Gå til innhold

Hva synes dere om Magnus Carlsen?

Anbefalte innlegg

TheWitch skrev (1 time siden):

Eller som han kunne ha vunnet siden han ville hatt fordelen av hvit.

Hva er din mening om hvorfor han gjorde dette? Om han hadde stor sjans til å vinne selv så er det vel litt dumt å ikke gå for seier? SÅ snill tror jeg faktisk ikke at han er, at han deler seieren fra sitt gode hjerte. 

For meg virker det litt som om han vil se hvor langt han kan trekke det. Nå fikk han trasse seg til å spille i jeans (med en millionavtale på kjøper, noe som absolutt ikke var intensjonen) og så får han gjennom et forslag som ryster hele sjakkmiljøet. Jeg har nevnt Napoleonkompleks før, og jeg må si at inntrykket bare forsterker seg. Han virker lei og må visst finne på ting som flytter fokus. 

Anonymkode: 84e53...4db

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Hva er din mening om hvorfor han gjorde dette? Om han hadde stor sjans til å vinne selv så er det vel litt dumt å ikke gå for seier? SÅ snill tror jeg faktisk ikke at han er, at han deler seieren fra sitt gode hjerte. 

For meg virker det litt som om han vil se hvor langt han kan trekke det. Nå fikk han trasse seg til å spille i jeans (med en millionavtale på kjøper, noe som absolutt ikke var intensjonen) og så får han gjennom et forslag som ryster hele sjakkmiljøet. Jeg har nevnt Napoleonkompleks før, og jeg må si at inntrykket bare forsterker seg. Han virker lei og må visst finne på ting som flytter fokus. 

De sa jo selv at de var sliten, hvorfor skulle man tviler på det? I år var lynsjakk på et nytt format. Før spilte man 21 kamper over to dager også ville det eventuelt like resultat blir avgjort med amargedon. Nå spite de 13 kamper første dag og andre dag var de alt oppe i 14 kamper med korte pauser, skulle være nok til å gjøre hvem som helst utslitt.

TheWitch skrev (15 minutter siden):

De sa jo selv at de var sliten, hvorfor skulle man tviler på det? I år var lynsjakk på et nytt format. Før spilte man 21 kamper over to dager også ville det eventuelt like resultat blir avgjort med amargedon. Nå spite de 13 kamper første dag og andre dag var de alt oppe i 14 kamper med korte pauser, skulle være nok til å gjøre hvem som helst utslitt.

Blir man utslitt er man ikke god nok. Dette blir jo som om to tennisspillere ikke orker mer etter 6 timer og blir enige om å vinne Wimbledon sammen. Det er uhørt. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Blir man utslitt er man ikke god nok. Dette blir jo som om to tennisspillere ikke orker mer etter 6 timer og blir enige om å vinne Wimbledon sammen. Det er uhørt. 

Da kan vi være enige om at vi er dypt uenig. 😉

1 hour ago, Anonym bruker said:

Hvis dette hadde vært en mulighet i tennis så hadde det nok skjedd

Anonymkode: eb06e...6f2

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvis dette hadde vært en mulighet i tennis så hadde det nok skjedd

Men det har jo aldri vært mulig i sjakk før. Det er kun Carlsen som har foreslått og fått gjennom dette for første gang i historien. Nieman antydet at sjakk for øyeblikket blir styrt av én mann, og jeg begynner å tro at han har rett. 

Annonse

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Men det har jo aldri vært mulig i sjakk før. Det er kun Carlsen som har foreslått og fått gjennom dette for første gang i historien. Nieman antydet at sjakk for øyeblikket blir styrt av én mann, og jeg begynner å tro at han har rett. 

Fide kunne godt ha sagt nei, men det gjorde de ikke. Magnus er dritt lei hele Fide, men de er selvsagt desperate etter å holde på verdens beste sjakkspiller. Fide er avhengige av gode sjakkspillere for å forsvare sin eksistens, da får de enten tilrettelegge slik at de gode spillerne gidder å spille i deres regi, eller så får de klare seg uten de beste sjakkspillerne. Carlsen er ikke den eneste gode sjakkspilleren som utfordrer Fide.

Anonymkode: d569c...01c

9 hours ago, Anonym bruker said:

God kronikk. Carlsen skader idretten sin  

https://www.vg.no/sport/i/Ooqpv3/welhaven-om-delt-sjakkgull-en-haan-mot-det-helligste?

Magnus Carlsen er en kjempegave til sjakken, det har vel ikke vært like mye spotlight på sjakk siden Bobby Fischer.

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Magnus Carlsen er en kjempegave til sjakken, det har vel ikke vært like mye spotlight på sjakk siden Bobby Fischer.

All oppmerksomhet er ikke av det gode. 

9 minutes ago, Anonym bruker said:

All oppmerksomhet er ikke av det gode. 

Jo når man backer det opp med å være så god som man er på det man driver med som Magnus Carlsen gjør så er (nesten) all pr god pr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...