Gå til innhold

Hva synes dere om Magnus Carlsen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg digger han! Jeg synes det er flott med en som er seg selv og tør å ta kamper som ingen andre tør. Han er en STOR idrettsutøver! 

Fishersjakk som han og flere andre prøver å få til som et eget VM som Fide ikke bryr seg som men som de tviholder på rettighetene til. 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Han er jo autist så for oss som ikke er det vil han jo fremstå litt «sær og rar». Men han er jo bare seg selv 

Anonymkode: f139a...00d

Han er ikke autist og har aldri fått den diagnosen. Han spøkte om det en gang for mange år døden, men det car altså bare en spøk etter at pressen hadde mast om saken i årevis.

Sånn som folk slenger rundt seg med den diagnosen skulle man jo tro det var vanligere å være autist enn å være venstrehendt.

Anonymkode: a8f18...8ac

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Han er ikke autist og har aldri fått den diagnosen. Han spøkte om det en gang for mange år døden, men det car altså bare en spøk etter at pressen hadde mast om saken i årevis.

Sånn som folk slenger rundt seg med den diagnosen skulle man jo tro det var vanligere å være autist enn å være venstrehendt.

Har han ikke aspergerdiagnosen, altså? For jeg setter den glatt på han, jeg 😂

Anonymkode: 87b2c...07a

Annonse

Han har litt manglende sosiale antenner etter å ha vært en del av et lukket, voksent og eksklusivt miljø siden han var barn. Han har knapt opplevd å ikke være best og har tydelig et ganske kraftig Napoleonkompleks. 

Om han er uenig i kleskoden som er nedfelt i regelverket får han ta det opp i riktig fora og ikke storme ut som en trassig drittunge når han får den helt forventede reaksjonen. Like pinlig er det at han kommer tilbake uten å beklage, men med den samme trassige utstrålingen som en fjortis i opprør. 

Han er da generelt alltid sur i intervjuer på tv?

Anonymkode: 84e53...4db

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Har han ikke aspergerdiagnosen, altså? For jeg setter den glatt på han, jeg 😂

Anonymkode: 87b2c...07a

Nei, han har ikke det og hva du setter av diagnoser betyr ingenting.g.

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Han har litt manglende sosiale antenner etter å ha vært en del av et lukket, voksent og eksklusivt miljø siden han var barn. Han har knapt opplevd å ikke være best og har tydelig et ganske kraftig Napoleonkompleks. 

Om han er uenig i kleskoden som er nedfelt i regelverket får han ta det opp i riktig fora og ikke storme ut som en trassig drittunge når han får den helt forventede reaksjonen. Like pinlig er det at han kommer tilbake uten å beklage, men med den samme trassige utstrålingen som en fjortis i opprør. 

Da har du ikke sett de samme intervjuene som meg. Tenk deg selv om du i løpet av en dag blir spurt for 10. gang: "Hvordan syntes du dette partiet gikk". 

Dette handlet nok om mye mer enn en dongeribukse. Carlsen er den som har vært med å dratt sjakken frem og ikke bare i Norge. 

Før var det lov å stille i dongeri også, men så endret Fide reglene fordi de ønsket å se bedre ut for sponsorer, men er det egentlig så viktig? Gi han en ekstra bot i stede for å ødelegge mesterskapet for han.

I dag er det flere som spiller i dongeribukse. 

TheWitch skrev (1 minutt siden):

Da har du ikke sett de samme intervjuene som meg. Tenk deg selv om du i løpet av en dag blir spurt for 10. gang: "Hvordan syntes du dette partiet gikk". 

Dette handlet nok om mye mer enn en dongeribukse. Carlsen er den som har vært med å dratt sjakken frem og ikke bare i Norge. 

Før var det lov å stille i dongeri også, men så endret Fide reglene fordi de ønsket å se bedre ut for sponsorer, men er det egentlig så viktig? Gi han en ekstra bot i stede for å ødelegge mesterskapet for han.

I dag er det flere som spiller i dongeribukse. 

Å svare på de samme spørsmålene er en del av jobben han tar på seg når han inngår samarbeidsavtaler med sponsorer. Om ingen spør så tjener han ikke penger.  

Det betyr ingenting hva som var lov før og ikke. Han kjente godt til reglene, men fordi han mener at han er viktigere enn andre så trasset han for så å storme ut når han fikk reaksjonen han visste kom. Men media skriver om det, vi diskuterer det og han håver inn penger. Godt for businessen, enda et dårlig inntrykk av personen. 

38 minutes ago, Anonym bruker said:

Godt at FIDE ikke er like opptatt av kleskoder som mange er på forumet her er da

Anonymkode: eb06e...6f2

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

De slapp jo rask opp på den koden, mer enn det virker som mange her gjør

Penga rår. De er avhengig av han, så da får han trasse seg til viljen sin. Mye likt dem som trasser ved å ikle seg pysjamas på julekvelden…

5 minutes ago, Anonym bruker said:

Penga rår. De er avhengig av han, så da får han trasse seg til viljen sin. Mye likt dem som trasser ved å ikle seg pysjamas på julekvelden…

Er det egentlig så mange som trasser seg til det? Er vel ikke trass når de man feirer med liker det og gjerne gjør det samme?

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Å svare på de samme spørsmålene er en del av jobben han tar på seg når han inngår samarbeidsavtaler med sponsorer. Om ingen spør så tjener han ikke penger.  

Det betyr ingenting hva som var lov før og ikke. Han kjente godt til reglene, men fordi han mener at han er viktigere enn andre så trasset han for så å storme ut når han fikk reaksjonen han visste kom. Men media skriver om det, vi diskuterer det og han håver inn penger. Godt for businessen, enda et dårlig inntrykk av personen. 

Han hadde jo sagt at han ville komme i annen bukse dagen etter og da var det for dumt av Fide å ikke la han spille det siste partiet for den dagen. 

Fide tjener mye på Magnus Carlsen så de har mye å tape om han bryter samarbeidet. Han følger jo reglene i selve spillet og det er nå det som er viktig. 

Jeg tror ikke Magnus bryr seg så mye om penger for han er det gleden i spillet som er viktig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...