Gå til innhold

Hva i huleste er poenget?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg trenger ikke navn på den skyldige da det er godt kjent og vedkommende har blitt anmeldt av meg og to andre som var vitne til hendelsen. Vi hundeeiere forholder oss til at mellom 18:00 - 02:00 så må vi forvente at det skytes opp raketter, utenom det tidspunktet så er det ulovlig og det må alle forholde seg til. Det er ingen unnskyldning for vedkommende som skjøt opp utenfor denne tidsperioden at han ikke så meg og min hund da han ikke har lov til å skulle skyte opp utenfor det oppgitte tidsperiode, og er du voksen nok til å skyte opp raketter så er du også voksen nok til å forholde deg til forskriften.

Anonymkode: c96f8...c4c

Men det er for faen ingen unnskyldning for deg å gå en meter fra noen som skyter opp raketter og så tro at det er vedkommendes ansvar å ta vare på ditt kjæledyr. Du gjør ikke saken bedre ved at du vet om at det er en som ofte skyter opp raketter! "Jeg gikk med hunden min en meter fra en jeg vet pleier sende opp raketter i tide og utide", er ikke det høydare argument du tror det er altså.

Anonymkode: 45f6c...157

Fortsetter under...

*Miss Marple* skrev (10 minutter siden):

Man tar hensyn ved å lufte på dagtid. Det er faktisk alt man kan gjør. Men jeg ser jo at du har gått i vranglås så fornuft ikke når inn. 

Ikke en meter fra en person som pleier sende opp raketter i tide og utide nyttårsaften altså. Det er ikke å ta ansvar. Du mener det var fornuftig? Ja? Å gå en meter fra en som pleier sende opp raketter med hunden sin? Argumenter for det. Fortell oss hvorfor det var fornuftig gjort.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men det er for faen ingen unnskyldning for deg å gå en meter fra noen som skyter opp raketter og så tro at det er vedkommendes ansvar å ta vare på ditt kjæledyr. Du gjør ikke saken bedre ved at du vet om at det er en som ofte skyter opp raketter! "Jeg gikk med hunden min en meter fra en jeg vet pleier sende opp raketter i tide og utide", er ikke det høydare argument du tror det er altså.

Nå er du bare vrang. Jeg har ikke sagt at jeg vet at han pleier å skyte opp raketter før, det er kun info du har fabrikert i ditt eget hode. Hadde jeg visst at det var en person som pleier å skyte opp raketter utenfor når det er lovlig hadde jeg selvfølgelig aldri gått der, men det er blitt klart etter dine svar at det  er fånyttes å prøve å forklare deg det åpenbare. Du driter deg loddrett ut i denne tråden og det komiske er at du ikke engang forstår det.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nå er du bare vrang. Jeg har ikke sagt at jeg vet at han pleier å skyte opp raketter før, det er kun info du har fabrikert i ditt eget hode. Hadde jeg visst at det var en person som pleier å skyte opp raketter utenfor når det er lovlig hadde jeg selvfølgelig aldri gått der, men det er blitt klart etter dine svar at det  er fånyttes å prøve å forklare deg det åpenbare. Du driter deg loddrett ut i denne tråden og det komiske er at du ikke engang forstår det.

Jeg er vrang fordi jeg synes ditt kjæledyr er ditt ansvar? Jaggu. Ja, da er jeg vrang altså! Jeg synes folk skal ta det ansvar de har påtatt seg. Du skrev selv at den personen var kjent for å sende opp raketter. Nå er det du som gjør deg vrang. Du har sagt at du gikk sammen med hunden din en meter fra en som er kjent for å sende opp raketter tidligere enn det er lov på nyttårsaften, derfor trenger du ikke navn på vedkommende. Du trenger ikke forklare mere.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er vrang fordi jeg synes ditt kjæledyr er ditt ansvar? Jaggu. Ja, da er jeg vrang altså! Jeg synes folk skal ta det ansvar de har påtatt seg. Du skrev selv at den personen var kjent for å sende opp raketter. Nå er det du som gjør deg vrang. Du har sagt at du gikk sammen med hunden din en meter fra en som er kjent for å sende opp raketter tidligere enn det er lov på nyttårsaften, derfor trenger du ikke navn på vedkommende. Du trenger ikke forklare mere.

Nei. Det skrev hun absolutt ikke. 

Anonymkode: f64e5...27f

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Hvor har jeg skrevet det? Henvis til akkurat det innlegget du påstår jeg har sagt det. 

Annonse

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Hva er greia med å fyre tusenvis kroner rett opp i lufta? Ja, jeg snakker om fyrverkeri. Klokken 18 braket det løs. Siden har det holdt på, så godt som sammenhengende. I tjukt snøvær og tåke. 

Det er i alle fall ikke lite penger blant folk! 

Anonymkode: 43f6a...1fb

Jeg er ufør. Utbetalt ca 20 000. Jeg prioriterer fyrverkeri. Bruker lite penger på uteliv, reiser osv. Men jeg elsker fyrverkeri. Det er lov å fyre opp kl 18. Mange små barn vil være med på feiringen. Skjønner ikke hvorfor man skal rakke ned på andre. 

Anonymkode: 1a7b9...336

Ja, folk bør evne å la være å skyte opp raketter utenfor tillatt tid. Det burde ikke være så vanskelig.

Ja, en god del hundeeiere fraskriver seg ansvaret for egen hund, og mener alle andre bør tilpasse seg at de har valgt å skaffe seg hund. «MIN hund blir redd, så da burde ikke andre få lov til å sende opp fyrverkeri». Din hund, ditt ansvar. Det er mange måter å forhindre at hunden blir redd fyrverkeri. Selv tok vi ofte med hunden vår på skytebanen fra han var liten valp. Han har aldri vært redd fyrverkeri eller andre høye, plutselige lyder. Og har man ikke klart å forberede hunden på fyrverkeri, så får man lufte hunden i skogen langt unna folk da, selv om det kanskje innebærer at man må kjøre et lite stykke. Det er ganske mange steder i landet der det er tomt for fyrverkeri, skogen og fjellet er to av dem.

Anonymkode: 2ef64...7da

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Ja, folk bør evne å la være å skyte opp raketter utenfor tillatt tid. Det burde ikke være så vanskelig.

Ja, en god del hundeeiere fraskriver seg ansvaret for egen hund, og mener alle andre bør tilpasse seg at de har valgt å skaffe seg hund. «MIN hund blir redd, så da burde ikke andre få lov til å sende opp fyrverkeri». Din hund, ditt ansvar. Det er mange måter å forhindre at hunden blir redd fyrverkeri. Selv tok vi ofte med hunden vår på skytebanen fra han var liten valp. Han har aldri vært redd fyrverkeri eller andre høye, plutselige lyder. Og har man ikke klart å forberede hunden på fyrverkeri, så får man lufte hunden i skogen langt unna folk da, selv om det kanskje innebærer at man må kjøre et lite stykke. Det er ganske mange steder i landet der det er tomt for fyrverkeri, skogen og fjellet er to av dem.

Hva med alle andre dyr? Kyr på bås, hester i stall, og for ikke å snakke om alle de ville dyrene som skremmes, skades og til og med dør fordi fyrverkeri er ‘pent’?

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva med alle andre dyr? Kyr på bås, hester i stall, og for ikke å snakke om alle de ville dyrene som skremmes, skades og til og med dør fordi fyrverkeri er ‘pent’?

Nå var det hunder det var snakk om. 

Nå var det hunder det var snakk om. 

Som er et dyr som er så heldig at de stort sett har gode mennesker som passer på dem. Man bør vise hensyn til alle dyr og forby  privat fyrverkeri. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det jeg ikke forstår er hvorfor en dyreeier forlanger at andre skal ta ansvar for ens kjæledyr. Ditt svar forklarer ikke det. Du forveksler "å forlange at du tar ansvar for dyr du har påtatt deg ansvar for" med "forsvarer rakettoppskytting når som helst". De er ikke samme sak. Jeg forventer at noen som har påtatt seg ansvar for kjæledyr påtar seg sitt ansvar heller enn å anklage alle andre i ny og ne. Nyttårsaften skjer det faktisk oppskytinger utenom nyttårsaften. Som kjæledyreier må en ha så pass i bakhodet. Hvis ikke burde en faktisk gi fra seg kjæledyret.

Hun forventer ikke at andre skal ta ansvar for hennes kjæledyr. Hun forventer at folk forholder seg til lovlige tidspunkt for å sende opp fyrverkeri. Det er lov mellom 18-02. Utenom det er det ikke lov. Det må alle forholde seg til - både de med og uten kjæledyr.

Anonymkode: e23a8...289

Annonse

Hun forventer ikke at andre skal ta ansvar for hennes kjæledyr. Hun forventer at folk forholder seg til lovlige tidspunkt for å sende opp fyrverkeri. Det er lov mellom 18-02. Utenom det er det ikke lov. Det må alle forholde seg til - både de med og uten kjæledyr.

Anonymkode: e23a8...289

Les hovedinnlegget igjen.

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Hva er greia med å fyre tusenvis kroner rett opp i lufta? Ja, jeg snakker om fyrverkeri. Klokken 18 braket det løs. Siden har det holdt på, så godt som sammenhengende. I tjukt snøvær og tåke. 

Det er i alle fall ikke lite penger blant folk! 

Anonymkode: 43f6a...1fb

Denne kranglefanten har endret historie gang på gang på gang. Men hovedinnlegget handler altså om noe helt annet enn det HI selv har sporet av tråden med, det har du helt rett i.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Les hovedinnlegget igjen.

Denne kranglefanten har endret historie gang på gang på gang. Men hovedinnlegget handler altså om noe helt annet enn det HI selv har sporet av tråden med, det har du helt rett i.

Hun er ingen kranglefant, hun endrer ikke historien, hun forklarer til dere tungnemme kverulanter

Anonymkode: fccc1...62f

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hun er ingen kranglefant, hun endrer ikke historien, hun forklarer til dere tungnemme kverulanter

Anonymkode: fccc1...62f

Åja, nei, det har du rett i. Jeg som forvekslet innlegget der hun mente det skjedde bak et gjerde med hun som skrev at det skjedde først rett ved der hun gikk tur så en meter fra henne, så bak et gjerde. Men ja, hun borde holdt seg til tema.

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Åja, nei, det har du rett i. Jeg som forvekslet innlegget der hun mente det skjedde bak et gjerde med hun som skrev at det skjedde først rett ved der hun gikk tur så en meter fra henne, så bak et gjerde. Men ja, hun borde holdt seg til tema.

Du vet at man kan stå bak et gjerde og likevel være bare én meter fra?

Kan du i samme rennet vise til hvor hun skrev at personen det gjelder var kjent for å bryte loven? Eller var det også fri fantasi fra deg i et forsøk på å holde hodet over vann?

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det er meg og min hund du snakker om, og ja raketten ble skutt opp rett ved siden av oss som var ca 1 meter og bak ett gjerde. Det som er interessant er at du har kommet med påstander om ting jeg har sagt som ikke stemmer. Jeg ba deg om å henvise til hvilke innlegg jeg hadde sagt det du påsto, men selvfølgelig har du unnlatt å svare på det da du vet at du har tabbet deg ut og fabrikert ting i ditt eget hode.

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Er det ikke fyrverkeri som er temaet da?

Anonymkode: 35e8a...f14

Hvor er protestene om folk som bruker hund til jakt? Det burde absolutt bli forbudt siden det smeller høyt når skuddet går av. 

Selv er jeg for offentlige styrte fyrverkeri, men inntil det er en realitet så får man klare seg med det private. 

Anonymkode: ef8c6...f8a

Hvor er protestene om folk som bruker hund til jakt? Det burde absolutt bli forbudt siden det smeller høyt når skuddet går av. 

Selv er jeg for offentlige styrte fyrverkeri, men inntil det er en realitet så får man klare seg med det private. 

Det er ikke nødvendigvis de høye smellene som skremmer hunden, men den spesielle hylingen og lysglimtene som er verst. Smellet når et skudd går av, er noe helt annet faktisk. 

Anonymkode: 1a485...178

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

De hundene blir trent til oppgaven. Det skjønner du vel uten nærmere forklaring?

Min hund er ikke redd smellene, men når det blinker i ett utenfor vinduene blir han stresset og bjeffer. Det er enkelt å unngå, vi tar han bare med i et annet rom. 

Diskusjonen går på at det er så mange som ikke respekterer loven som sier at fyrverkeri er forbudt alltid, bortsett fra 18-02 på nyttårsaften. 

Det er ingenting positivt med det annet enn at det ser pent ut. Det skremmer dyr, det kan skremme eldre og det kan skremme mennesker som kommer fra krigsområder. Det er farlig, bare i natt er det registrert syv til dels alvorlige øyeskader og x antall branner, og ikke minst er det miljøfiendtlig. At det er dyrt er en bagatell, man kjøper om man har råd og lyst, ellers ikke. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Som er et dyr som er så heldig at de stort sett har gode mennesker som passer på dem. Man bør vise hensyn til alle dyr og forby  privat fyrverkeri. 

Det må man godt mene, men så lenge fyrverkeri er tillatt, så får folk som har skaffet seg dyr ivareta dem etter beste evne.

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det må man godt mene, men så lenge fyrverkeri er tillatt, så får folk som har skaffet seg dyr ivareta dem etter beste evne.

Helt klart. Men det er vanskelig å skjerme dem helt når så mange ikke klarer å holde seg til reglene. Hunder må ha minst to turer pr dag og de kan ikke forventes å holde seg fra kl 12 nyttårsaften til nyttårsdagsmorgen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...