Gå til innhold

Hva synes dere om Magnus Carlsen?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Penga rår. De er avhengig av han, så da får han trasse seg til viljen sin. Mye likt dem som trasser ved å ikle seg pysjamas på julekvelden…

Anonymkode: 84e53...4db

Ja, det pleier å gnage litt for folk som oppnår ingenting 🤔

Anonymkode: 8ead3...400

Fortsetter under...

Dyktig nok, men har lenge synes han gir et særs usympatisk inntrykk, virker furten og umoden. Har følelsen av han har blitt tatt på  med silkehansker siden han er Norges store sjakkrepresentant, attitude som hans ville da vekket negativ oppmerksomhet på mange andre idrettsfelter?  

Anonymkode: 7e81b...46d

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Dyktig nok, men har lenge synes han gir et særs usympatisk inntrykk, virker furten og umoden. Har følelsen av han har blitt tatt på  med silkehansker siden han er Norges store sjakkrepresentant, attitude som hans ville da vekket negativ oppmerksomhet på mange andre idrettsfelter?  

«Dyktig nok»…? Det var vel tidenes underdrivelse.

Anonymkode: d569c...01c

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Han er en ganske utypisk idrettsutøver. Vi er vant til at de er positive, høflige og at de skjønner at uten publikums interesse så kunne de ikke drevet med sporten på det nivået de gjør. Her kommer nok også det at han vokste opp som geniforklart i et voksent miljø inn.

Han fremstår furten og overlegen. 

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Heia Magnus! 

Herlig at han står opp mot gubbeveldet. 

Anonymkode: a559c...3e1

Det er jeg helt enig i, men han hadde fått mer kredibilitet om han ikke oppførte seg som en furten fjortis. Å storme ut i sinne - for ørtende gang - er bare pinlig. 

6 hours ago, Anonym bruker said:

Det er jeg helt enig i, men han hadde fått mer kredibilitet om han ikke oppførte seg som en furten fjortis. Å storme ut i sinne - for ørtende gang - er bare pinlig. 

Pinlig for hvem?

Anonymkode: eb06e...6f2

15 minutes ago, Anonym bruker said:

Du vet ikke hva det betyr å ha en pinlig oppførsel? Da kan jeg ikke hjelpe deg. 

Men hvem er det pinlig for? Deg? Carlsen? FIDE? Sjakk publikum? Sjakk sporten?

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Men hvem er det pinlig for? Deg? Carlsen? FIDE? Sjakk publikum? Sjakk sporten?

Som sagt, jeg kan ikke hjelpe deg med din manglende sosiale forståelse. 

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Som sagt, jeg kan ikke hjelpe deg med din manglende sosiale forståelse. 

Du klarer ikke å svare på hvem det er pinlig for når du skriver at det er pinlig?

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Du klarer ikke å svare på hvem det er pinlig for når du skriver at det er pinlig?

Jeg klarer, men jeg tenker at du har godt av å tenke litt selv. 

Annonse

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Han har i hvert fall oppnådd mer enn 99,9 % av alle på dette forumet, og er nok bedre likt også.

Det samme kan du si om både Elon Musk og Putin.

At man har gjort mye, er vident kjent og godt likt av mange er ikke et kvalitetsstempel i seg selv.

Noen av de beste menneskene jeg har truffet er ydmyke og gjør ikke mye ut av seg

Anonymkode: dfc0c...f02

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det samme kan du si om både Elon Musk og Putin.

At man har gjort mye, er vident kjent og godt likt av mange er ikke et kvalitetsstempel i seg selv.

Noen av de beste menneskene jeg har truffet er ydmyke og gjør ikke mye ut av seg

Anonymkode: dfc0c...f02

Men han har ikke oppnådd det samme som Elon og Putin, det han har oppnådd er å briljere i sjakk. 
Personlig kjenner jeg ikke Magnus Karlsen, som folk flest har jeg kun sett ham i ekstremt mentalt pressede situasjoner, som under sjakkmesterskap. Hvordan han er som person aner jeg ikke, ei heller hvor mye eller lite ydmyk han er. Personlig synes jeg det er forfriskende med fargerike personer som skiller seg ut og gjør noe ut av seg, spesielt når de faktisk har noe å melde og bidra med. Men nå er jeg også reelt fan av mangfold, og at mennesker er ulike, og ikke bare når det er politisk korrekt å være mangfoldtilhenger.

Fantastisk at han ble verdensmester IGJEN, selv om det ble delt førsteplass. En helt utrolig prestasjon 🥳

TheWitch skrev (2 minutter siden):

Ironisk at folk syntes han er en klyse når han tilbyr å dele førsteplassen med Jan.

Eventuelt at HAN fikk dele førsteplassen. Han sto i like stor fare for å tape, og dermed miste seiersrekken sin. Han hadde mer å tape enn Jan. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Eventuelt at HAN fikk dele førsteplassen. Han sto i like stor fare for å tape, og dermed miste seiersrekken sin. Han hadde mer å tape enn Jan. 

Nei for Magnus hadde fordelen av hvite brikker i det neste partiet. 

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Så du tror at han delte seieren kun for å være snill?

Nei for at de var sliten, og for at slik reglene er nå så kunne de blitt sittende å spilt remi på remi enda. Men siden han hadde fordelen med hvite brikker så var jo dette et realt tilbud. 

TheWitch skrev (12 minutter siden):

Nei for at de var sliten, og for at slik reglene er nå så kunne de blitt sittende å spilt remi på remi enda. Men siden han hadde fordelen med hvite brikker så var jo dette et realt tilbud. 

Et tilbud som sikret han en intakt seiersrekke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...