Gå til innhold

Eksempel på en «hjertesak»

Anbefalte innlegg

Det ble nevnt i tråden om pysj på julaften at å være i mot at andre har på seg  pysj i eget hjem under julemiddagen er en hjertesak som det er fint å bruke tid og krefter på.

Det kom jeg på da jeg leste denne artikkelen om Else Kåss Furuseth sitt nye parti. Dette er definisjonen på en hjertesak for meg: https://www.nrk.no/norge/else-kass-furuseth-klarte-tysdag-morgon-a-samle-inn-6000-underskrifter-1.17187291

Anonymkode: 29bea...249

Fortsetter under...

Jeg tror at du har misforstått ganske grundig om du tror at hva andre kler seg i er en hjertesak for noen. Hvordan kan man bruke tid og krefter på hva andre har på seg? Skrive innlegg i avisen og gå i demonstrasjonstog? Tenne et lys?

Anonymkode: 225c3...559

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Du skjønner ikke norsk så godt? Det er en stor forskjell på et hjertesukk og en hjertesak i større forstand. Slå det opp.

Anonymkode: bd6c8...bda

Norsk er morsmålet mitt. I tråden jeg siktet til skrev noen at det HI klaget over (at folk hadde pysj på i eget hjem på julaften) var en hjertesak og at det er bra å ha hjertesaker. 

Men jeg har altså en annen forståelse av hjertesak. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Norsk er morsmålet mitt. I tråden jeg siktet til skrev noen at det HI klaget over (at folk hadde pysj på i eget hjem på julaften) var en hjertesak og at det er bra å ha hjertesaker. 

Men jeg har altså en annen forståelse av hjertesak. 

Kan du linke til den uttalelsen? Jeg har lest tråden og ikke sett noen uttrykke seg slik. 

Anonymkode: 225c3...559

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...