Gå til innhold

Hvilken veske ville du investert i?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Mulberry Bayswater som jeg allerede har, eller Mulberry Alexa som jeg skal ha neste, skal ha en fra de tidligste årene da kvaliteten på læret var på topp.

Anonymkode: 473ab...11c

Det er nydelige og flotte vesker😍

Anonymkode: a91ac...d90

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvis jeg hadde hatt penger til overs og skulle investert, så hadde jeg gjort som en mann og investert i aksjer eller eiendom, ikke en veske.

Anonymkode: 583d1...e1c

Mange vesker som er/har vært bedre investering enn aksjer😉

Annonse

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Hvis jeg hadde hatt penger til overs og skulle investert, så hadde jeg gjort som en mann og investert i aksjer eller eiendom, ikke en veske.

Så fullstendig uinteressant i denne tråden. 

Jeg hadde enten kjøpt en pent brukt eldre Mulberry Bayswater eller en klassisk svart Chanel. 

Anonymkode: 475a1...308

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Mange vesker som er/har vært bedre investering enn aksjer😉

Hvor mange vesker har du kjøpt og solgt de siste 10 årene? Har du totalt sett solgt for mer enn du har kjøpt for?

Anonymkode: 092cc...276

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvor mange vesker har du kjøpt og solgt de siste 10 årene? Har du totalt sett solgt for mer enn du har kjøpt for?

Jeg kan svare. Jeg har ikke solgt noen fordi jeg vil ha alle veskene jeg har kjøpt, men jeg kunne solgt de aller fleste med ganske god fortjeneste. 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Har ikke solgt noen vesker, men har flere jeg kunne solgt med veldig god fortjeneste om jeg legger de ut for salg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Menn skjønner jo ikke noenting! Det er mye større fortjeneste i å kjøpe vesker enn i å kjøpe eiendom.

Anonymkode: 6b128...891

Annonse

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Ikke meg du siterte, men ja, jeg har kjøpt og solgt mange vesker med 500-2000 i overskudd.

Anonymkode: 473ab...11c

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Jeg har kjøpt og solgt en god del, og ja jeg har solgt for mer enn jeg har kjøpt for, totalt sett.  Har en egen konto for veskekjøp slik at det som er i pluss der er det jeg har tilgjengelig. Skulle jeg ha kjøpt noe i dag ville jeg ha kjøpt en eldre Chanel ( fra tiden da de fremdeles hadde god kvalitet og 24k gull på hardware). Det er, som HI tenker, vesker  for arv og for flere generasjoner. 
Jeg kjøper ikke ( eller svært sjelden) nye vesker, fordi de jeg liker best er klassikere som har vært produsert i mange mange år og det er uten unntak bedre kvalitet på de eldre enn de nye.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg kan svare. Jeg har ikke solgt noen fordi jeg vil ha alle veskene jeg har kjøpt, men jeg kunne solgt de aller fleste med ganske god fortjeneste. 

Hvis du ikke vil selge dem er det jo ingen investering.

Hver sin smak, har du for mye penger, så bruk dem gjerne på en totalt overpriset, unyttig veske. 

For min del ville jeg heller investert i noe nyttig og/eller noe som ville gitt ordentlig avkastning. 

Anonymkode: c0ae3...763

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hver sin smak, har du for mye penger, så bruk dem gjerne på en totalt overpriset, unyttig veske. 

For min del ville jeg heller investert i noe nyttig og/eller noe som ville gitt ordentlig avkastning. 

Anonymkode: c0ae3...763

Og det var ikke det hi lurte på i det hele. 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det du kjøper for å ha er forbruk.

Det du kjøper for å selge videre er investering.

Prøv igjen? 

Å kjøpe eiendom er en investering. Enig? Dvs at man setter pengene i noe som er forholdsvis enkelt å videreselge ved behov. Enig? Det samme gjelder vesker. Man kjøper for å ha, men kan raskt omsette dem i penger om man får behov. Det vil si at både å kjøpe eiendom og vesker (av visse merker) er en investering. Skjønner? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...