sørget for flere i samme gate, men det var mange videoer i samme gate. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det var det første jeg så da jeg gikk inn på tiktok i dag morges. Mulig algoritmen sørget for flere i samme gate, men det var mange videoer i samme gate. 

Så de ler av et show de ikke har sett engang.

Anonymkode: 6de69...3d4

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Har ikke sett en video av på min tiktok

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

De fleste ler vel av ting de ikke nødvendigvis har sett med egne øyne? 

Hvem bryr seg om at en gjeng med noksagter på tiktok ler av noe de ikke har peiling på.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvem bryr seg om at en gjeng med noksagter på tiktok ler av noe de ikke har peiling på.

Her inne bryr folk seg jo om at noen ikke er enige med dem så ikke akkurat verre synes jeg.

Annonse

Har ikke hørt om dette før jeg leste det her. Bor langt unna Oslo og er lite interessert i hva skjer i Oslo. Mest opptatt av stedet jeg bor på. Men når det er sagt er det jo kult å mer trygt med et laser show enn fyrverkeri 🧨 jeg kunne ikke brydd meg mer om hva Oslo gjør nyttårsaften. Her jeg bor var det felles fyrverkeri basert på innsamling av lokale og bedrifter. Jeg selv var hjemme med hunden, og koste meg. Man får det så mye bedre med seg selv om man slutter å henge seg opp negativt om ting en ikke har noe med 

Anonymkode: 78084...b8e

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Men bare for å ha sagt det, lys "showet" var ikke en erstatning for fyrverkeriet.
Oslo har ikke hatt offentlig fyrverkeri på rådhusplassen siden årsskiftet 2019/2020

Det er greit, men arrangerer man et lysshow i en hovedstad kan man bare ikke ha noe så stusslig! Pinlig….

Anonymkode: c8ae2...ec5

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er greit, men arrangerer man et lysshow i en hovedstad kan man bare ikke ha noe så stusslig! Pinlig….

Anonymkode: c8ae2...ec5

Det er jeg enig i.
Ser bare at mange her skriver at de syns det var teit å bytte ut fyrverkeriet med et lysshow..

Dette så mange av lys-showet, om du ser godt etter bak ordet 'Laser'....dette var en av de laserstråler jeg så.

markup_1000024667.thumb.jpg.2ce341255ea6f2023a883d2fb4724388.jpg

Og dette var løftet på forhånd: 

https://www.vartoslo.no/eirik-lae-solberg-fyrverkeri-lasershow/mange-har-savnet-fyrverkeri-i-oslo-na-blir-det-i-stedet-lysshow/746535

Anonymkode: d490d...cf4

Fint at de forsøker å finne en erstatning til fyrverkeri i Oslo. Dette er langt verre sløsing med fellesskapets midler, og dette er det langt større grunn til å le hoderystende av:

(Pariserhjul til 10-talls millioner for å lokke trøndere til å kjøre kollektivt inn til et døende sentrum i Trondheim)

https://julemarkedet-trondheim.no/pariserhjulet

Dronebilde_Trondheim_Kommune_julemarkede

Anonymkode: 2a8d7...ff6

Ble en liten flopp det der 😅 Ikke helt på nivå med Kina og droneshow de fikk til. 

Positivt med noe som er litt mer dyrevennlig, dette er nå et ønske fra 3/4 av befolkningen, å kutte ut fyrverkeriet. Så ble det ikke en innertier og en får håpe at det læres av årets flopp og kanskje neste gang blir det noe bedre. Kan være greit at de finner ut av den før et eventuelt totalforbud blir innført. Det er ikke gratis for samfunnet med de øyeskadene blant annet, som følger hvert år. 

Anonymkode: 9bac6...f01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...