Gå til innhold

Fikk ikke svar på melding

Anbefalte innlegg

På Lørdag fikk jeg melding fra ei venninne som spurte om jeg ville komme til henne på nyttårsaften. Jeg svarte at det passer desverre ikke. Etter det har jeg ikke hørt noe fra henne. Er det dumt at jeg hadde forventet ett svar? Hun kunne ha svart at det var greit og at vi møtes en annen dag 

Anonymkode: a0cd9...ec7

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451741-fikk-ikke-svar-p%C3%A5-melding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt å ikke svare i den situasjonen. Hun satt vel og planla hvem som skulle og ikke skulle og sendte melding til flere, og så gikk det i glemmeboken. Ikke noe big deal.

Jeg har ei venninne som er treig med å svare fordi hun glemmer det og husker det ikke før jeg sender ny melding. Det har ikke noe med meg personlig å gjøre.

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Det er jo en melding som ikke trenger noe svar

Anonymkode: f8327...690

Ikke? I min verden er det normalt å svare noe a la «ok, kos deg masse på nyttårsaften!».

Anonymkode: 437c4...2ef

Annonse

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Skrev du noe mer enn bare « det passer dessverre ikke»?

Anonymkode: a992d...df7

Sikkert ikke! Sto helt sikkert ikke :" Desverre kan jeg ikke komme, men ha en hyggelig nyttårsfeiring og kose dere masse." DA får man svar. 

Anonymkode: 33f40...479

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

På Lørdag fikk jeg melding fra ei venninne som spurte om jeg ville komme til henne på nyttårsaften. Jeg svarte at det passer desverre ikke. Etter det har jeg ikke hørt noe fra henne. Er det dumt at jeg hadde forventet ett svar? Hun kunne ha svart at det var greit og at vi møtes en annen dag 

Hvorfor skal hun svare? 

Anonymkode: 420aa...8bb

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Det er ikke en melding som behøver svar.

Anonymkode: 421d6...4d0

«det passer dessverre ikke da jeg allerede har en avtale. Kos dere masse»

Du synes ikke denne meldigen krever en «takk, håper du får en fin nyttårsaften også!», eller tilsvarende?

Anonymkode: 437c4...2ef

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Skrev: det passer dessverre ikke da jeg allerede har en avtale. Kos dere masse 

Det er ikke bra nok, og oppfordrer ikke til svar. Jeg ville skrevet: «Åhh tusen takk for invitasjonen, det hadde vært kjempegøy! Dessverre har jeg allerede lagt andre planer. Hadde vært hyggelig om vi hadde fått til å møtes en gang på nyåret? Kos dere masse på nyttårsaften!»

Anonymkode: a992d...df7

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Skrev: det passer dessverre ikke da jeg allerede har en avtale. Kos dere masse 

Det er en melding som ikke krever svar. Hun spurte om du kom. Du svarte at du ikke kunne. 

Hvorfor forventer du noe mer av henne? 

Anonymkode: 06f94...adc

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Venninnen burde bekreftet mottak av ditt avslag, det er jeg enig i. Samtidig var ditt avslag av det riktig uhøflige slaget, så slik sett går det opp i opp. 

Anonymkode: 4ebe1...e8c

På hvilken måte var hi sitt svar uhøflig? 

Jeg er enig i at meldingen ikke krevde svar selv om jeg selv hadde svart på den. Men som sagt så kan det lett ha gått i glemmeboken. 

Anonymkode: e5fa5...ed0

Det var jo hun som stilte deg et spørsmål. Du ga et svar. Case closed. 
Kanskje du har litt dårlig samvittighet og du senser at hun er lei seg fordi dere ikke skal være sammen? Det hadde så klart vært hyggelig om hun ønsket deg en hyggelig feiring også, men hvis hun skal sitte alene så må hun sikkert komme over skuffelsen og selvom hun ønsker deg en hyggelig feiring gjør det vondt å si det. 

Anonymkode: 78a27...a4f

Anonym bruker skrev (1 time siden):

På hvilken måte var hi sitt svar uhøflig? 

Jeg er enig i at meldingen ikke krevde svar selv om jeg selv hadde svart på den. Men som sagt så kan det lett ha gått i glemmeboken. 

Anonymkode: e5fa5...ed0

Det er normal høflighet å innlede med å takke for invitasjonen. 

Anonymkode: 4ebe1...e8c

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Jeg synes du burde skrevet  at kan vi ikke møtes en dag etter nyttår.

Anonymkode: 2dac7...788

Den hadde ikke jeg svart på heller, upersonlig og kald mld fra deg. Hadde du derimot skrevet takk for koselig invitasjon/takk for at hun tenkte på deg og spurt om dere heller kan treffes en dag snart så hadde det vært naturlig å svare. 

Anonymkode: 10e43...cdc

Synes meldingen av helt grei. "Kos dere masse" redder jo inn en litt formell start.

Dette er en melding som jeg som regel ville svart på. Jeg ville som regel svart på alle svar (både fra de som kommer og de som melder avbud). Dette helt uavhengig av formuleringen. Det er jo ikke slik at jeg vurderer om meldingen er verdig et svart. 

Har jeg det travelt, får mange meldinger samtidig, leser meldingen mens jeg er opptatt med noe annet osv. er det ikke sikkert jeg svarer på slike meldinger som ikke krever et svar. På samme måte som jeg ikke bedømmer formuleringer forventer jeg at de som kjenner meg vet at jeg håper de koser seg der de skal i stedet for. Jeg trenger ikke skrive det for at de skal vite dette. 

Anonymkode: 84fb3...ced

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...