Gå til innhold

Hvilken veske ville du investert i?

Anbefalte innlegg

Hadde kjøpt en håndlaget en som fra Tianqingji. DE har sine egne modeller men du kan også få laget en akkurat slik du vil som feks en Hermes Kelly/Birkin (altså helt uten  logo, så ikke piratkopi). For å få en annen modell enn disse på nettsiden så må du ta kontakt på WhatsApp (da kan du se eksempler på modeller som de kan lage). De bruker samme skinn som Hermes og bruker også samme sting(sy teknikk) som Hermes. 

Jeg har hatt mange designer vesker (Christian Dior, LV, Chanel, Jimmy Choo, Fendi, Prada osv) Kjøpte en som jeg spesialbestilte fra Tianqingji var helt fantastisk. Nydelig håndverk og nydelig skinn. Kvaliteten er også langt over det som designeren nå kommer ut med. 

Tror nok ikke jeg kommer til å kjøpe noe designer veske igjen (iallefall ny) etter jeg opplevde kvaliteten til en håndlaget veske. Skal bestille en ny derifra om noen mnd, en litt større. Den jeg startet med var en liten en fordi jeg ville sjekke kvaliteten osv før jeg la inn mer penger. Men nå når jeg vet hvor god den er så vet jeg at en designer veske ikke kan måle seg opp mot en håndlaget. 

Jeg bryr meg ikke om logo osv, jeg liker håndverk og jeg ønsker helst å gå med ting uten logo. 

Anonymkode: 5392d...f39

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hadde kjøpt en håndlaget en som fra Tianqingji. DE har sine egne modeller men du kan også få laget en akkurat slik du vil som feks en Hermes Kelly/Birkin (altså helt uten  logo, så ikke piratkopi). For å få en annen modell enn disse på nettsiden så må du ta kontakt på WhatsApp (da kan du se eksempler på modeller som de kan lage). De bruker samme skinn som Hermes og bruker også samme sting(sy teknikk) som Hermes. 

Jeg har hatt mange designer vesker (Christian Dior, LV, Chanel, Jimmy Choo, Fendi, Prada osv) Kjøpte en som jeg spesialbestilte fra Tianqingji var helt fantastisk. Nydelig håndverk og nydelig skinn. Kvaliteten er også langt over det som designeren nå kommer ut med. 

Tror nok ikke jeg kommer til å kjøpe noe designer veske igjen (iallefall ny) etter jeg opplevde kvaliteten til en håndlaget veske. Skal bestille en ny derifra om noen mnd, en litt større. Den jeg startet med var en liten en fordi jeg ville sjekke kvaliteten osv før jeg la inn mer penger. Men nå når jeg vet hvor god den er så vet jeg at en designer veske ikke kan måle seg opp mot en håndlaget. 

Jeg bryr meg ikke om logo osv, jeg liker håndverk og jeg ønsker helst å gå med ting uten logo. 

Men er det lov da? Selve designet er vel også beskyttet, så om det er logo eller ikke er det uansett kopiering. 

Anonymkode: 475a1...308

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Du vil ha piratkopi av et beskyttet design og tror det er bare logoen som gjør forskjellen?

Anonymkode: 473ab...11c

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Dyre vesker som feks Hermès er håndlaget, altså.

Anonymkode: a51f8...716

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men er det lov da? Selve designet er vel også beskyttet, så om det er logo eller ikke er det uansett kopiering. 

Nei, selve designet er ikke beskyttet på samme måte. Logo er beskyttet og for å være en piratkopi så må den late som den er noe den ikke er (altså ekte)

Mange lager feks. Burkin dupes uten logo. Til og med Walmart har nå kommet ut med en Burkin kopi til rundt 100usd som mange vil ha fingrene i. Mange andre merker har tilsvarende, helt likt design eller oppimot helt likt. 

Når du da bestiller en håndlaget veske så er det noe du bestiller og du velger jo selv hvordan designet skal være. Du kan bestille en Burkin som er helt lik en Burkin men du kan feks også legge til en strap on du ønsker det. Det er faktisk fullt lovlig. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei, selve designet er ikke beskyttet på samme måte. Logo er beskyttet og for å være en piratkopi så må den late som den er noe den ikke er (altså ekte)

Mange lager feks. Burkin dupes uten logo. Til og med Walmart har nå kommet ut med en Burkin kopi til rundt 100usd som mange vil ha fingrene i. Mange andre merker har tilsvarende, helt likt design eller oppimot helt likt. 

Når du da bestiller en håndlaget veske så er det noe du bestiller og du velger jo selv hvordan designet skal være. Du kan bestille en Burkin som er helt lik en Burkin men du kan feks også legge til en strap on du ønsker det. Det er faktisk fullt lovlig. 

Birkin. Og ang kopivarer tar du feil. Det er ikke kun logoen som teller.

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dyre vesker som feks Hermès er håndlaget, altså.

Ja, de er håndlaget i kombinasjon med maskinlaget. Mange piratkopier er ofte helt håndlaget så det er noen ganger det som avslører at vesken er fake. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Birkin. Og ang kopivarer tar du feil. Det er ikke kun logoen som teller.

Da blir det spennende å se om Hermes går etter Walmart. For Walburkin vesken (som den kalles) er nokså lik 😂 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Prøv igjen? 

Å kjøpe eiendom er en investering. Enig? Dvs at man setter pengene i noe som er forholdsvis enkelt å videreselge ved behov. Enig? Det samme gjelder vesker. Man kjøper for å ha, men kan raskt omsette dem i penger om man får behov. Det vil si at både å kjøpe eiendom og vesker (av visse merker) er en investering. Skjønner? 

Å kjøpe en eiendom fordi man forventer det er en god pengepkasering som vil gi større goder i fremtiden enn annen pengeplasering er en investering. Å kjøpe en eiendom som man ikke regner med å selge, leie it eller liknende, hverken selv eller arvinger, kan likevell være en investering hvis det gjør at man slipper nødvendife utgifter til husleie ol.

Man kan investere i andre ting enn det som måles i penger også. Man kan investere tid i utdanning for eksempel. Da bruker man resurser i dag på noe man forventer å få nytte eller glede av i fremtiden.

Om noe bør regnes som en investering kommer an på målet. Hvis målet er å få moe du ønsker deg her og nå er det ingen investering. Da er det bare bruk. Hvis målet er å få mer tilbake i fremtiden er det en investering. Då hender det jo ganske ofte, for eksempel ved huskjøp, at begge deler har betydning.  

Anonymkode: 092cc...276

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor kjøpe kopivarer? Du sier at du ikke e topptatt av logo osv, men hvorfor kjøper du da en kopiveske som er laget for å se ut som en design veske og ikke en veske uten logo som ikke er kopi og ikke prøver å se ut som noe den ikke er?

Anonymkode: a91ac...d90

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor kjøpe kopivarer? Du sier at du ikke e topptatt av logo osv, men hvorfor kjøper du da en kopiveske som er laget for å se ut som en design veske og ikke en veske uten logo som ikke er kopi og ikke prøver å se ut som noe den ikke er?

Anonymkode: a91ac...d90

Det finnes da mange som kopierer Birkin og Kelly eller andre Hermes vesker! Altså, det finnes en drøss som lager like vesker, både billige merker og litt dyrere merker.

Man kan bestille en håndlaget veske med et design man liker, her er håndlaget det som er viktig. Jeg bryr meg om klassiske design og kvalitet som varer, logo er noe jeg helst ikke vil ha på en veske uansett. Sluttet å bry meg om designer vesker når kvaliteten gikk ned og de sluttet å bry seg om kundene sine.  

Jeg liker forøvrig ikke Birkin vesken men det er vel et av de mest kopierte/inspirerte veskedesign som finnes. Det er vel ingen som tror enhver veske som har det designet er en Birkin? Den er jo isåfall overalt 😂 En veldig upraktisk veske i mine øyne. 

Hææææ???

Nå skjønner jeg ikke helt, har alltid sett på vesker som bruksgjenstander, ikke investeringsobjekter.
Hadde jeg tenkt å investere de pengene hadde jeg helle satt de i fond enn kjøpt en veske

Anonymkode: 3497d...b32

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...