Gå til innhold

Bonus familier

Anbefalte innlegg

Er selv gift med to felles barn. Men jeg forstår at bonusbarn og mine og dine ikke er lett. Min søster fant seg en kjekk mann, og begge hadde barn fra før. Etter lang tid flyttet de sammen og det var i bestemmelse med jentene. Jentene og de voksne hadde det fint lenge, så begynte hans datter å bli sjalu på min søster og hennes far. Far brukte ekstremt mye tid på hans barn, og satt jentene først. Noe min søster var komfortabel med. Etterhvert tålte ikke datteren min søster. Snakket ikke med henne på ukesvis, stjal klærne til min søsters datter, og tok ikke hensyn til noen. Min søster og datter var tålmodig i over 1 år. Men til slutt måtte min søster og hennes datter bare flytte ut, og det ble slutt. De var et fantastisk par, og utrolig flinke med barna, men hans datter ødela alt. Jentene gikk også i samme klasse, og hun ignorerte og mobbet henne på skolen. Tenåringsjenter og sjalusi kan knekke et forhold slik som dette. Barna skal være først og det var de her i aller høyeste grad, men likevel klarte ikke min søster å leve i dette kaoset, av hensyn til seg selv og sin egen datter måtte de bare bort. 

Anonymkode: fb396...3c5

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451747-bonus-familier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nye familier, som ikke er biologisk familie, er sjelden en bonus for barna. Mange tåler det og takler det, men bonus? Neppe.

Din søsters forhold knakk ikke sammen pga. barnet, men pga. far til barnet som ikke evnet å ta tak i dette

Anonymkode: 26a09...a0c

Annonse

Ordet bonus er så teit.

Det er veldig sjelden barna ser på ny påtvunget familie som bonus altså. De har ikke bedt om at disse menneskene skal inn i livene deres, men de må bare akseptere det, og attpåtil kalle de bonus 🙈

Å legge skylden for et brudd på et barn er intet mindre enn hårreisende. Barnet hadde det ikke bra, og det er BARE foresattes sitt ansvar.

Anonymkode: 38591...b66

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Stakkars datteren til kjæresten sier jeg bare.

Hvorfor tenker du stakkars henne? Alle la til rette for at hun fikk mye oppmerksomhet og de ventet til hun selv var klar og ønsket at de skulle flytte inn. Alt var fantastisk lenge før hun begynte å bli snipete. Synes heller synd på min søsters datter som måtte gå på nåler i dette huset og ble behandlet dårlig av denne jenta. Godt de kom seg bort 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ordet bonus er så teit.

Det er veldig sjelden barna ser på ny påtvunget familie som bonus altså. De har ikke bedt om at disse menneskene skal inn i livene deres, men de må bare akseptere det, og attpåtil kalle de bonus 🙈

Å legge skylden for et brudd på et barn er intet mindre enn hårreisende. Barnet hadde det ikke bra, og det er BARE foresattes sitt ansvar.

Faren har vært alene siden jentene var små, han må også på et tidspunkt få finne kjærligheten på nytt. Trist hvis en mann må vente i minst 18 år før han kan gå inn i et forhold igjen. Slik skal det ikke være. 
min søster forlot forholdet pga datteren ja, hun maktet det ikke mer. Hun behandlet også min søsters datter dårlig, og det gikk ikke an å snakke med henne om det, da eskalerte det og hun snakket ikke med de på mange dager. Det kommer til et punkt det ikke er levelig å bo der mer. Min søster har ansvar for sin datter, og hun hadde det ikke bra. Så ja, det var grunnet jenta at de flyttet ut. Faren var en fantastisk far, på alle måter. Men når ei tenårings jente blir sjalu kan man ikke bare snu dette om når jenta setter seg i mot. De prøvde lenge men så ble det nok 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det var vel ikke mye bonus i den ordningen. Slikt skjer når de voksne ikke evner å sette barnas beste først. 

Anonymkode: b6989...2e5

Forsto du ikke innlegget? Jentene forgudet min søster og hennes datter, og de var sammen lenge før de flyttet inn. De fikk selv være med å bestemme om de skulle flytte inn eller ei. Dette ønsket de av hele sitt hjerte. Og det gikk fint lenge. 
begge satt barna først hele veien. Både før de flyttet sammen, når de bodde sammen, og trakk seg ut når datteren ble sjalu. 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Faren har vært alene siden jentene var små, han må også på et tidspunkt få finne kjærligheten på nytt. Trist hvis en mann må vente i minst 18 år før han kan gå inn i et forhold igjen. Slik skal det ikke være. 
min søster forlot forholdet pga datteren ja, hun maktet det ikke mer. Hun behandlet også min søsters datter dårlig, og det gikk ikke an å snakke med henne om det, da eskalerte det og hun snakket ikke med de på mange dager. Det kommer til et punkt det ikke er levelig å bo der mer. Min søster har ansvar for sin datter, og hun hadde det ikke bra. Så ja, det var grunnet jenta at de flyttet ut. Faren var en fantastisk far, på alle måter. Men når ei tenårings jente blir sjalu kan man ikke bare snu dette om når jenta setter seg i mot. De prøvde lenge men så ble det nok 

Man kan da fint finne kjærligheten uten å måtte flytte sammen, og samtidig påtvinge barna sine å bli samboere med den nye kjærligheten.

Anonymkode: 1c188...873

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Man kan da fint finne kjærligheten uten å måtte flytte sammen, og samtidig påtvinge barna sine å bli samboere med den nye kjærligheten.

Påtvinge? Ingen som har vært påtvingt noen ting, de ønsket selv at de skulle flytte sammen, etter mange samtaler og mange opplevelser sammen. Denne oppførselen startet vel etter et år eller to som samboere. De var sammen i 5 år totalt, og kanskje 1-2 år samboere. I dag er jenta over 20 år og flau over oppførselen sin. Min søster og faren er fortsatt venner, men de har begge gått videre. 

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Hvorfor tenker du stakkars henne? Alle la til rette for at hun fikk mye oppmerksomhet og de ventet til hun selv var klar og ønsket at de skulle flytte inn. Alt var fantastisk lenge før hun begynte å bli snipete. Synes heller synd på min søsters datter som måtte gå på nåler i dette huset og ble behandlet dårlig av denne jenta. Godt de kom seg bort 

Stakkars barn! Det er altfor mange foreldre som ofrer barnas trygghet for ‘den store kjærligheten’. 

Anonymkode: b6989...2e5

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Påtvinge? Ingen som har vært påtvingt noen ting, de ønsket selv at de skulle flytte sammen, etter mange samtaler og mange opplevelser sammen. Denne oppførselen startet vel etter et år eller to som samboere. De var sammen i 5 år totalt, og kanskje 1-2 år samboere. I dag er jenta over 20 år og flau over oppførselen sin. Min søster og faren er fortsatt venner, men de har begge gått videre. 

Jeg snakker generelt, ikke om ditt tilfelle spesielt. Man MÅ ikke flytte sammen om det er barn inne i bildet. For øvrig vet ikke barn og unge hva det innebærer å flytte sammen med en annen familie, det har de ikke forutsetninger til. Derfor er det de voksne som må tenke for dem og ivare ta deres behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...