Gå til innhold

Gaver når mor og far bor i hver sine hus

Anbefalte innlegg

Lar dere ungene bestemme hvor de skal ha tingene sine? Hos mor eller far? Eller blir det mor kjøper hos mor osv? Jeg synes det er litt kjipt at de nye lekene jeg kjøpte havner hos ham. Han kjøpte bare nyttige ting som de måtte hatt uansett, jeg kjøpte gøye ting. Ender jo opp med at jeg kjøper og "innreder" begge boliger med ting siden han er gjertig og ikke kjøper sånt. De bor ca 70% hos meg. Han betaler heller ikke bidrag. 

Anonymkode: 2d429...a85

Fortsetter under...

Her har ting fulgt ungen, så han har selv fått bestemme hva han vil ha med til far. Da han var yngre, pakket han en sekk med leker og mesteparten ble med hjem igjen. Ettersom han ble eldre, har han valgt å ha det aller meste fast hos meg, siden det er her han er mest. Men så hender det at han vil ta med noe til pappa, og det er greit.

Pappaen sender det meste av gaver hit, siden sønnen da får brukt det mer. Han er praktisk sånn. Ser ikke hensikten med å sitte på ting bare fordi det kom fra hans side, så ungen får brukt det 4 dager i mnd. 

Anonymkode: 89a92...1e9

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Lar dere ungene bestemme hvor de skal ha tingene sine? Hos mor eller far? Eller blir det mor kjøper hos mor osv? Jeg synes det er litt kjipt at de nye lekene jeg kjøpte havner hos ham. Han kjøpte bare nyttige ting som de måtte hatt uansett, jeg kjøpte gøye ting. Ender jo opp med at jeg kjøper og "innreder" begge boliger med ting siden han er gjertig og ikke kjøper sånt. De bor ca 70% hos meg. Han betaler heller ikke bidrag. 

Litt ettersom. Noen ting bestemmer de over helt selv og har i det hjemmet de vil, mens andre ting bestemmer jeg at skal være her eller at de må ta med tilbake hit etter samvær. Det har litt å gjøre med at vi er veldig forskjellige og gjør forskjellige ting med barna og jeg kjøper ofte utstyr, klær, tilbehør til ting som jeg gjør sammen med barna og da trenger vi de tingene her. Det er idrett og sportsaktiviteter og friluftsliv som barna og jeg driver med sammen.

Anonymkode: 94dac...8dd

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Her har ting fulgt ungen, så han har selv fått bestemme hva han vil ha med til far. Da han var yngre, pakket han en sekk med leker og mesteparten ble med hjem igjen. Ettersom han ble eldre, har han valgt å ha det aller meste fast hos meg, siden det er her han er mest. Men så hender det at han vil ta med noe til pappa, og det er greit.

Pappaen sender det meste av gaver hit, siden sønnen da får brukt det mer. Han er praktisk sånn. Ser ikke hensikten med å sitte på ting bare fordi det kom fra hans side, så ungen får brukt det 4 dager i mnd. 

Anonymkode: 89a92...1e9

Problemet er litt at blir det med dit ender det opp der. Far sender ikke noe hit, han bare "tar". Samme med klær, alt hoper seg opp hos ham og jeg må stadig kjøpe nytt. 

Annonse

Anonym bruker skrev (På 31.12.2024 den 14.05):

Problemet er litt at blir det med dit ender det opp der. Far sender ikke noe hit, han bare "tar". Samme med klær, alt hoper seg opp hos ham og jeg må stadig kjøpe nytt. 

Da må du være litt tydelig og be om at ting sendes tilbake også. F.eks. "Hei, nå har mange av buksene til xxx endt opp hos deg, kan du sende med noen tilbake" eller "Til uka trenger vi xxx her, kan du sende med det".

Anonymkode: 94dac...8dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...